Pranešime spaudai teigiama, kad ateityje naujai steigiama įmonė valdys modernų „Boeing 737“ ir „Airbus A320“ lėktuvų parką, kurio vertė – iki 900 mln. JAV dolerių.
Kinijai reikės daugiau lėktuvų
„Šiuo metu Kinija, kartu su kitomis Azijos valstybėmis, yra pagrindinis pasaulinės aviacijos variklis. Kasmet šiame regione steigiamos naujos oro linijos ir atidaromi modernūs oro uostai, o bendras keleivių ir krovinių oro pervežimo augimas šiuo metu yra beveik dvigubai spartesnis už Europos ir Šiaurės Amerikos vidurkį.
Tad nieko nuostabaus, kad per artimiausius 15 metų vien Kinijos oro vežėjams prireiks daugiau nei 4000 naujų lėktuvų“, – Azijos rinkos potencialą komentuoja Tadas Goberis, „AviaAM Leasing“ valdybos pirmininkas ir generalinis direktorius.
Bendros lietuvių ir kinų įmonės veikla bus orientuota į naujų ir prieš tai jau eksploatuotų „Boeing 737 Next Generation“ ir „Airbus A320“ lėktuvų trumpalaikę ir ilgalaikę nuomą. Kontrolinis įmonės akcijų paketas – 51 % – priklausys „AviaAM Leasing“, likusią dalį valdys Kinijos „HNCA“.
„Kaip viena lyderiaujančių orlaivių nuomos įmonių visame pasaulyje, esame sukaupę daug žinių ir turime didelę patirtį orlaivių valdymo srityje bei palaikome artimus ryšius su oro linijomis visuose pasaulio regionuose. Ši patirtis leis bendrajai įmonei sėkmingai užsitarnauti Kinijos ir kitų Azijos valstybių oro vežėjų pasitikėjimą.
Tuo tarpu mūsų partneris – bendrovė „HNCA“, gali pasigirti puikiais santykiais su Kinijos investuotojais ir bankais, o tai padės užtikrinti palankiausias bendrosios įmonės finansavimo sąlygas“, – teigia T. Goberis.
Mato augančią paklausą lėktuvų nuomai
Šiandien visame pasaulyje skraido virš 20 000 komercinių lėktuvų. „Boeing“ ir „Airbus“ lėktuvų gamintojai prognozuoja, kad per artimiausius 20 metų prireiks papildomų 38 tūkst. orlaivių, kurių bendra vertė sieks 5,5 trilijonus JAV dolerių.
Atsižvelgiant į tai, kad vieno naujo lėktuvo kaina svyruoja nuo 50 iki kelių šimtų milijonų JAV dolerių, priklausomai nuo modelio, jau šiandien virš 40 % oro linijų eksploatuojamų orlaivių yra naudojami pagal lizingo sutartis.
„Ne paslaptis, kad daugelis oro linijų veikia balansuodamos ant pelno ir nuostolių ribos ir todėl neišgali įsigyti lėktuvų iš nuosavų lėšų. Be to, kai kuriems vežėjams papildomas vienas-kitas lėktuvas reikalingas tik vasaros sezonui arba šventiniam laikotarpiui (pavyzdžiui, Kalėdų ir Naujųjų metų periodu).
Pirkti papildomą lėktuvą trumpalaikiam naudojimui neapsimoka, todėl vis daugiau oro vežėjų pasinaudoja orlaivių nuoma. Taigi, paklausa tokioms paslaugoms auga visame pasaulyje, bet daugiausiai – Azijoje“, – aiškina Tadas Goberis.