Prekyba socialiniuose tinkluose jų vartotojams nėra nauja veikla. Nuo pat „Facebook“ gyvavimo pradžios žmonės skelbė įvairiausių daiktų nuotraukas su užrašu „Parduodama“, vėliau dar patogiau prekiauti leido „Prekyvietė“, o prekės ženklai ir nuomonės formuotojai dalijasi patarimais ir tendencijomis „Instagram‘e“.
Pristatydamas „Facebook Shops“, socialinis tinklas siekia žmonėms suteikti erdvę, kurioje apsipirkimas nėra rutininis veiksmas, o atvirkščiai – smagi pramoga. teigiama pranešime žiniasklaidai. Taip pat naujoji platforma leis internete prekiauti visiems, nuo smulkaus verslo iki pasaulinių prekės ženklų. Taigi vietiniai verslai galės lengviau prisitaikyti prie pokyčių ir perkelti savo verslą į internetą, kad žmonės lengvai atrastų jų produktus.
Paprasta ir nemokama
„Facebook Shops“ leidžia įsteigti internetinę parduotuvę, kurią žmonės galės pasiekti tiek „Facebook“, tiek „Instagram“ socialiniuose tinkluose. Visa tai – paprasta ir nieko nekainuoja, taigi savo parduotuvę gali turėti bet kuris verslas, nepaisant jo dydžio ar turimo biudžeto.
Įmonės gali sudaryti prekių katalogus, išskirti svarbiausias prekes, parduotuvei pritaikyti savitą išvaizdą ir stilių, naudoti nuotraukas ir spalvas, atspindinčias jų prekės ženklą.
Žmonės šias parduotuves gali atrasti užsukę į pardavėjo „Facebook“ ar „Instagram“ profilį, taip pat per istorijas („Stories“) ar reklaminius skelbimus. Čia žmonės gali peržvelgti visą prekių katalogą, išsaugoti juos dominančius produktus ir net pateikti užsakymą, jei įmonė siūlo tokią galimybę.
Kilus klausimams ar prireikus pagalbos, „Facebook Shops“ galima išsiųsti žinutę įmonei per „WhatsApp“, „Messenger“ ar „Instagram Direct“. Netolimoje ateityje per šias susirašinėjimo programėles bus galima ir peržiūrėti bei įsigyti prekes.
Pirmi žingsniai
„Facebook Shops“ dar tik žengia pirmuosius žingsnius, tačiau „Facebook“ neslepia turintis didelių ambicijų, kad prekyba internetu būtų patogi, paprasta ir prieinama tiek žmonėms, tiek verslams.
Šią vasarą, pradedant JAV, „Facebook“ pristatys „Instagram Shop“ – naują būdą atrasti ir įsigyti patinkančius produktus, matytus „Instagram Explore“.
Taip pat jau artimiausiais mėnesiais „Facebook“ ir „Instagram“ bus galima prekiauti tiesioginių vaizdo transliacijų metu – tereikės prieš pradedant tiesioginę transliaciją pažymėti reklamuojamus produktus iš „Facebook Shop“ katalogo. Šie produktai bus nuolat rodomi vaizdo įrašo apačioje, kad žmonės galėtų vos vienu paspaudimu sužinoti daugiau ir įsigyti prekę.
Dar viena naujovė, kurią šiuo metu išbando „Facebook“, yra lojalumo programų integracija.
Bendradarbiauja su partneriais
Siekiant suteikti smulkioms įmonėms reikalingą pagalbą, „Facebook“ artimai bendradarbiauja su tokiais partneriais, kaip „Shopify“, „BigCommerce“, „WooCommerce“, „Channel Advisor“, „CedCommerce“, „Cafe24“, „Tienda Nube“ ir „Feedonomics“. Šios organizacijos siūlo galingus įrankius, padedančius verslininkams pradėti ir vystyti savo verslą internete. Partneriai padės mažoms įmonėms kurtis ir plėstis „Facebook Shops“ ir naudoti kitus e. komercijos įrankius.
„Facebook“ tikisi, kad šios priemonės pašalins bent dalį sunkumų, su kuriais šiuo metu susiduria įvairaus dydžio bendrovės, ir padės joms pasiruošti ateičiai.