Galimybių paso atsisako vis daugiau kavinių: vieni nenori skirstyti, kiti – bausti paskiepytų

Vyriausybei pristačius Galimybių pasą (GP), vis daugiau viešojo maitinimo įstaigų iš visos Lietuvos viešai skelbia nepalaikančios šios idėjos. Vegetarinės kavinės „Holigans“ savininkas Gintas Vincerževskis teigia, kad į klientus žiūri kaip į svečius, tad skirstyti juos į lygius ir mažiau lygius nenori – visus kvies vaišintis tik lauke. Už Galimybių pasą esantis „Local pub“ vadovas Vidmantas Čičelis tikina, kad taip pat labai vertina savo klientus ir mano, kad bausti žmones, turinčius daugiau galimybių, yra nesąžininga.

Tinklaraštis „Riebus katinas“ skelbia, kad GP atsisako beveik pusšimtis viešojo maitinimo įstaigų iš įvairių Lietuvos kampelių – tiek didmiesčių Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, tiek mažesnių gyvenviečių Darbėnų, Jašiūnų, Triušelių kaimo.

Vilniuje esančios kavinės „Holigans“ savininkas G.Vinceržveskis sako neįsivaizduojantis, kad galėtų kavinės svečius skirstyti į tuos, kurie gali eiti vidun ir tuos, kuriems leidžiama būti tik lauke.

Mes siekiame bendrystės ir žiūrime į klientus kaip į draugus.

„Visu pirma mes į savo klientus, į visus žmones žiūrime kaip į svečius. Tai mums yra svarbiausia. Ir […] pagalvojom būtų labai sudėtinga juos skirstyti: vienus palikti už durų, kitus pakviesti vidun ar prieš pakviečiant paprašyti jų paso ar medicininės apžiūros. Kažkaip mums pasirodė tai nelabai priimtinas toks metodas“, – laidoje „15/15“ kalbėjo kavinės vadovas.

15min nuotr./Gintas Vincerževskis,
15min nuotr./Gintas Vincerževskis,

„Geriau neskirstykime draugų, klientų į lygius ir nelygius, o tiesiog pasiūlysime visiems bendrystėje pabūti dabar taip, kaip galima – visi kartu lauke. O kada bus galima vidun, tada galėsim ir vidun“, – pridėjo jis.

„Local pub“ vadovas V.Čičelis į padėtį žvelgia kitaip – jo teigimu, būtų nepagarbu klientams neleisti eiti vidun, jei jie turi tokią teisę.

„Mums GP suteikia šiek tiek daugiau galimybių dirbti, daugiau klientų priimti, dalį klientų padaryti laimingesniais. Tai jiems atsakyti ir neleisti jų vidun – nepagarba jiems“, – laidoje kalbėjo V.Čičelis.

Aš negaliu neleisti kliento, jeigu jis nori užeiti ir turi tam visas teises.

„Bausti žmones, kurie gali daryti šiek tiek daugiau, negu kiti, yra nesąžininga. Jeigu kažkam gyvenime nesiseka, mes neturime lygiai taip pat elgtis, kad būtų mums visiems blogiau. Mes turime padėti tam žmogui, kad būtų geriau. O dabar šitu sprendimu kai kurių kavinių, jų labai mažai yra, toks vaizdas, kad bandoma visus patemti į apačią, o ne į viršų“, – prideda jis.

Asmeninio archyvo nuotrauka/Vidmantas Čičelis, „Local Pub“ vadovas
Asmeninio archyvo nuotrauka/Vidmantas Čičelis, „Local Pub“ vadovas

G.Vincerževskio nuomonė išgirdus tokius argumentus nesusvyravo. Vegetarinės kavinės vadovo teigimu, visi klientai yra vertinami kaip svečiai, o svečių skirstyti, jis pakartojo, neketina.

„Mes siekiame bendrystės ir žiūrime į klientus kaip į draugus, kur sakome: ateikite pas mus, mes padarysim jums šventę. Jeigu kviečiame visus draugus, kviečiame būti solidariais. Mes nenorėtume jų skirstyti“, – pažymi „Holigans“ vadovas.

„Local Pub“ savininkas tikina savo klientus taip pat kviečiantis bendrystei, bet, jis sako, matyt, ją supranta skirtingai.

„Aš pažįstu begalę mūsų klientų, jie kaip draugai, aš puikiai žinau, ką jie veikia. Jeigu aš pasikviečiu draugus ir terasoje padengiu stalą, ir dalis tų draugų sako, kad aš labai noriu į vidų, man žiauriai šalta, aš sakau ne, ne, tu sėdėk lauke ir neik pas mane į vidų, aš tau neleidžiu. Tai galima pažiūrėti ir iš šitos pusės“, – sako V.Čičelis.

„Jeigu mes norime kavinėje neleisti klientų, sodinsime juos lauke, mes galime tą daryti. Jeigu mes norime sodinti kiekvieną viduje, neleisti lauke – irgi viskas tvarkoje. Čia nėra nieko blogo. Dengtis tuo, kad mes mylime visus klientus… Mes taip pat mylime visus klientus.

[…] Aš žiūriu visiškai iš kitos pusės – aš negaliu neleisti kliento, jeigu jis nori užeiti ir turi tam visas teises. Jeigu jis nori patogiau sėdėti, aš turiu padaryti visas sąlygas, kad jam būtų patogiau. Man klientas yra pirmoje vietoje“, – laidoje „15/15“ kalbėjo jis.

Arno Strumilos / 15min nuotr./Lauko kavinės
Arno Strumilos / 15min nuotr./Lauko kavinės

Klientams atskirti naudos apyrankes

Pasak V.Čičelio, kol kas iki galo nėra aišku, kaip veiks GP, tačiau komanda jau svarsto, kaip prie idėjos prisitaikyti. Pavyzdžiui, „Local Pub“ ketina dalyti klientams specialias apyrankes, pagal kurias baro administracija žinos apie kliento galimybes.

„Aiškumo tikrai trūksta, principai aiškūs. Kaip QR kodą patikrinti, to niekur iki šiol neradau. [...] Jau pasidarėm planą, kaip mes tikrinsim [klientus]. Mes dėsim apyrankes žmonėms, kad nereikėtų atsirinkinėti, kad pralindo, o kas ne. Labai paprastas apyrankes – į renginius. Jos leis lengvai identifikuoti žmones [...] ir darbuotojams nereikės klausinėti“, – kalbėjo jis.

Ekonomikos ir inovacijų ministerijos skaičiavimais, birželio pradžioje beveik 1,5 mln. gyventojų GP galės naudotis be testavimo. Galimybių pasą nuo pirmadienio bus galima gauti tinklalapyje gpasas.lt.

VIDEO: 15/15: kavinės iš visos Lietuvos atsisako galimybių paso – kodėl?

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų