Tai jis sakė kitą dieną po didžiulio konteinerinio laivo „MV Ever Given“, kuris praėjusios savaitės antradienį įsirėžė į kanalo rytinį krantą ir pasisukęs įstrižai blokavo šį siaurą vandens kelią, išlaisvinimo.
Šalis įsigis „visą kanalui būtiną įrangą“, kad išvengtų panašių incidentų, pareiškė A.F.al Sisi lankydamasis Ismailijoje, kur įsikūrusi Sueco kanalo administracija (SCA).
Egipto pareigūnai „MV Ever Given“ išlaisvinimą vadina šalies inžinerinių ir gelbėjimo pajėgumų įrodymu.
A.F.al Sisi, pirmadienį išlaisvinus „MV Ever Given“ laivagalį, paskelbė operacijos „sėkmę“, bet pirmagalys galutinai buvo išjudintas dar po kelių valandų.
1869 metais atidarytas Sueco kanalas yra svarbus kelias naftai, gamtinėms dujoms ir kroviniams gabenti. Juo keliauja daugiau kaip 10 proc. visų tarptautinės jūrų prekybos krovinių.
Eismas kanalu, prie kurio iš abiejų pusių atblokavimo laukė 425 laivai, atsinaujino pirmadienį vakare.
Antradienį ryte informaciją apie laivybą skelbiančios svetainės rodė, kad Sueco kanalu plaukė daugiau kaip 200 tūkst. t laivai – dydžiu panašūs į „MV Ever Given“.
Tačiau daug daugiau prekinių laivų tebelaukė prie kanalo Viduržemio ir Raudonojoje jūrose. SCA nurodo, kad laivų spūstims išsisklaidyti prireiks daugiau kaip trijų dienų.
Laivininkystės žurnalas „Lloyd's List“ nurodo, kad incidentas per dieną sulaikydavo maždaug 9,6 mlrd. dolerių (8,2 mlrd. eurų) vertės krovinių, gabenamų tarp Azijos ir Europos.
Apskaičiuota, kad Egiptas dėl kanalo blokavimo per dieną netekdavo apie 12–15 mln. dolerių (10,2–12,8 mln. eurų) pajamų, kiek pakoregavusi duomenis nurodė SCA.