„Facebook“ kovoja su kibernetine kampanija prieš Ukrainą

„Facebook“ valdanti bendrovė „Meta“ ketvirtadienį pareiškė, kad Rusijos valstybiniai subjektai ir kiti veikėjai, vykdydami apgaulės, įsilaužimo ir koordinuotas engimo kampanijas, nepaliaujamai bando panaudoti šį socialinį tinklą prieš Ukrainą.
„Facebook“
„Facebook“ / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Socialiniai tinklai tapo vienu iš Rusijos invazijos į Ukrainą frontų – kartais juose skelbiama klaidinanti informacija, nors tuo pat metu stebima viena didžiausių per pastaruosius dešimtmečius geopolitinių krizių.

„Nuo pat Rusijos invazijos į Ukrainą pradžios mūsų komandos buvo itin budrios, kad galėtų aptikti ir užkirsti kelią grėsmėms ir piktnaudžiavimui platformoje, įskaitant anksčiau pašalintų tinklų bandymus atnaujinti veiklą“, – teigiama naujausioje „Meta“ ataskaitoje apie grėsmes.

Pasak „Meta“ įtakos operacijų grėsmių stebėjimo vadovo Beno Nimmo, prieš pat Maskvos įsiveržimą į Ukrainą vasario pabaigoje padidėjęs aktyvumas, nukreiptas prieš šią šalį, peraugo į užsitęsusią kovą.

Viena iš pasitelkiamų taktikų yra tokia: naudojant fiktyvias paskyras skleidžiamos melagingos istorijos, pavyzdžiui, kad Ukrainos kariai pasiduoda, arba raginama Varšuvoje rengti protestus prieš Lenkijos vyriausybę.

„Meta“ pranešė Rusijoje išardžiusi bendrai veikusį maždaug 200 „Facebook“ paskyrų tinklą. Šios paskyros melagingai kaltino žmones socialinio tinklo politikos pažeidimais, kad būtų pašalinti jų įrašai apie Ukrainą.

Pasak platformos, su tokia veikla siejami asmenys bandė užsimaskuoti kaip maisto gaminimo grupė.

„Dauguma šių fiktyvių pranešimų buvo skirti žmonėms Ukrainoje ir Rusijoje“, – sakoma „Meta“ ataskaitoje.

„Šią veiklą vykdantys asmenys rėmėsi suklastotomis, tikromis ir dubliuotomis paskyromis, pateikdami šimtus, o kai kuriais atvejais tūkstančius, skundų prieš savo taikinius“, – pridūrė bendrovė.

Programišių grupė

Tuo metu su vyriausybe susiję „veikėjai“ iš Rusijos ir jos sąjungininkės Baltarusijos vykdo kibernetinį šnipinėjimą ir slaptas įtakos operacijas internete, pažymėjo „Meta“.

Ši kenkėjiška veikla yra nukreipta prieš Ukrainos telekomunikacijų ir gynybos sektorius, taip pat prieš IT platformas, žurnalistus ir aktyvistus, sakoma ataskaitoje.

„Meta“ vadovai pranešė pastebėję su Rusija susijusios programišių grupės „Ghostwriter“ atakų „tolesnį intensyvėjimą“.

„Ghostwriter“ grupei būdinga tokia taktika: siekiant pavogti prisijungimo duomenis, aukoms siunčiami elektroniniai laiškai, kuriuose raginama spausti kenksmingas nuorodas.

Panašu, kad tokių veiksmų tikslas – platinti nuorodas su dezinformacija.

„Nuo paskutinių naujausių žinių viešo paskelbimo ši grupė pamėgino įsilaužti į dešimčių Ukrainos karių „Facebook“ paskyras“, – teigiama „Meta“ ataskaitoje.

„Kelis kartus jie paskelbė vaizdo įrašus, kuriuose ragino kariuomenę pasiduoti. Atrodo taip, tarsi tie įrašai būtų viešinami tikrųjų paskyrų savininkų“, – nurodė bendrovė.

Pasak saugumo politikos vadovo Nathanielio Gleicherio, „Meta“ užblokavo galimybę dalytis tais vaizdo įrašais.

Kokie bus tolesni veiksmai?

„Šie asmenys kelia grėsmes ir neketina pasiduoti“, – telefonu sakė N.Gleicheris.

„Jie vis dažniau derina savo metodus“, – pridūrė jis.

„Facebook“ apribojo Rusijos valstybinės žiniasklaidos galimybes gauti pajamas socialinės žiniasklaidos platformoje, taip pat atsisakė išjungti faktų tikrinimą bei specialiomis etiketėmis nebežymėti valstybinės žiniasklaidos paskyrų turinio.

„Aktyviai analizuojame, kokių papildomų veiksmų turėtume imtis, ypač atsižvelgiant į dezinformaciją iš vyriausybinių puslapių“, – nurodė N.Gleicheris.

„Meta“, kuriai taip pat priklauso ir „Instagram“, Europos Sąjungoje užblokavo Rusijos valstybinės žiniasklaidos priemonių RT ir „Sputnik“ paskyras.

Maskva savo ruožtu užblokavo „Facebook“ ir „Instagram“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis