ESO, šiuo pilotiniu projektu, užfiksuos galimus gedimus pasinaudojus kliento objekte įrengto skaitiklio duomenimis. Bendrovė praneš klientams trumpąja SMS žinute arba el. laišku apie galimą saulės elektrinės darbo sutrikimą. Tai leis gaminančiam vartotojui žinoti, jog jo elektrinė nepatiekia elektros energijos į skirstomąjį tinklą. Gavę šią žinutę klientai turėtų pasitikrinti ar jų elektrinė veikia, jeigu ne – klientai galės kreiptis į įrangos tiekėją arba gamintoją.
Saulės elektrinė yra kliento vidaus įrenginys. Nors ESO šių elektrinių priežiūros nevykdo – tikime, kad informacija apie galimą elektrinės neveikimą klientams bus vertinga ir leis neprarasti saulės sugeneruojamos elektros energijos.
Iš viso šalyje yra apie 8,5 tūkst. privačių gaminančių vartotojų, kurie energiją gamina savo saulės elektrinėse. Iki šiol saulės elektrinę naudojantis vartotojas, norintis sužinoti ar jo elektrinė neveikia, turėdavo aktyviai stebėti savo saulės jėgainės darbą.
Pabrėžtina, kad tokio tipo elektrinių gedimų informavimas yra įmanomas tik įdarbinant nuotolinės apskaitos galimybes. Automatizuota apskaita – tai energijos apskaitymo technologija, leidžianti nuotoliniu būdu stebėti energijos suvartojimą ar jos atidavimą į tinklą bei nustatyti galimus gedimus.
Tai – svarbus duomenų analitikos įrankis, kurio dėka naudotojai gali įgyti galimybę geriau suprasti savo energijos vartojimo įpročius, lyginti su aplinkinių saulės jėgainių duomenimis bei priimti racionalius energijos taupymo sprendimus.
Visi privatūs gaminantys vartotojai, kurie turi fizines saulės jėgaines, pranešimus apie galimus gedimus gaus automatiškai. Primename, kad saulės jėgainių savininkams svarbu atsinaujinti kontaktinius duomenis. Tai padaryti galima paskambinus telefonu 1852. Atkreipiame dėmesį, kad jokių papildomų veiksmų gaminantys vartotojai atlikti neturės ir jiems ši paslauga nekainuos.