Nors vis daugiau žmonių renkasi naujienas skaityti socialiniuose tinkluose, ypač – „Facebook“, šiuo milžino vadovas Markas Zuckerbergas vis dar įsitikinęs, kad tinkle skleidžiama melaginga informacija nepadarė pastebimesnės įtakos JAV prezidento rinkimų baigčiai.
„Feisbuke nenorime jokių apgaulių. Mūsų tikslas – duoti žmonėms turinio, kurį jie laikys reikšmingu. Iš viso mūsų turinio daugiau nei 99 proc. yra autentiška informacija. Melagingos naujienos – tik mažuma“, – šeštadienio vakarą paskelbė M.Zuckerbergas.
Vis dėlto bent dalis socialinio tinklo darbuotojų su vadovu galimai nesutinka. Kaip skelbia „BuzzFeed“, „dešimtys“ darbuotojų subūrė slaptą „darbo grupę“, kuri sieks parengti rekomendacijas, ką daryti su faktų neatitinkančios informacijos sklaida.
„Kad tokios „naujienos“ turėjo poveikį rinkimams, tikrai įmanoma. Keista, kad vadovas viešai tokią galimybę atmetė, nors ir jis, ir visi mes žinome, jog problema per rinkimų kampaniją buvo tikrai didelė“, – šaltinis „Facebook“ teigė „BuzzFeed“.
Be to, „Gizmodo“ pirmadienį pranešė, kad „Facebook“ techniškai jau senokai galėjo išspręsti problemą, tačiau nutarė nenaudoti sprendimo būdo, nes išsigando JAV konservatorių pykčio. Tinklo vadovai tokią „Gizmodo“ žinutę paneigė.
Per rinkimų kampaniją socialiniuose tinkluose ypač aktyviai darbavosi galiausiai nugalėjusio Donaldo Trumpo šalininkai, skelbę klastotes apie turtuolio varžovę Hillary Clinton.
Savo ruožtu „Google“ pirmadienį paskelbė, kad šioje paieškos sistemoje netrukus nebegalės reklamuotis internetiniai leidiniai, tikslingai skelbiantys melagingas naujienas ir pateikiantys jas kaip faktinę informaciją.
Pagal programą „AdSense“ „Google“ jau kuris laikas nebegali reklamuotis tinklalapiai, kuriuose skelbiami smurtiniai vaizdo įrašai ir nuotraukos, pornografija ir neapykantą skatinantis turinys.