„Apple“ platformoje programėlėmis prekiaujančios įmonės jau kurį laiką skundžiasi griežtomis „Apple App Store“ sąlygomis ir dideliais mokesčiais.
Be to, pastaruoju metu didžiausia pasaulio bendrovė sulaukia ir didelio JAV, Rusijos, Didžiosios Britanijos ir Pietų Korėjos institucijų dėmesio.
„Nustatydama griežtas „App Store“ naudojimo taisykles, kurios kenkia konkurencijai srautinės muzikos paslaugų srityje, „Apple“ atima iš vartotojų pigesnių tokių paslaugų pasirinkimo galimybes ir iškreipia konkurenciją“, – sakoma už konkurenciją atsakingos Europos Komisijos narės Margrethe Vestager pranešime.
Pareiškimą dėl prieštaravimų paskelbusi Europos Komisija bylą grindžia Švedijoje įsikūrusios „Spotify“ ir kitų įmonių skundais, kuriuose „Apple“ kaltinama nesąžiningai naudojant platformą „App Store“, kad reklamuotų savo pačios srautinės muzikos paslaugą „Apple Music“.
2019 metais „Spotify“ pateikė skundą, kuriame „Apple“, be kita ko, apkaltinta taikant nesąžiningą 30 proc. mokestį įmonėms, kurios naudojasi platforma „App Store“ pasiūlyti savo paslaugas klientams. „Spotify“ teigimu, tai yra sąžiningos konkurencijos taisyklių pažeidimas.
Ši byla yra viena iš keturių, kurias pernai Europos Komisija iškėlė „Apple“, o jos baigtis gali priversti bendrovę keisti verslo pobūdį.
Kitose bylose vertinama mokėjimo sistema „Apple Pay“, taip pat bendrovės elektroninių knygų paslauga.
„Apple“ dabar turi galimybę pateikti savo argumentus bei pasiūlyti patobulinti savo verslo modelį, kad patenkintų ES reikalavimus. Savo ruožtu ES gali technologijų milžinei skirti baudą, siekiančią iki 10 proc. bendrovės metinės apyvartos.
„Apple“ penktadienį griežtai atmetė Europos Komisijos kaltinimus.
„Apple“ atstovas spaudai pareiškė, kad „Spotify“ nori naudotis „visais „App Store“ pranašumais, tačiau nemano, kad turėtų už tai mokėti“, pridūręs, jog ES byla – tai „sąžiningos konkurencijos priešingybė“.
Šiuo atveju „Apple“ taip pat rengiasi itin svarbiai kovai su „Facebook“ dėl naujos politikos, kuria siekiama geriau apsaugoti „iPhone“ vartotojų asmeninius duomenis. Šis žingsnis priverstų konkuruojančias technologijų milžines iš esmės pakeisti verslo modelį.