Europos naujienų agentūrų aljansas sustabdė Rusijos TASS narystę

Europos naujienų agentūrų aljansas (EANA) penktadienį patvirtino, kad sustabdė Rusijos naujienų agentūros TASS narystę, nes ši asociacija nesilaiko standartų.
Rusijos vėliava
Rusijos vėliava / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Sprendimas priimtas per EANA generalinės asamblėjos posėdį Bosnijos ir Hercegovinos sostinėje Sarajeve, žurnalistams sakė aljanso prezidentas Clemensas Pigas.

Vasarį, praėjus trims dienoms nuo Rusijos įsiveržimo į Ukrainą pradžios, EANA vykdomasis organas, sudarytas iš penkių narių, įskaitant naujienų agentūros AFP generalinį direktorių Fabrice'ą Friesą, nusprendė „nedelsdamas“ įšaldyti TASS narystę, kol bus priimtas Generalinės asamblėjos sprendimas.

Tuo metu EANA teigė, kad toks žingsnis žengtas dėl „naujo Rusijos vyriausybės taikomo reglamento, smarkiai ribojančio žiniasklaidos laisvę“.

Prasidėjus Rusijos invazijai, šalies ryšių priežiūros tarnyba „Roskomnadzor“ nurodė nepriklausomai žiniasklaidai vengti vartoti žodžius „užpuolimas, įsiveržimas ar karo paskelbimas“ ir įspėjo, kad pažeidėjams grės blokavimas ir baudos.

„Roskomnadzor“ taip pat nurodė, kad „patikimos informacijos“ galima rasti „oficialiuose Rusijos informacijos šaltiniuose“.

TASS nepaisė vieno iš svarbiausių aljanso „tikslų... vykdyti žurnalistinę veiklą pagal aukščiausius įmanomus standartus“, pareiškė EANA generalinis sekretorius Alexandru Ionas Giboi.

Aljansas taip pat išreiškė visapusišką paramą Ukrainos naujienų agentūrai „Ukrinform“.

„Mes ir toliau padėsime ir darysime viską, kas nuo mūsų priklauso, kad paremtume „Ukrinform“, ten dirbančius kolegas ir draugus“, – pabrėžė A.I.Giboi.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis