„Facebook“ gali sulaukti milijardinio ieškinio Jungtinėje Karalystėje

„Facebook“ penktadienį gali sulaukti kelių milijardų eurų vertės grupinio ieškinio iš Didžiosios Britanijos konkurencijos teisės ekspertės, tvirtinančios, kad JAV socialinis tinklas piktnaudžiavo dominuojančia padėtimi nustatydamas „nesąžiningas“ sąlygas vartotojams.
Facebook
Facebook / 123RF.com nuotr.

Teisininkė Liza Lovdahl Gormsen ketina pateikti ieškinį prieš „Facebook“ savininkę „Meta“ Didžiosios Britanijos Konkurencijos apeliaciniam tribunolui ir pareikalauti mažiausiai 2,3 mlrd. svarų (3,2 mlrd. JAV dolerių, 2,8 mlrd. eurų) žalos atlyginimo JK gyvenantiems tinklo vartotojams, teigiama L.L.Gormsen pranešime.

Akademikė ir buvusi Didžiosios Britanijos finansinių paslaugų priežiūros institucijos patarėja tvirtina, kad „Facebook“ piktnaudžiavo dominuojančia padėtimi rinkoje, norėdama priversti JK vartotojus sutikti su sąlygomis, leidžiančiomis generuoti pajamas iš jų duomenų.

Pasak L.L.Gormsen, tai buvo „nesąžiningas sandoris“, nes jis leido „įkyriai rinkti“ duomenis be jokios piniginės naudos vartotojams.

Neeiliniu ieškiniu, kuris būtų pirmasis tokio pobūdžio Didžiojoje Britanijoje, bus siekiama finansinės žalos atlyginimo 44 mln. JK „Facebook“ vartotojų 2015–2019 metais.

L.L.Gormsen teigia, kad „Facebook“ rinko duomenis tiek savo platformoje, tiek naudodama reklamos priemones, kad galėtų stebėti vartotojų elgesį svetainėje.

„Per 17 metų nuo jo sukūrimo „Facebook“ tapo vieninteliu socialiniu tinklu JK, užtikrinantis, kad vienoje vietoje galite susisiekti su draugais ir šeima“, – sakoma L.L.Gormsen pranešime.

„Tačiau buvo ir tamsioji „Facebook“ pusė – jis piktnaudžiavo dominuojančia padėtimi rinkoje, kad paprastiems britams taikytų nesąžiningas sąlygas,

Reaguodama į tai, „Meta“ pabrėžė, kad „Facebook“ yra nemokama paslauga, ir pridūrė, kad vartotojai išlaiko „prasmingą“ savo bendrinamos informacijos kontrolę.

„Žmonės mūsų paslaugą pasiekia nemokamai. Jie renkasi mūsų paslaugas, nes mes teikiame jiems vertę ir jie gali reikšmingai kontroliuoti, kokia informacija dalijasi „Meta“ platformose ir su kuo“, – sakoma pranešime.

„Daug investavome, kad sukurtume įrankius, leidžiančius jiems tai daryti“, – pridūrė bendrovė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis