Emigrantė Simona 15min pasakojo nukentėjusi nuo automobilių nuomos kompanijos „Avis Budget“, kuri ją neva apkaltino automobilio įbrėžimu. Kompanijos atstovė teigė, kad nuomoto automobilio dokumentuose tokio pažeidimo užfiksuoto nebuvo, todėl jis vertinamas kaip naujas ir Simona turės už jį atlyginti. Nacionalinės vartotojų konfederacijos prezidentė Alvita Armanavičienė siūlo kreiptis į nevyriausybines organizacijas.
15min jau rašė apie kuriozus, kuriuos patiria emigrantai, norėdami Lietuvoje atostogoms išsinuomoti automobilį. Susivilioję maža automobilio nuomos kaina emigrantai lieka ir be transporto, ir be pinigų.
Šį kartą Didžioje Britanijoje gyvenanti Simona skundėsi, kad tarptautinė automobilių nuomos kompanija „Avis Budget“ ją apkaltino automobilio įbrėžimu, kurio ji esą nepadarė. Pašnekovė ragina prieš lipant į nuomotą automobilį nusifotografuoti visus įbrėžimus.
Ieškojo pigaus automobilio
Simona pasakojo, kad nusprendusi pirmą kartą su draugu anglu grįžti į Lietuvą, užsakė skrydžių bilietus, viešbutį ir 4 dienoms išsinuomojo automobilį iš kompanijos „Avis Budget“.
„Norėjau rasti pigų automobilį, tačiau dažnai keliaujantis draugas patarė nuomotis iš oro uosto. Sakė, kad gali būti kiek brangesnis, tačiau nenudrožtas“, – prisiminė Simona.
Norėjau rasti pigų automobilį, tačiau dažnai keliaujantis draugas patarė nuomotis iš oro uosto. Sakė, kad gali būti kiek brangesnis, tačiau nenudrožtas, – tikino Simona.
Ji toliau pasakojo, kad tuo metu automobilių pasirinkimas buvo mažas. Iš dviejų siūlytų pasirinko „Volkswagen Golf“. Tikino iš karto sumokėjusi visą sumą (180 eurų) pavedimu.
Nesklandumų kilo dar oro uoste
Vos tik nusileidusią Palangos oro uoste porą pasitiko pirmieji nesklandumai.
„Atskridę nuėjome į automobilių nuomos punktą oro uoste. Pasirašius dokumentus, darbuotojas padavė „Škoda Fabia“ automobilio raktus. Tuo metu buvo jau nebesvarbus automobilio modelis – norėjosi greičiau prie jūros, tačiau pasirodė keista. Darbuotojas sakė, kad gavome tai, ką užsisakėme. Nors aš neišprotėjusi, žinau, kad turėjo būti „Volkswagen Golf“, – susirūpinusi aiškino Simona.
Emigrantė pasakojo, kad nuomos punkto darbuotojas parodė nuotraukas, kuriose matėsi išnuomoto automobilio įbrėžimai.
„Nustebau – kokie dar įbrėžimai? Juk užsisakėme tokį automobilį, kad būtų be jų. Kol darbuotojas iPad'e juos rodė, per daug nesureikšminau. Pasiėmę automobilio raktus ėjome į aikštelę ieškoti mašinos, nes darbuotojas mūsų nepalydėjo. Atėję jokios geltonos „Škoda Fabios“ neradome, tik rudą. Pabandę atrakinti supratome, kad čia mūsų automobilis“, – nesklandumus vardijo pašnekovė.
Už įbrėžtą šoną – keli šimtai eurų baudos
Simona pažymėjo, kad pamatę automobilį pastebėjo įbrėžimą, tačiau jo neužfiksavo.
„Pirmas dalykas, kurį pamatė mano draugas, tai gerą įbrėžimą ant kairės pusės galinių durelių. Jis manęs klausė, ar taip turi būti, atsakiau, kad darbuotojas kažkokius įbrėžimus rodė. Draugas pasiūlė įbrėžimą nufotografuoti, tačiau prisiminiau, kad darbuotojas sakė nuotraukas atsiuntęs. Maniau, pažiūrėsiu, bet tuo metu nepavyko – neužkrovė internetas ir mes per daug nesureikšminome. Manėme, kad šis įbrėžimas tikrai bus nufotografuotas“, – aiškino Simona.
Pasak pašnekovės, automobilį grąžino kaip ir buvo sutarta – dokumentus ir raktelius įmetė į dėžutę.
