„Gazprom“ į Lenkijos prašymą atpiginti dujas atsakė siūlymu didinti jų kainą

Rusijos koncernas „Gazprom“ į Lenkijos prašymą sumažinti jo tiekiamų gamtinių dujų kainą atsakė siūlymu ją didinti.
Gazprom
Gazprom / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Apie tai pranešusi Lenkijos valstybės kontroliuojama naftos ir dujų įmonė „Polskie Gornictwo Naftowe i Gazownictwo“ (PGNiG) pabrėžė, jog toks „Gazprom“ siūlymas atmestas kaip nepagrįstas.

„Gazprom“ paklausimas dėl derybų, atsiųstas atsakant į mūsų prašymą surengti derybas, nėra pagrįstas ir neatitinka „Yamal“ sutartyje numatytų formalių reikalavimų, todėl negalioja“, – teigiama PGNiG pranešime.

1996 metais pasirašyta ir iki 2022-ųjų pabaigos galiosianti sutartis tarp PGNiG ir „Gazprom“ numato rusiškų dujų tiekimą Lenkijai maždaug 10 mlrd. kubinių metrų, bet ne mažiau kaip 8,7 mlrd. kubų per metus. Sutartimi įtvirtinta kiekvienos šalių teisė kartą per trejus metus siekti kainų peržiūrėjimo.

Praėjusią savaitę Lenkijos įmonė skelbė, jog jau derasi su „Gazprom“ dėl dujų kainos sumažinimo atgaline data – nuo 2017-ųjų lapkričio, o nauju prašymu siekia jos sumažinimo nuo šių metų lapkričio mėnesio.

Lenkija ne kartą skelbė, kad šios sutarties su „Gazprom“ pratęsti neketina, o dujomis po 2022 metų apsirūpins importu naujuoju vamzdynu iš Skandinavijos „Baltic Pipe“ bei suskystintų gamtinių dujų importu.

Stokholmo arbitražas kovo 30-osios nutartimi nurodė Rusijos dujų gigantui sumokėti PGNiG apytikriai 1,5 mlrd. dolerių – dujų kainos sumažinimą tokia suma atgaline data nuo 2014-ųjų lapkričio, patenkindamas Lenkijos įmonės 2015 metais pateiktą atitinkamą ieškinį.

„Gazprom“ šiuos pinigus PGNiG pervedė per tris mėnesius, bet pareikšdamas, jog sieks šios tarptautinio arbitražo nutarties atšaukimo apeliacine tvarka.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų