Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Geriausiu moksleivių verslu pripažinta virtualų meniu restoranams kurianti jaunoji bendrovė

Jaunimo antreprenerystės ir finansinio raštingumo ugdymo organizacijos „Lietuvos Junior Achievement“ programos „AcceleratorX“ finalo nugalėtoja šiemet tapo jaunoji bendrovė „Yuffi“. Vilniaus Vytauto Didžiojo gimnazijos, Vilniaus „Santaros“ gimnazijos ir Vilniaus Mykolo Biržiškos gimnazijos jaunųjų antreprenerių komanda kuria restoranams skirtą virtualų meniu, kurį klientai galės pasiekti savo telefonų naršyklėse, taip sutrumpindami užsisakymo restoranuose procesą.
I vietos laimėtojai „YUFFI“
I vietos laimėtojai „YUFFI“ / A.Pučinsko ir T.Janušaičio nuotr.

„Yuffi“ liepą atstovaus Lietuvai tarptautiniame „JA Europe Company of the Year 2021“ moksleivių verslumo konkurse, o pasiruošti šiam iššūkiui mentorystės sesijose jai padės strateginio „Lietuvos Junior Achievement“ poveikio investuotojo SEB banko mentoriai-ekspertai. Be to, šių metų pabaigoje pirmų trijų vietų laimėtojai, kelios dešimtys moksleivių su mokytojais, iškeliaus į Dubajų – verslininko ir visuomenininko, „Lietuvos Junior Achievement“ valdybos pirmininko Vlado Lašo iniciatyva ir lėšomis, geriausiųjų komandoms dovanojami skrydžio bilietai ir galimybė sudalyvauti tarptautinėje parodoje „World Expo 2020“.

Programos „AcceleratorX“ finale antrą vietą, kurios apdovanojimą įsteigė „UPS Lietuva“, užėmė komanda „Cotton bees“ iš Kauno Veršvų gimnazijos. Jaunųjų antreprenerių komanda sukūrė daugkartines maistui laikyti skirtas bičių vaško drobeles, kurios pagamintos iš lietuviško bičių vaško ir antram gyvenimui prikeltų 100 proc. medvilnės atraižų. Trečioji vieta konkurse atiteko jaunajai bendrovei „Kopo“, kurią įkūrė Kauno technologijos universiteto gimnazijos moksleiviai. Iškėlusi problemą, kad skirtingose Lietuvos vietovėse gyvenantys moksleiviai gauna skirtingas papildomo mokymosi galimybes, komanda kuria internetinę platformą, kurioje mokiniai gali rasti reikiamos srities mokytoją čia ir dabar iš bet kurios Lietuvos vietos. Trečiosios vietos apdovanojimą įsteigė įmonė „Narbutas Lietuva“.

Svarbu skaitmenizacija ir tvarumas

„Yuffi“ kuria virtualius meniu restoranams, kuriuos klientai gali pasiekti savo telefonų naršyklėse, prisiliesdami prie ant restorano staliukų priklijuotų jutiklių. Tokiu būdu klientai gali užsisakyti patiekalus be padavėjų pagalbos, o tai sutrumpina maisto ir gėrimų užsakymo procesą. Taip pat komanda siekia šiuo sprendimu prisidėti stabdant COVID-19 viruso plitimą, nes klientai neliestų popierinių meniu ir turėtų mažesnį kontaktą su restorano personalu, bei prisidėti prie aplinkos tausojimo atsisakant popierinių meniu.

„Jaunosios bendrovės kūrimas augina mus kaip asmenybes. Esame atviri įvairiems iššūkiams, mokomės įsivertinti rizikas, prisiimti atsakomybę už sprendimus. Supratome, kad verslo pasaulyje žinios yra ne viskas – labai svarbios yra charakterio savybės, tokios kaip diplomatiškumas, kritinis mąstymas, gebėjimas bendrauti, kantrybė ir gebėjimas išlaukti norimo rezultato. Tapome labiau organizuoti ir atsidavę savo idėjai įgyvendinti maitinimo industrijos revoliuciją!

Mums antreprenerio požiūris siejasi su optimizmu, kūrybiškumu, gebėjimu atpažinti galimybes ir jas įgyvendinti, inovatyvius visuomenei aktualių problemų sprendimus. Čia svarbiausia idėja, atkaklus darbas ir vieninga, palaikanti komanda“, - sako „Yuffi“ komandos lyderis Benas Volkovas.

