„Elektromarkt“ e.parduotuvė klaidino vartotojus, konkurencijos taryba skyrė 3,6 tūkst. eurų baudą

Konkurencijos taryba nustatė, kad svetainėje „Elektromarkt“ elektroninėje parduotuvėje skleistos reklamos apie tam tikroms prekėms taikomas iki 40 proc. nuolaidas klaidino vartotojus. Už Reklamos įstatymo pažeidimus svetainę valdančiai bendrovei „GV Group“ skirta 3 600 eurų bauda, rašoma pranešime žiniasklaidai.
„Elektromarkt“ internetinė parduotuvė
„Elektromarkt“ internetinė parduotuvė

Tyrimas pradėtas gavus skundą iš vartotojo, kuriam abejonių sukėlė svetainėje reklamuojama akcija „Kiečiausias velykinis išpardavimas! Nuolaidos iki 40 %!“ Aktyvavus reklaminę nuorodą naujame lange buvo skelbiama informacija, kad kavos aparatams, kompiuteriams ir planšetėms taikomos nuolaidos iki 30 proc., o laikrodžiams – iki 40 proc., tačiau šios prekės siūlytos su gerokai mažesnėmis nuolaidomis.

Konkurencijos tarybos ekspertai nustatė, kad akcijos metu – nuo 2018 m. kovo 26 d. iki balandžio 5 d. – nebuvo planšečių, kompiuterių ir kavos aparatų, kuriuos būtų galima įsigyti su maksimalia 30 proc. nuolaida. 16-ai laikrodžių taikytos iki 20 proc. nuolaidos, ir tik vienas laikrodis buvo parduodamas didesne nei 40 proc. nuolaida.

Konkurencijos tarybos pirmininko Šarūno Keserausko teigimu, vidutinis vartotojas, pamatęs reklaminius pasiūlymus, pagrįstai galėjo tikėtis, kad maksimali nuolaida bus taikoma reikšmingam prekių kiekiui, tad pasinaudojęs akcijos pasiūlymais jis galės sutaupyti. Kadangi minėta reklama vartotojams suformavo nepagrįstus lūkesčius apie didesnę naudą, nei ši buvo iš tikrųjų, reklama pripažinta klaidinančia.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Šarūnas Keserauskas
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Šarūnas Keserauskas

„Tiek Konkurencijos taryba, tiek teismai ne kartą yra akcentavę, kad reklama, susijusi su kaina bei nuolaida, yra esminė, lemianti vartotojo ekonominį elgesį, o patraukli nuolaida, skatinanti pirkėją įsigyti prekes, laikytina viena iš sudedamųjų kainos dalių. Elektroninėje prekyboje informacija, susijusi su prekės kaina, itin lemia vartotojų apsisprendimą, nes jie negali prekės realiai įvertinti – pamatyti ar paliesti, įsitikinti jos kokybe“, – sakė institucijos pirmininkas.

Jis priminė, kad Konkurencijos taryba rekomenduoja verslui reklamose naudoti nuolaidos apibūdinimą „iki xx proc.“ tuo atveju, jei skelbiamas maksimalus kainos sumažinimas išpardavimo pradžioje taikomas bent 10 proc. nurodytų prekių.

Nutarimas per 30 dienų nuo jo priėmimo dienos gali būti skundžiamas Vilniaus apygardos administraciniam teismui.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis