Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

ES teismas: Vakarų Baltijos laivų statykla turi atgauti akcizą už kurą

Estijos koncerno „BLRT Grupp“ netiesiogiai valdoma Vakarų Baltijos laivų statykla turėtų atgauti akcizą, sumokėtą už 2013 metais jos pastatytam krovininiam laivui patiektus degalus, nusprendė Europos Sąjungos (ES) Teisingumo Teismas.
„Vakarų Baltijos laivų statykla“ pakeitė kryptį nuo serijinės gamybos į unikalius, technologiškai sudėtingesnius užsakymus.
„Vakarų Baltijos laivų statykla“ pakeitė kryptį nuo serijinės gamybos į unikalius, technologiškai sudėtingesnius užsakymus. / Aurelijos Kripaitės/15min.lt nuotr.

Teismas liepos 13 dieną nutarė, kad akcizo grąžinimas neprieštarauja ES direktyvai, kuria laivų navigacijai Bendrijos vandenyse komerciniais tikslais naudojami degalai yra atleidžiami nuo akcizo mokesčio.

Be to, Teismas taip pat nurodė, kad Lietuvos teisėje įtvirtinti formalūs reikalavimai, kuriuos reikia atitikti norinti susigrąžinti akcizą už laivų degalus, yra nebūtini užtikrinant teisingą ir aiškų atleidimo nuo mokesčio taikymą, todėl prieštarauja ES direktyvai.

Vakarų Baltijos laivų statykla 2013-ųjų birželį neįvardijamai Estijos bendrovei perdavė jos užsakymu pastatytą krovininį laivą, įskaitant ir 73 tūkst. litrų per laivo bandymus nesunaudotų degalų. Laivas iš Klaipėdos uosto be krovinio nuplaukė į Vokietijos Štralzundo uostą – ten į jį pakrautas komercinis krovinys buvo nugabentas į Santanderio uostą Ispanijoje.

2013 metų liepą statykla paprašė Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) grąžinti akcizą už degalus, kurie buvo išgabenti iš Lietuvos, tačiau prašymas buvo atmestas. Tokį sprendimą VMI motyvavo tuo, kad statykla tinkamai nesurašė apskaitos dokumentų bei neturėjo leidimo tiekti degalus laivams.

Ginčui persikėlus į teismus, Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) dėl prejudicinio sprendimo kreipėsi į ES Teisingumo Teismą. Pastarasis pažymėjo, kad laivo plaukimą iš Klaipėdos į Štralzundo uostą reikia laikyti navigacijos operacija.

„Direktyvoje numatytas atleidimas nuo mokesčio (turi būti – BNS) taikomas degalams, panaudotiems nuplukdyti laivui be krovinio iš vienos (šiuo atveju laivo statybos vietos) valstybės narės uosto į kitos valstybės narės uostą, kad ten į laivą būtų pakrautos prekės, kurias paskui reikia nugabenti į trečios valstybės narės uostą“, – rašoma Teisingumo Teismo sprendime.

Taip pat pažymėta, kad Lietuvos reikalavimas turėti leidimą tiekti degalus laivams bei laikytis kitų formalumų prieštarauja ES direktyvos tikslui.

Galutinį sprendimą Vakarų Baltijos laivų statyklos ir VMI ginče turės priimti LVAT.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs