G20 šalių finansų ministrai pagrindinės politikos dokumentą greičiausiai pasirašys jau kitą mėnesį Japonijos Fukuokos mieste įvyksiančiame susitikime, kuris bus surengtas prieš pagrindinį G20 susitikimą Osakoje, nurodė leidinys.
Pagal šią politiką, kuri bus taikoma tokioms bendrovėms kaip „Google“, „Apple“, „Facebook“ ir „Amazon“, „[mokestinės] pajamos bus paskirstomos šalims, kurios pasaulio skaitmeninio verslo milžinams parūpina dideles naudotojų bazes“, parašė dienraštis, remdamasis neįvardytais šaltiniais.
Šalys sieks galutinį susitarimą pasiekti 2020 metais, tačiau kaip ši politika bus įgyvendinama, dar nėra galutinai nuspręsta.
Pagal vieną iš galimybių surinktos mokestinės pajamos šalims bus paskirstomos pagal tai, kiek naudotojų konkreti bendrovė turi kiekvienoje šalyje.
Tai gali reikšti, jog mokesčių mokėjimai, kuriuos vykdo „Facebook“ – o socialinės žiniasklaidos milžinė savo pelną ir mokesčių mokėjimus yra centralizavusi Airijoje, kad pasinaudotų nedideliais mokesčių tarifais, – bus perskirstomi tarp regionų, kuriuose gyvena daugiau jos naudotojų.
Visgi išsami tvarka, kaip bus renkami mokesčiai ir paskirstomos mokestinės pajamos, dar nėra galutinai nustatyta. Taip pat dar nėra galutinai nuspręsta, kurioms bendrovėms bus taikoma naujoji politika. Suderinti taisykles, kaip manoma, padės Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacija (EBPO).
Didžiausių skaitmeninių bendrovių apmokestinimo klausimui visame pasaulyje skiriama vis daugiau dėmesio.
Paryžiuje įsikūrusi EBPO siekia, kad būtų sudarytas naujas pasaulinis susitarimas, kuris bendrovėms neleistų tiesiog deklaruoti savo pajamas mažus mokesčius taikančiose šalyse, nes kitos šalys dėl to negauna milijardinių pajamų.