Pasak organizacijos „Lietuvos Junior Achievement“ vadovės Andželikos Rusteikienės, šių metų nugalėtojų, taip pat ir kitų moksleivių verslo idėjas, siejo keli esminiai aspektai – skaitmenizacija, tvarumas, aplinkosaugos skatinimas bei iniciatyva spręsti socialines ir bendraamžių problemas.

„Jaunieji verslininkai tvarumą bendrovės kūrime suvokia kaip privalomą sąlygą, taip pat vystydami verslo idėjas siekia panaudoti visas moderniausias technologijas. Tai išties puiki galimybė įgyti praktinio verslumo įgūdžių bei 21 amžiaus kompetencijų, išmokti orientuotis ekonominėje aplinkoje ir įgyti finansinio raštingumo žinių, kas, neabejoju, bus svarbu kuriant savo sėkmę ateityje“, - sako A.Rusteikienė.

Geriausia jaunąja bendrove 5-8 klasių nominacijoje, kurios apdovanojimą įsteigė Švietimo, mokslo ir sporto ministerija, šiemet išrinkta „Tirpstančios emocijos“. Komanda sukūrė natūralias rankų darbo vonios bombas su eteriniais aliejais. Vonios bombos gaminamos tik iš natūralių medžiagų, o pakuojamos aplinkai draugiškoje pakuotėje.

„Start Up“ programos nacionalinio finalo pirmos vietos laimėtoja šiemet tapo komanda „ForFun“, sukūrusi stalo žaidimą su mobiliąja aplikacija, kurį gali žaisti aklieji ir silpnaregiai. Ši komanda iškovojo teisę atstovauti Lietuvai Europos „Start Up“ programos tarptautiniame konkurse. Antrą vietą pelnė komanda „Whale-ness“, kuri sukūrė daugkartinį maišelį maistui, pagamintą iš perdirbtų butelių, surinktų iš vandenyno. Trečiosios vietos nugalėtoja tapo komanda „Stress-less“, kurianti anti-stresinį džemperį, kurio tikslas – mažinti momentinį nerimą ir žalingus įpročius.

Vardinių nominacijų nugalėtojai

Jaunuosius bendrovių steigėjus sveikino ir nominacijas teikė „Lietuvos Junior Achievement“ partneriai – verslininkai, visuomenės veikėjai, nevyriausybinių organizacijų ir valstybinio sektoriaus atstovai, privačios įmonės.

Alumni lyderystė. Šioje nominacijoje apdovanotos trys kauniečių komandos: „Lithuanian‘s esports“, kuri organizuoja esporto žaidimų turnyrus ir transliacijas, „Aquahealth+“, pristatanti išmaniąją trikampę gertuvę, turinčią laikmatį, kuris primins, kada reikia gerti vandenį, ir „Ne(Žinau)“, kurianti stalo žaidimą „Literatūrinė kelionė“, kuris padeda tikslingai pasiruošti lietuvių kalbos egzaminui. Nominacijos steigėjas „JA Alumni Lithuania“.

Geriausias marketingo sprendimas: „Perrito“ (Klaipėdos Žaliakalnio gimnazija). Jaunoji bendrovė siūlo šunų vedžiojimo paslaugą. Šuo vedžiojamas bet kokiu oru ir tai daro žmonės, kuriais galite pasitikėti. Nominacijos steigėjas Lietuvos marketingo asociacija.

Inovatyviausia verslo idėja: „Aquahealth+“. Jaunoji bendrovė pristato išmaniąją trikampę gertuvę, turinčią laikmatį, kuris primins, kada reikia gerti vandenį. Nominacijos steigėjas Ekonomikos ir inovacijų ministerija.

Geriausias produkto / paslaugos technologinis sprendimas: „Artanau“ (Vilniaus Gedimino technikos universiteto inžinerijos licėjus). Jaunoji bendrovė kuria aplikaciją, sprendžiančią sunkiai pasiekiamos psichologinės pagalbos mokiniams problemą: tai galimybė nuotoliniu būdu gauti pagalbą per meno terapiją ir įvairias su tuo susijusias užduotis. Nominacijos steigėjas Vilnius Tech.

