Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

ES už konkurencijos įstatymų pažeidimus „Google“ skyrė 1,49 mlrd. eurų baudą

Europos Sąjungos (ES) konkurencijos prievaizdai JAV technologijų milžinei „Google“ trečiadienį skyrė naują baudą už nesąžiningą konkurenciją.
„Google“ logotipas
„Google“ logotipas / „Scanpix“ nuotr.

„[Europos] Komisija „Google“ šiandien skyrė 1,49 mlrd. eurų baudą už neteisėtą piktnaudžiavimą savo dominuojančia padėtimi interneto paieškos reklamos tarpininkavimo rinkoje“, – pareiškė už konkurenciją atsakinga Komisijos narė Margrethe Vestager.

„Google“ teikė internetinės paieškos reklamos tarpininkavimo paslaugas daugumai komerciškai svarbių leidėjų, sudarydama sutartis, dėl kurių buvo deramasi individualiai.

Europos Komisija skelbia peržiūrėjusi šimtus tokių sutarčių ir nustatė, kad nuo 2006 m. „Google“ į savo sutartis įtraukė išimties nuostatas. Tai reiškė, kad leidėjams buvo draudžiama savo paieškos rezultatų puslapiuose rodyti kokias nors konkurentų paieškos reklamas. Sprendimas taikomas leidėjams, kurių susitarimai su „Google“ reikalavo tokio išimtinumo visoms jų svetainėms.

Taip pat nuo 2009 m. kovo mėn. „Google“ palaipsniui pradėjo išimties nuostatas keisti vadinamosiomis geriausios vietos (angl. „Premium Placement“) nuostatomis. Pagal jas buvo reikalaujama, kad leidėjai rezervuotų pelningiausią vietą savo paieškos rezultatų puslapiuose „Google“ reklamoms, ir nustatytas minimalus „Google“ reklamų skaičius. Taip „Google“ konkurentams buvo užkirstas kelias rodyti savo paieškos reklamas matomiausiose ir lankomiausiose svetainių paieškos rezultatų puslapių vietose.

Nuo 2009 m. kovo mėn. „Google“ taip pat įtraukė sąlygas, reikalaujančias, kad prieš darydami kokius nors konkurentų reklamos rodymo pakeitimus leidėjai gautų raštišką „Google“ sutikimą. Tai reiškė, kad „Google“ galėjo kontroliuoti konkuruojančių reklamos skelbimų patrauklumą, taigi ir spustelėjimų ant jų skaičių.

„Todėl „Google“ pirmiausia nustatė išimtinio teikimo įpareigojimą, kuris neleido konkurentams rodyti jokių paieškos reklamų komerciškai svarbiausiose svetainėse“, – skelbia Europos Komisija.

Pasak pranešimo, didžiąją laikotarpio dalį tokia „Google“ praktika pagal apyvartą aprėpė daugiau nei pusę rinkos. Todėl „Google“ konkurentai nepajėgė varžytis pranašumu dėl to, kad jiems buvo tiesiog uždrausta skelbtis leidėjų svetainėse, arba dėl to, kad pačią vertingiausią komercinę vietą tose svetainėse „Google“ pasiliko sau, kartu kontroliuodama, kaip gali būti rodomos konkurentų reklamos.

Skirdama baudą, Europos Komisija atsižvelgė į pažeidimo trukmę ir sunkumą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai
Reklama
Namuose drėgna, kaupiasi kondensatas ant langų. Kaip apsaugoti savo namus nuo pelėsio?
Reklama
Advento kalendoriai – nuo paprastos tradicijos iki prabangos segmento