Praėjus kuriam laikui, Simona gavo registruotą laišką su žinia, kad už įbrėžimą teks sumokėti.
„Laiške parašyta, kad nuo mūsų sumokėto depozito (700 eurų.) bus nuskaičiuota 220 eurų ir 21 proc. PVM už padarytą žalą automobiliui – tą įbrėžimą. Patikėkit, net kraujas užvirė. Pradėjau ieškoti laiško su įbrėžimo nuotraukomis, deja, tokios nebuvo. Galvoje tik ir sukosi mintis, kokia kvaila, kad nepasidariau nuotraukos“, – piktinosi ji.
Patikėkit, net kraujas užvirė. Pradėjau ieškoti laiško su įbrėžimo nuotraukomis, deja, tokios nebuvo. Galvoje tik ir sukosi mintis, kokia kvaila, kad nepasidariau nuotraukos, – piktinosi pašnekovė.
Įmonė: įbrėžimas nebuvo užfiksuotas dokumentuose
„Avis Budget“ klientų aptarnavimo vadovė Agnė Adukevičiūtė laiške 15min atkreipė dėmesį, kad nuomojant automobilį pasirenkama tik automobilio grupė, o ne konkretus modelis.
„Klientė automobilį užsisakė internetu, budget.co.uk svetainėje. Svetainėje pateikiame informaciją, jog užsakytas B grupės automobilis ir nurodytas jo pavyzdys (VW Polo arba panašus). Užsakoma yra tik automobilio grupė (durų skaičius, pavarų dėžė, kėbulo tipas ir t.t.) – ne konkreti markė“, – dėstė įmonės atstovė.
Laiške ji pridėjo nuomos patvirtinimo iškarpą, rodančią, kad išnuomotas „Škoda Fabia“ atitinka užsakytą grupę.
Ji taip pat aiškino, kad nuomoto automobilio dokumentuose tokio pažeidimo užfiksuoto nebuvo.
„Kadangi nuomos pradžioje iš klientės pusės nesame gavę informacijos apie pažeidimą, kuris nėra pažymėtas automobilio nuomos dokumentuose, pažeidimą vertiname kaip naują. Esame pasirengę peržiūrėti šią situaciją dar kartą, jei klientė turi nuomos pradžioje darytų automobilio nuotraukų, kuriose būtų matomas pažeidimas“, – tikino A.Adukevičiūtė.
Kadangi nuomos pradžioje iš klientės pusės nesame gavę informacijos apie pažeidimą, kuris nėra pažymėtas automobilio nuomos dokumentuose, pažeidimą vertiname kaip naują, – teigė „Avis Budget“ atstovė.
Buvusi įmonės klientė Simona sakė, kad susigrąžinti pinigų nesitiki.
„Žinau, kad pinigų neatgausiu ir įrodyti savo tiesos nebeįmanoma. Noriu įspėti žmones, kad tokiose situacijose būtina nusifotografuoti automobilį iš visų pusių. Tikrai nepatikėsiu, kad įmonė nežinojo apie tą įbrėžimą“, – piktinosi Simona.
Siūlo kreiptis į nevyriausybinę organizaciją
Nacionalinės vartotojų konfederacijos prezidentė A.Armanavičienė ragino Simoną kreiptis ne į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą, o rašyti skundą nevyriausybinei organizacijai.
„Vartotojų tarnyba veikiausiai prašys rašyti skundą ir jį nagrinės. Mums Simona gali parašyti elektroniniu būdu. Gavę skundą, jį įtrauksime į statistiką, ir bendrausime kartu su žmogumi, siekdami išsiaiškinti situaciją“, – 15min kalbėjo ji.
A.Armanavičienė pridūrė, kad vartotojui stingant įrodymų, galima jų ieškoti įmonės pusėje.
Jeigu Simona neturi jokių dokumentų ir nuotraukų, kurie įrodytų, kad įbrėžimas jau buvo, reikėtų žiūrėti, ko galbūt nepadarė pati įmonė, – kalbėjo A.Armanavičienė.
„Jeigu Simona neturi jokių dokumentų ir nuotraukų, kurie įrodytų, kad įbrėžimas jau buvo, reikėtų žiūrėti, ko galbūt nepadarė pati įmonė. Pavyzdžiui, tikrinti, ar įmonė suteikė galimybę susipažinti, ar informavo, ar aprodė. Norint ištirti įvykį, mums reikia daugiau detalių“, – sakė pašnekovė, kviesdama skundu pasidalinti svetainėje vartotojuskundai.lt.