„Stiklinė yra pusiau sklidina: paketas beveik paruoštas, bet vis dar nėra politinio sutarimo“, – pažymėjo Paryžiuje įsikūrusios organizacijos mokesčių politikos vadovas Pascalas Saint-Amansas.
Visgi deryboms vadovaujanti EBPO tikisi galutinai parengti skaitmeninio mokesčio pasiūlymą „kada nors 2021 metais“, pridūrė P.Saint-Amansas, pripažindmas atkaklų JAV pasipriešinimą planui.
EBPO pastaruosius dvejus metus mėgino atrasti būdą, kaip užtikrinti, kad technologijų milžinės mokėtų teisingą mokesčių dalį šalyse, kuriose jos veikia, net jei jų būstinė yra kitur.
Vyriausybės patiria didėjantį spaudimą atsisakyti mokesčių vengimo strategijų, kurias taiko tarptautinės kompanijos, tokios kaip „Google“, „Amazon“, „Facebook“ ir „Apple“, vadinamosios GAFA, kurios kaltinamos pelno perkėlimu į šalis, kuriose taikomi mažesni mokesčių tarifai.
Kilusi koronaviruso krizė šiemet sutrukdė pasiekti pažangą įvedant mokestį, nors „dėl COVID-19 pandemijos sprendimo poreikis tampa dar įtikinamesnis“, pažymėjo EBPO.
Nepavykus pasiekti visuotinio susitarimo, kai kurios šalys gali imti spręsti skaitmeninio mokesčio klausimus pačios, taip dar labiau pakurstydamos pasaulinę prekybos įtampą.
Stiklinė yra pusiau sklidina: paketas beveik paruoštas, bet vis dar nėra politinio sutarimo.
Kelios Europos šalys, įskaitant Prancūziją ir Didžiąją Britaniją, jau paskelbė apie įvesiančios savo mokesčius, jei nebus pasiektas pasaulinis susitarimas.
Tai įsiutino Vašingtoną, kuris teigia, kad prieš amerikiečių bendroves vyksta nesąžininga kova.
„Nepaisant išskirtinių aplinkybių, yra daug emocijų ir nekantrumo bei pagundos imtis vienašališkų veiksmų, kadangi bendros priemonės įgyvendinimas užtruks daugelį metų“, – spaudos konferencijoje EBPO būstinėje Paryžiuje pažymėjo P. Saint-Amansas.
EBPO plane nagrinėjami du klausimai – kaip efektyviai apmokestinti įmones kiekvienoje šalyje, kurioje jos veikia, ir kaip užtikrinti, kad kiekviena šalis gautų teisingą tarptautinių įmonių mokesčių dalį.
Susitarimas greičiausiai nustatytų minimalų bazinį mokestį, kuris gali siekti 12,5 proc. ir būtų taikomas kiekvienai įmonei, kad ir kur ji būtų įsikūrusi ar deklaruotų savo pajamas.