„Šis susitikimas yra skirtas suburti ekonomikos ir vadybos mokslų atstovus iš Lietuvos, dirbančius tiriamąjį darbą tiek Lietuvoje, tiek už jos ribų. Norėjome, kad susitiktų ir susipažintų kuo daugiau ekonomikos moksline veikla užsiimančių tautiečių. Renginyje savo tiriamuosius darbus pristatys lietuviai ekonomistai tęsiantys doktorantūros studijas ar jau dirbantys akademinį darbą visame pasaulyje. Šio susitikimo metu jie turės galimybę užmegzti profesinius ryšius ir pasidalinti naudingomis įžvalgomis iš įvairiausių ekonomikos ir vadybos mokslų sričių. Glaudesnis bendradarbiavimas tarp užsienyje ir Lietuvoje studijuojančių bei dirbančių mūsų šalies akademikų yra labai svarbus siekiant perimti sėkmingą tarptautinę patirtį ir integruojant Lietuvos mokslinę tiriamąją veiklą į pasaulinį ekonomistų dialogą“, – sakė Alminas Žaldokas, finansų rinkų tyrėjas iš Honkongo mokslo ir technologijų universiteto.
Lietuvos Banko ir ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto organizuojamame susitikime pranešimus skaitys 10 lektorių, kurių dalis dėsto aukštojo mokymo įstaigose užsienyje – Ciuricho (Šveicarija), Groningeno (Olandija), Stokholmo (Švedija), Flinderso (Australija), Honkongo mokslo ir technologijos (Honkongas) universitetuose, Stokholmo ekonomikos aukštojoje mokykloje (Švedija), Getisburgo koledže (Pensilvanija). Taip pat renginyje savo įžvalgomis dalinsis atstovai iš Lietuvos Banko, Vilniaus universiteto bei Lietuvos laisvosios rinkos instituto.
Kalbėtojai pranešimuose nagrinės skirtingus ekonomikos aspektus – nuo tendencijų ekonomikos tyrimuose iki verslo ciklų Lietuvoje analizės ar Olandijos mažmeninės degalų prekybos rinkos plėtros apžvalgos.
Pagrindinis šių metų susitikimo svečias – „Google“ mokslininkas David Reiley, kuris specializuojasi praktinių eksperimentų atlikime ir taikyme sprendžiant ekonomines problemas. Pasak D. Reiley, ekonomika dažnai suprantama kaip vartotojų elgsena, kuriai sunku pritaikyti eksperimentus. Siekdamas paneigti šį požiūrį, mokslininkas naudoja kontroliuojamus praktinius arba vadinamuosius natūralius eksperimentus su reklama – modeliuoja situacijas ir tikrina, kaip vienu ar kitu atveju keičiasi reklamos efektyvumas, pastebimumas, kaip ji keičia vartotojų elgesį.
D. Reiley drauge su bendradarbiais yra paskelbęs mokslines publikacijas apie brukalų ekonomiką, interneto aukcionus, o šiuo metu rengia straipsnius apie reklamas internete, „Super Bowl“ reklamos įtaką paieškai internete ir kitas. Prieš pradėdamas savo veiklą „Google“, mokslininkas dirbo pagrindiniu tyrėju „Yahoo!“ bendrovėje, ekonomikos profesoriumi Arizonos universitete (JAV) bei dėstė Kellogg vadybos mokykloje (JAV).
„Labai svarbu, kad Lietuvos ekonomikos mokslininkai dalyvautų ekonomikos tyrimų diskusijoje pasauliniu lygiu. Esu įsitikinęs, kad mūsų mokslininkams svarbu suteikti galimybes pasidalinti savo idėjomis su kolegomis iš kitų užsienio universitetų, – sakė Modestas Gelbūda, ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto tyrimų direktorius – Mes skatiname ekonomikos ir vadybos mokslo plėtrą Lietuvoje, dedame pastangas, kad Lietuvos ekonomikos mokslininkai turėtų visas galimybes ne tiktai bendrauti ir bendradarbiauti su savo kolegomis Lietuvoje, bet taip pat dalintųsi savo patirtimi ir semtųsi idėjų iš geriausių pasaulio ekonomikos protų“.