Europos Komisija karteliu įtaria Švedijos „Telia“ ir „Tele2“

Europos Sąjungos (ES) tyrėjai pradėjo rengti netikėtus patikrinimus tam tikrose Švedijos mobiliojo ryšio įmonėse, kurios, kaip įtariama, galėjo dalyvauti kartelyje. Tarp jų – ir Lietuvoje gerai žinomos bendrovės.
Mobilusis telefonas
Mobilusis telefonas / 123rf.com

Antradienį surengti patikrinimai yra pirmasis antikonkurencinės veiklos tyrimo etapas, pareiškė Europos Komisija (EK).

Tikrinamų įmonių ji nenurodė.

Atliekant patikrinimus norima nustatyti, ar „Švedijos mobiliojo ryšio operatoriai galėjo vykdyti konkurencijos taisykles pažeidžiančius veiksmus, neleisdamos patekti į Švedijos mobiliojo ryšio rinkos vartotojų segmentą, nors tai prieštarauja ES konkurencijos taisyklėms“.

Komisija pažymėjo, kad netikėti patikrinimai nereiškia, jog įmonės yra padariusios kokių nors pažeidimų. Laikotarpis, per kurį tyrimas turi būti užbaigtas, nenustatytas.

Švedijos „Telia“ pranešė, jog atsakė „į klausimus apie koordinuotus veiksmus Švedijos didmeninėje mobiliojo ryšio rinkoje“.

Jos konkurentė „Tele2“ ir Norvegijos „Telenor“ pareiškė, kad tyrimas yra susijęs su „galimu piktnaudžiavimu bendra dominuojančia padėtimi rinkoje ir (arba) galima antikonkurencine Švedijos mobiliojo ryšio tinklų operatorių praktika“, tačiau išsamesnės informacijos nepateikė.

Telekomunikacijų įmonė 3 (Hi3G grupė) tiesiog paminėjo „tyrimą konkurencijos teisės srityje“.

Visos keturios įmonės, kurios nepripažino padariusios kokius nors pažeidimus, bet to ir nepaneigė, pareiškė, jog bendradarbiaus su Komisijos tyrėjais, kuriems padeda Švedijos konkurencijos institucija.

Naujausiais Švedijos telekomunikacijų rinkos reguliavimo institucijos (PTS) duomenimis, 2016 metų pirmąjį pusmetį mobiliosios telefonijos segmentui teko 38 proc. „Telia“ įplaukų ir įmonė pagal šį rodiklį lenkė ir „Tele2“ (23 proc.), ir „Telenor“ (19 proc.), ir 3 (17 proc.).

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis