Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

ES Japonijos elektronikos milžinams skyrė baudą už įkraunamų baterijų kartelį

Europos Komisija (EK) Japonijos elektronikos milžinams „Sony“, „Panasonic“ ir „Sanyo“ pirmadienį skyrė bendrą 166 mln. eurų baudą už slaptą susitarimą dėl įkraunamų baterijų kainų.
Japonijos elektronikos gamintojai „Sony“, „Panasonic“, „Sharp“ susiduria su rimtais iššūkiais.
Japonijos elektronikos gamintojai „Sony“, „Panasonic“, „Sharp“ susiduria su rimtais iššūkiais. / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Pasak Komisijos, šios trys įmonės 2004–2007 metais „koordinavo“ įkraunamų ličio jonų baterijų „kainas ir dalijosi konfidencialia informacija“.

Kartelyje dalyvavo ir Pietų Korėjos „Samsung“, tačiau ši įmonė baudos išvengė, nes pranešė Komisijai apie tokį slaptą susitarimą.

„Milijonai europiečių naudoja nešiojamus kompiuterius, mobiliuosius telefonus ir elektrinius įrankius, kurių veikimui būtinos įkraunamos ličio jonų baterijos, – pareiškė už konkurenciją atsakinga Komisijos narė Margrethe Vestager. – Šiandien priimtu sprendimu baudžiami keturi įkraunamų baterijų gamintojai, kurių slaptas susitarimas padarė neigiamą poveikį daugybės Europos vartotojams parduotų prekių kainoms.“

Komisijai atlikus tyrimą buvo nustatyta, kad įmonės daugiau kaip ketverius metus rengdavo susitikimus, dažnai Azijoje, kuriuose planuodavo, kaip būtų galima išvengti agresyvios konkurencijos įkraunamų ličio jonų baterijų rinkoje.

Pasak Komisijos, visos įmonės sutiko su joms skirtomis baudomis.

Didžiausia – 97 mln. Eur – bauda buvo skirta „Sanyo“, kuri šiuo metu priklauso „Panasonic“.

Įmonei „Panasonic“ Komisija skyrė 39,9 mln. Eur baudą, o „Sony“ – 29,8 mln. Eur baudą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?