„O ką, jeigu nealkoholinis šampūnas? Ar irgi uždraustumėte gaminti“? – toks reklaminis stendas pasirodė Vilniuje kaip atsakas į naujausią NTAKD sprendimą.
Neseniai Vilniuje pasirodžiusi nealkoholinio gėrimo „Čepkelių“ reklama sukėlė Narkotikų, tabako ir alkoholio departamento nepasitenkinimą, todėl šie nutarė uždrausti ne tik reklamą, bet ir gamybą. Todėl Vilniuje atsirado kita reklama – apie nealkoholinį šampūną.
„Ir kurtiniui aišku, kad čia nealkoholinė“, – tokie reklamos stendai su gėrimo butelio atvaizdu pasirodė Vilniuje. Pasirinkta reklamos stilistika gali priminti to paties pavadinimo alkoholinio gėrimo atvaizdavimą. Panašiai elgiasi ir aludariai, reklamoje naudojantys sklidiną alaus taurę su užrašu, kad tai nealkoholinis alus.
Tokią pačią taktiką bandė perimti trauktinės gamintojai – „Vilniaus degtinė“, kurie iš tiesų pagamino nealkoholinį „Čepkelių“ gėrimą. Tačiau NTAKD sprendimas buvo negailestingas – turi būti uždrausta ne tik reklama, bet ir pats nealkoholinis gėrimas. Gamintojai pasipiktino – valstybinė institucija vadovaujasi dvigubais standartais.
„Gavome NTAKD nurodymą nutraukti ne tik „Čepkelių nealkoholinės netrauktinės“ reklamą, tačiau net ir platinimą bei gamybą. Mums kilo klausimų dėl tokio reikalavimo atitikimo teisės aktų nuostatoms bei sveikam protui. Todėl kreipėmės į departamentą su prašymu pagrįsti tokią savo poziciją, o prašymą grindėme rinkoje esančiais analogais. Tačiau gavome patikinimą, jog klaidų neįvyko ir, NTAKD nuomone, Lietuvoje yra draudžiama gaminti nealkoholinę netrauktinę, o pagrindinis tokios pozicijos argumentas – pernelyg didelis pakuotės panašumas į alkoholinį gėrimą.“, – pranešime spaudai sako „Vilniaus degtinės“ generalinis direktorius Rokas Mituzas.
Todėl gamintojai skundžiasi, kad NTAKD taiko dvigubus standartus. Pasak R. Mituzo, „Čepkelių nealkoholinės netrauktinės“ pakuotėje yra pateikiama aiški ir nedviprasmiškai informacija apie tai, jog gėrimas yra nealkoholinis.