Tyrimas pradėtas gavus skundą iš vartotojo, kuriam abejonių sukėlė svetainėje reklamuojama akcija „Kiečiausias velykinis išpardavimas! Nuolaidos iki 40 %!“ Aktyvavus reklaminę nuorodą naujame lange buvo skelbiama informacija, kad kavos aparatams, kompiuteriams ir planšetėms taikomos nuolaidos iki 30 proc., o laikrodžiams – iki 40 proc., tačiau šios prekės siūlytos su gerokai mažesnėmis nuolaidomis.
Konkurencijos tarybos ekspertai nustatė, kad akcijos metu – nuo 2018 m. kovo 26 d. iki balandžio 5 d. – nebuvo planšečių, kompiuterių ir kavos aparatų, kuriuos būtų galima įsigyti su maksimalia 30 proc. nuolaida. 16-ai laikrodžių taikytos iki 20 proc. nuolaidos, ir tik vienas laikrodis buvo parduodamas didesne nei 40 proc. nuolaida.
Konkurencijos tarybos pirmininko Šarūno Keserausko teigimu, vidutinis vartotojas, pamatęs reklaminius pasiūlymus, pagrįstai galėjo tikėtis, kad maksimali nuolaida bus taikoma reikšmingam prekių kiekiui, tad pasinaudojęs akcijos pasiūlymais jis galės sutaupyti. Kadangi minėta reklama vartotojams suformavo nepagrįstus lūkesčius apie didesnę naudą, nei ši buvo iš tikrųjų, reklama pripažinta klaidinančia.
„Tiek Konkurencijos taryba, tiek teismai ne kartą yra akcentavę, kad reklama, susijusi su kaina bei nuolaida, yra esminė, lemianti vartotojo ekonominį elgesį, o patraukli nuolaida, skatinanti pirkėją įsigyti prekes, laikytina viena iš sudedamųjų kainos dalių. Elektroninėje prekyboje informacija, susijusi su prekės kaina, itin lemia vartotojų apsisprendimą, nes jie negali prekės realiai įvertinti – pamatyti ar paliesti, įsitikinti jos kokybe“, – sakė institucijos pirmininkas.
Jis priminė, kad Konkurencijos taryba rekomenduoja verslui reklamose naudoti nuolaidos apibūdinimą „iki xx proc.“ tuo atveju, jei skelbiamas maksimalus kainos sumažinimas išpardavimo pradžioje taikomas bent 10 proc. nurodytų prekių.
Nutarimas per 30 dienų nuo jo priėmimo dienos gali būti skundžiamas Vilniaus apygardos administraciniam teismui.