Ekspertai būsimą COVID-19 vakcinų rinką vertina daugiau kaip 10 mlrd. dolerių per metus

Būsima vakcinų nuo viruso SARS-CoV-2 rinka gali viršyti 10 mlrd. JAV dolerių per metus, rašo britų „The Guardian“, remdamasis „Morgan Stanley“ ir „Credi Suisse“ analitikų skaičiavimais.
Vakcina
Vakcina / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Šios prognozės remiasi prielaida, kad žmonėms nuo naujojo koronaviruso teks skiepytis kasmet, kaip ir nuo gripo, už vidutinę 20 dolerių už dozę kainą.

Anot „Morgan Stanley“ analitikų, jei kasmet nuo koronaviruso pasiskiepys tiek pat žmonių, kiek ir nuo gripo, farmacijos kompanijų pajamos JAV, Europos ir kitose išsivysčiusiose šalyse sieks 10 mlrd. dolerių per metus. Vienos dozės gamybos savikaina vertinama 5-10 dolerių.

Kita vertus, šios pasaulinės rinkos vertė, priklausomai nuo to, ar teks skiepytis kasmet, ir kiek kainuos viena dozė, gali siekti 25 mlrd. dolerių per metus, pažymi „The Guardian“.

Pasak „AstraZeneca“ vykdomojo viceprezidento Mene Pangalos, tikimasi, kad vakcina, kuriama bendradarbiaujant su Oksfordo universitetu, suteiks pasiskiepijusiam mažiausiai vienerių metų trukmės imunitetą.

Britų ir švedų „AstraZeneca“ bei Jungtinių Valstijų „Johnson & Johnson“ pažadėjo COVID-19 pandemijos laikotarpiu vakciną nuo šios ligos tiekti nekomerciniu principu. Tačiau kitų šios vakcinos kūrėjų, tokių kaip „Pfizer“ ir „Moderna“, požiūris nėra toks „verslą skriaudžiantis“. „Moderna“ teigė planuojanti gauti iki 37 dolerių už dozę.

„AstraZeneca“ skelbė, jog 3-5 doleriai už vakcinos dozę padengtų išlaidas, o jos tiekimas į neturtingas šalis už tokią kainą būtų vykdomas pasibaigus pandemijai.

Britų „GlaxoSmithKline“, COVID-19 vakciną kurianti kartu su prancūzų „Sanofi“, taip pat nesitiki uždirbti pelno iš jos tiekimo per pandemiją.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis