„SMS technologija jau netrukus įžengs į trečią dešimtmetį. Nors žmonės SMS žinučių siunčia vis mažiau, šis greitas ir patikimas būdas perduoti nedidelį informacijos kiekį itin pasiteisino daiktų interneto srityje“, – sako „Telia“ verslo klientų vadovas Daniel Karpovič.
Pasak ESO Paslaugų tarnybos vadovo Renaldo Radvilo, svarbiausia yra laiku suteikti informaciją gyventojams. „Ar tai būtų skirstomojo tinklo gedimas, jo pašalinimo laikas, atstatytas energijos tiekimas ar planiniai atjungimai. Taip pat artimiausiu metu bus aktualu informuoti klientus apie naujai diegiamų išmaniųjų skaitiklių įrengimo darbus“, – teigia R.Radvila.
Kaip kalbasi daiktai?
SMS žinutes ESO naudoja įvairiausiose savo veiklos srityse: nuo elektros ir dujų tinklo gedimų registravimo ir klientų informavimo, iki informacijos apie skaitiklio priežiūros ar įrengimo siuntimo ir įmonės darbuotojų vidinės komunikacijos.
Daugeliu atvejų SMS žinutės generuojamos, siunčiamos ir apdorojamos automatiškai, be žmogaus įsikišimo. Todėl tam, kad daiktai tarpusavyje „susišnekėtų“, reikalingi specialūs įrankiai – aplikacijų programavimo sąsajos (ang. Application Programming Interface, API). Dalį jų ESO ir „Telia“ jau yra integravusios ir jos sėkmingai veikia, kitų pritaikymu, o jei reikės – ir kūrimu, sutarties rėmuose taip pat rūpinsis „Telia“.
„Esame atsakingi ne tik už API sprendimus, SMS apdorojimo serverius, reikiamų įrankių priežiūrą bei pasiekiamumą, bet ir tinklo saugumą, SMS pranešimų perdavimo greitaveiką. Tai užtikrina mūsų neseniai modernizuota įranga: turime naujausią, itin galingą SMS sistemą, kuri gali atlaikyti itin dideles apkrovas ir užtikrinti maksimalų saugumą“, – sako D.Karpovič.
„Telia“ mobiliajame tinkle per mėnesį persiunčiama apie 150 mln. SMS žinučių, iš jų apie 70 proc. sudaro automatizuotos SMS žinutės žmonėms (A2P).