Ekonomikos ir infrastruktūros ministras Taavi Aasas pareiškė, jog Europos Parlamento priimtas Mobilumo paketas neatitinka ES tikslų, nukreiptų į ekologiškesnį transportą bei konkurencingesnę ekonominę aplinką.
„Visiškai neprotinga ir antiekologiška reikalauti komercines transporto priemones reguliariai grąžinti namo tuščiomis. Pirma, tai kelia problemų mūsų vežėjams, didina krovinių gabenimo įkainius bei mažina mūsų ekonomikos konkurencingumą. Antra, važinėjimas tuščiomis gerokai padidins nereikalingą ekologinę naštą“, – ministerijos spaudos tarnybos pranešime cituojamas T.Aasas.
Be to, Estijos ministro ministro žodžiais, nesuprantamas reikalavimas tarptautiniams vežėjams laikytis maršrutų šalyse galiojančių normų dėl vairuotojų atlyginimų ir atostogų.
„Tai – protekcionistiniai laisvo prekių ir paslaugų judėjimo apribojimai, nesuderinami su pagrindinėmis bendrosios rinkos vertybėmis“, – pridūrė T. Aasas.
Pernai liepą Europos Parlamento priimtas Mobilumo paketas turėtų įsigalioti 2022 metų vasarį.
Paketą daugiausiai palaiko senosios ES narės, tuo tarpu jį kritikuojančios ES naujosios narės teigia, jog juo pasinaudodami Vakarų europiečiai siekia konkurentus išstumti iš rinkos.
Europos Komisija praėjusį mėnesį sukritikavo Mobilumo paketą, paskelbdama savo išvadas, kad privalomas vilkikų grąžinimas iki 4,6 proc. padidintų anglies dvideginio emisijas ir kartu su kabotažo ribojimu turėtų neigiamą ekonominį poveikį ES pakraščio valstybėms, nes išaugintų krovinių pervežimo kaštus. EK kreipėsi į ES valstybes nares ir Europos Parlamentą pateikti savo požiūrį ir pabrėžė neatmetanti galimybės teikti naują teisėkūros iniciatyvą.