Tvariausia jaunoji bendrovė: „Versk puslapį“ (Kauno Saulės gimnazija). Jaunoji bendrovė kuria internetinę svetainę, suteikiančią galimybę lengvai pirkti ir parduoti knygas. Skaitytojai, kurie perskaitytas savo knygas pastato į lentyną šalia daugelio kitų, galės paversti jas vėl naudingomis. Reikia tik įkelti norimos parduoti knygos nuotrauką ir aprašymą bei laukti, kol susidomėjęs skaitytojas ją nusipirks. Nominacijos steigėjas Šiaurės Ministrų Tarybos biuras Lietuvoje.

Geriausia jaunosios bendrovės finansų apskaita: „Etec“ (Šiaulių Juliaus Janonio gimnazija). Komanda kuria produktus naudojant 3D spausdintuvą ir ekologišką PLA plastiką. Kuriami inovatyvūs gaminiai: ausinių dėkliukai, raktų pakabukai, SD kortelių dėklai, proginiai pakabukai, pakabukai šunims su jų vardais ir šeimininko telefono numeriu. Nominacijos steigėjas Valstybinė mokesčių inspekcija.

„Youth Empowered“ komanda: „Hyperglare“ (Klaipėdos Ąžuolyno gimnazija). Kuriama edukacinė programėlė su joje integruotu žaidimu. Kadangi mokiniai ne visada būna motyvuoti mokytis, žaidimu ketinama mokslą paversti pramoga ir taip įtraukti mokinius į mokymosi procesą. Tai edukacinės paslaugos žaidimo forma. Nominacijos steigėjas „Coca-Cola HBC Lietuva“.

Socialiai atsakinga jaunoji bendrovė: „Paauglystė be streso“ (Kauno Kovo 11-osios gimnazija). Pagrindinė jaunosios bendrovės veikla yra jaunuoliams skirti edukaciniai užsiėmimai, kurių metu kalbama apie psichologines problemas. Taip pat pagalbinė priemonė yra tinklapis, kuriame paaugliai gali gauti tiesioginę pagalbą iš specialistų-savanorių. Nominacijos steigėjas „Western Union“.

Geriausias komunikacijos sprendimas: „Lithuania‘s esports“ (Kauno Kovo 11-osios gimnazija). Jaunoji bendrovė organizuoja esporto žaidimų turnyrus, transliacijas. Sukurta bendrovės svetainė, nauja „merch“ linija, video reklamose naudojamos pačios bendrovės kurtos animacijos. Nominacijos steigėjas DELFI.

Startuoliškiausia jaunoji bendrovė: „Yuffi“ (Vilniaus Vytauto Didžiojo gimnazija). Jaunoji bendrovė kuria virtualius meniu restoranams, kuriuos klientai gali pasiekti savo telefonų naršyklėse, priliesdami ant restorano staliukų priklijuotus jutiklius. Klientai galės užsisakyti patiekalus be padavėjų pagalbos. Taip prisidedama prie Covid-19 plitimo stabdymo bei ekologijos, išvengiant popierinių meniu spausdinimo. Nominacijos steigėjas „Versli Lietuva“.

Didžiausią ekonominę naudą kurianti jaunoji bendrovė: „Moki Doki“ (Vilniaus Jėzuitų gimnazija). Jaunoji bendrovė siūlo platformą, kurioje vyresnių klasių mokiniai (9-12 kl.) teikia korepetitoriaus paslaugas jaunesnių klasių mokiniams (1-8 kl.). Nominacijos steigėjas Vilniaus universiteto Ekonomikos ir verslo administravimo fakultetas.

„AcceleratorX“ – tai „Lietuvos Junior Achievement“ programa, suteikianti 9-12 klasių mokiniams realią verslo patirtį dar mokyklos suole. Mokiniai, spręsdami vietos problemą, atliepdami rinkos poreikį arba tiesiog testuodami savo idėjas, kuria skirtingus verslus ir skleidžia verslumo dvasią. Ši programa nėra verslo simuliacija, tai realaus verslo kūrimo patirtis supažindinant, kaip verslas yra vystomas, valdomas bei leidžiant mokiniams patiems priimti svarbiausius su jų verslu susijusius sprendimus.

„Lietuvos Junior Achievement“ yra švietimo organizacija, jaunimo antreprenerystės ir finansinio raštingumo ugdymo programų lyderis Lietuvoje. Organizacijos programas finansuoja privatūs rėmėjai ir fondai: strateginiai poveikio investuotojai SEB bankas ir „Moody‘s“ bei strateginiai investuotojai „UPS“ ir „Narbutas“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?