„Šiandien egiptiečiams pavyko nutraukti įstrigusio laivo sukeltą krizę Sueco kanale, nepaisant didžiulio proceso sudėtingumo“, – socialiniame tinkle „Twitter“ paskelbė A.F. al Sisi.
Tokį pareiškimą jis padarė Sueco kanalo administracijos vadovui pranešus, kad „Ever Given“ padėtis buvo perorientuota „80 procentų“ teisinga kryptimi.
400 metrų ilgio su Panamos vėliava plaukiojantis laivas „MV Ever Given“ antradienį užstrigo skersas kanale, užtverdamas bet kokį judėjimą šiuo vandens keliu, smarkiai sutrumpinančiu kelią tarp Azijos ir Europos bei Šiaurės Amerikos plaukiojantiems laivams.
Daugiau nei 300 laivų, gabenančių įvairius krovinius, pradedant žalia nafta ir baigiant galvijais, laukia, kol galės praplaukti kanalu, o dalis laivininkystės kompanijų nukreipia laivus per Gerosios vilties kyšulį, plaukiant aplink Afrikos žemyną.
Garsus laivininkystės žurnalas „Lloyd's List“ nurodo, kad bendrai viena Sueco kanalo uždarymo diena sutrikdo daugiau kaip 9 mlrd. dolerių (7,6 mlrd. eurų) vertės prekių judėjimą šiuo vandens keliu. Ketvirtadalis kasdienio eismo Sueco kanalu yra susijęs su konteineriniais laivais, tokiais kaip „MV Ever Given“.
2018 metais pastatytas kone 400 m ilgio ir 59 m pločio „MV Ever Given“ yra tarp didžiausių prekinių laivų pasaulyje ir vienu metu gali gabenti maždaug 20 tūkst. konteinerių. Anksčiau jis buvo Kinijos uostuose ir plaukia į Roterdamą Nyderlanduose.
1869 metais atidarytas Sueco kanalas yra svarbus kelias naftai, gamtinėms dujoms ir kroviniams gabenti. Juo keliauja 10 proc. visų tarptautinės jūrų prekybos krovinių.