Šios priemonės bus imtasi pagal JAV administracijos specialiąją politiką, kuria siekiama kovoti su didelėmis receptinių vaistų kainomis, kurios dažnai viršija tokių pat preparatų kainas kaimyninėse Kanadoje ir Meksikoje.
Vaisto kainą reikės nurodyti reklamos pabaigoje tokiu pat būdu, kaip jau turi būti nurodomas šalutinis poveikis.
Jungtinių Valstijų televizijoje rodoma daug vaistų reklamos ir reklamuojami ne tik įprasti vaistai nuo, pavyzdžiui, peršalimo, bet ir sunkių ligų gydymo būdai.
Reikalavimas reklamoje nurodyti vaistų kainas įsigalios po 60 dienų.
Jis bus taikomas vaistams, įprasto gydymo kuriais kursas arba mėnesiui užtenkantis kiekis kainuoja mažiausiai 35 JAV dolerius.
„Amerikos ligoniai turi teisę žinoti, kiek kainuoja jų gaunama sveikatos priežiūra“, – pareiškė sveikatos apsaugos ir socialinio aprūpinimo sekretorius Alexas Azaras.
JAV administracijos duomenimis, dešimt vaistinių preparatų, kurių televizijos reklama žiūrima dažniausiai, kainuoja nuo 488 iki 16,938 tūkst. JAV dolerių per mėnesį.
Maždaug pusės amerikiečių sveikatos draudimo sąlygose nustatytas didelis nedraudžiamas minimumas, kuris gali siekti tūkstančius JAV dolerių per metus, o daugeliu atvejų daugiau nei 5 ar 6 tūkst. JAV dolerių kasmet.
Tai reiškia, kad jiems paprastai tenka mokėti visą nurodomą vaistų kainą, kol jie išleidžia jiems nustatytą nedraudžiamą minimumą atitinkančią sumą.
Jeigu draudimo sąlygos yra palankesnės, apdraustiesiems tenka mokėti tik dalį kainos ir atskirų žmonių padėtis yra labai nevienoda.
JAV prezidentas Donaldas Trumpas tviteryje parašė, jog reikalavimas televizijos reklamoje nurodyti vaistų kainas užtikrins „istorinį skaidrumą“.
„Vaistų bendrovės televizijos reklamoje turi aiškiai nurodyti savo kainas, – parašė jis. – Jeigu vaistų bendrovėms gėda dėl tokių kainų, sumažinkite jas!“