Gali būti, kad šis sprendimas atvers kelią daliai klientų reikalauti kompensacijų.
„Programinė įranga dyzelinėse transporto priemonėse, sumažinanti išmetamųjų teršalų kontrolės sistemos efektyvumą esant normaliai temperatūrai didžiąją metų dalį, laikytina draudžiamu išderinimo įtaisu“, – nusprendė ES teismas.
Programinė įranga sumažina arba net visiškai išjungia išmetamų teršalų filtravimą, kai temperatūra yra žemesnė nei 15 ir aukštesnė nei 33 laipsniai pagal Celsijų.
„ES lygiu nustatytų išmetamųjų teršalų ribų turi būti laikomasi net tada, kai temperatūra yra gerokai žemesnė nei 15 laipsnių pagal Celsijų“, – savo nutartyse nurodė teismas.
Austrijos Aukščiausiasis Teismas ir dar du regioniniai teismai perdavė bylą ESTT kai pirkėjai, kurie 2011–2013 metais įsigijo „Volkswagen“ automobilius, pateikė skundus.
Reaguodama į nutarimą Vokietijos automobilių gamintoja tvirtino, kad jos automobiliuose taikomi temperatūros intervalai „išlieka leistini“.
„Jie apsaugo nuo tiesioginių rizikų varikliui, kurios gali susidaryti žalos ar avarijos forma“, – teigė bendrovė.
„Transporto priemonių su EA189 dyzeliniais varikliais, apie kuriuos kalbama byloje, išmetamųjų dujų recirkuliacija veikia 100 proc. esant ir 10 laipsnių pagal Celsijų lauko temperatūrai, taigi didžiąją metų dalį“, – pridūrė bendrovė.
„Volkswagen“ teigė mananti, kad sprendimo poveikis bus „nedidelis“.
„Nacionalinės institucijos ir teismai kiekvienu konkrečiu atveju turi nuspręsti, ar konkretus „terminis langas“ yra leistinas“, – sakoma gamintojos pranešime.
„Civiliniai ieškiniai, pagrįsti reikalavimas atlyginti su „terminiais langais“ susijusią tariamą žalą, ir toliau nebus sėkmingi“, – pridūrė bendrovė.
Tuo metu vokiečių teisininkas Clausas Goldensteinas, atstovaujantis daugiau nei 45 tūkst. skundų pareiškėjų atskirame vadinamajame dyzelgeito skandale, susijusiame su „Volkswagen“, mano, kad keli milijonai transporto priemonių savininkų galės imtis veiksmų prieš Volfsburge įsikūrusią grupę.
„Šiandien priimtu sprendimu „Volkswagen“ vėl įtraukta į išmetamųjų dujų skandalą“, – sakoma jo pranešime.
2015 metais kilus „dyzelgeito“ skandalui „Volkswagen“ prisipažino milijonuose dyzelinių transporto priemonių įdiegusi įrangą, kuri klastojo teršalų rodmenis bandymų metu.
Nuo to laiko skandalas paveikė kelias didžiausias Europos automobilių gamintojas, įskaitant „Daimler“, „Fiat“ ir „Renault“.