E. parduotuvių veiklos mastai keliskart išaugino darbuotojų poreikį

Antrą kartą šiemet paskelbtas karantinas ir švenčių laikotarpis gerokai išaugino elektroninės prekybos darbuotojų bei kurjerių poreikį, sako verslo atstovai.
Elektroninė parduotuvė
Elektroninė parduotuvė / 123RF.com nuotr.

Lietuvos įdarbinimo įmonių asociacijos prezidentė Aurelija Gabrielė Maldutytė pastebi, kad darbuotojų poreikis matyti visoje pristatymo grandinėje.

„Pakankamai nemažai išaugęs kurjerių darbas, bet ką mes pastebime, tai yra daug plačiau, nes tai yra viskas, kas susiję su prekių pristatymu į namus, – ir prekių surinkimas, ir komplektavimas, pakavimas, lygiai taip pat sandėlio darbai, krovos kažkokie darbai ir panašiai. Tai matome tokias tendencijas ir čia darbuotojų ypač reikia“, – BNS sakė A.G.Maldutytė.

Pasak jos, pristatymo poreikio augimą lemia ne tik įprastos siuntos, bet ir tas faktas, kad daugelis parduotuvių dėl karantino buvo priverstos užverti duris ir persikėlė į elektroninę erdvę.

Elektroninės maisto ir kasdienių prekių parduotuvės „Barbora“ direktorius Andrius Mikalauskas sako, kad bendrovėje dabar dirba per 1350 darbuotojų – 2,5 karto daugiau nei prieš pandemiją.

„Augantiems užsakymų srautams ruošėmės, komandą didindami nuo pat rugsėjo pradžios. Per rudenį priėmėme per 750 darbuotojų. Taip pat padidinome ir savo transporto parką – užsakymus dabar vežiojame ne tik savo furgonais, bet ir išnuomotais iš įvairių įmonių. Turbūt esame išsinuomavę visą šiuo metu rinkoje prieinamą ir maisto išvežiojimui tinkamą transportą“, – komentare BNS teigė A.Milakauskas.

Pasak jo, 750 žmonių bendrovė įdarbino nuolatiniam darbui – dalis jų ateina iš karantino paliestų verslų – restoranų, kavinių, taip pat iš logistikos, sandėliavimo, kitų sektorių.

123RF.com nuotr./Elektroninė parduotuvė
123RF.com nuotr./Elektroninė parduotuvė

Tuo metu e. parduotuvės „Rimi.lt“ pardavimai lapkritį, palyginti su spaliu, augo apie 80 proc. „Rimi Lietuva“ atstovai sako, kad šiomis dienomis e. parduotuvė stebi 2-4 kartus didesnius lankytojų srautus nei įprastai, o užsakymų skaičius yra du kartus didesnis nei lapkritį ir gruodžio pradžioje, pirkinių krepšelis išaugęs 30-40 proc.

„Vien nuo rudens pradžios e. parduotuvės automobilių parką išplėtėme 50 proc. (...). Taip pat, lyginant su rugsėjo pradžia, kolektyvą padidinome beveik dvigubai – daugiausia naujų darbuotojų priėmėme į kurjerių ir prekių surinkėjų pareigas“, – pranešime yra sakęs „Rimi Lietuvos“ e. komercijos formato direktorius Vaidas Lukoševičius.

Daugiau darbuotojų į prekių surinkėjus reikėjo atidarius naujus prekių atsiėmimo automobiliais punktus Vilniuje. Pastarųjų mėnesių „Rimi.lt“ duomenimis, auga tiek į namus, tiek atsiėmimui tam skirtuose punktuose užsisakančių pirkėjų krepšelis.

„Barboros“ vadovas A.Mikalauskas teigia, kad šiuo metu užsakymų srautą formuoja trys faktoriai: pandemija, kuri visus metus dalį gyventojų skatino rinktis saugų apsipirkimo būdą internetu, taip pat sugriežtintas karantinas, paskatinęs mažinti judėjimą ir likti namuose, bei artėjančios šventės.

„Jeigu lyginsime dabartinę situaciją su pirmuoju karantinu, tai pirmojo karantino tempais jau dirbome lapkričio mėnesį ir gruodžio pradžioje. Dabar intensyvumas yra dar labiau išaugęs“, – sakė jis.

Darbuotojų reikia ir gamyboje

LĮĮA prezidentė A.G.Maldutytė pažymi, jog darbuotojų poreikis matyti ir dalyje gamybos įmonių.

„Dėl darbuotojų saviizoliacijos ar ligų, taip pat dėl to, kad karantinas skatina likti darbuotojus namuose ir kas turi mažamečių vaikų, ypač dabar, kam yra prasidėjusios atostogos vaikams ir nėra galimybės su kažkuo palikti vaikus, – tai darbuotojai privalo likti namie su savo vaikučiais ir dėl to gamybos negali stoti, gamybos irgi papildomai ieško darbuotojų“, – kalbėjo A.G.Maldutytė.

„Bet kai kuriose gamybose tai yra tiesiog įprastas ritmas arba tai yra padidėjusi šventinio laikotarpio gamyba, o kai kur kaip tik yra pamažėjimas, sezoniškumas“, – pridūrė ji.

Komentuodama, kaip skiriasi abiejų karantinų situacija, A.G.Maldutytė sakė, jog darbo ieškančių žmonių ypatingo padidėjimo šiuo metu nėra, ir tai galbūt taip pat susiję su šventėmis.

„Gal tai lemia ir tas šventinis laikotarpis, kada žmonės nori pailsėti, nurimti ir sutikti ramiai šventes ir sausio mėnesį galbūt labiau pajusime šitą dalyką. (...) Smagu, jog žmonės, kurie ateina, jie labiau linkę bandyti naujas sferas – atėję iš kavinių, iš virtuvių, iš viešbučių sektoriaus bando ir su prekėmis dirbti, ir panašiai, net į gamybos sektorius nueina“, – sakė A.G.Maldutytė.

Jos teigimu, daliai žmonių laikinas, prastovos metu surastas darbas kartais taip patinka, kad jie pasilieka.

„Ką norėčiau patarti žmonėms, tai turbūt svarbiausia yra noras ir motyvacija dirbti, jeigu yra noras veikti kažką, ir noras padirbėti, tai tikrai to darbo yra, reikia pačiam skambinti ir teirautis. Darbų yra pakankamai daug (...) svarbu yra vidinis noras ir veiksmai“, – kalbėjo asociacijos prezidentė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis