Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Geronomika: Miltus pakeitė aukštos pridėtinės vertės gamyba

Pardavusi miltų ir makaronų verslus, AB „Amilina“ tapo eksportuotoja, Vakarų Europoje užimančia 4-5 proc. kvietinio nemodifikuoto krakmolo rinkos. Dabar jos tikslas – Jungtiniai Arabų Emyratai.
Pavadinimas
Pavadinimas

„Praėjusiais metais mūsų pajamos augo 43 proc., iki 227 mln. litų, palyginti su užpernai. Šiemet, nelikus pajamų iš miltų ir makaronų, pardavimai, be abejo mus mažesni, tačiau tikimės, kad vis dėlto jie bus ne menkesni nei 170 mln. litų. Tai reiškia, kad krakmolo pardavimas augs dar 30 proc.“, – „Verslo žinioms“ sakė AB „Amilina“ generalinis direktorius Mindaugas Gedvilas.

Pernai rudenį AB „Malsena“ skilo į dvi įmones: malūnas Vievyje ir 50 proc. makaronų gamintojos „Amber pasta“ akcijų bei prekių ženklas „Malsena“ atiteko UAB „Malsena plius“, o krakmolo gamykla Panevėžyje ir elevatorius Pasvalyje – „Amilinai“.

2008 m. „Amilina“ uždirbo 35 mln. litų grynojo pelno, dalis jo buvo iš parduoto verslo. Pardavus miltų ir makaronų gamybą, įmonės finansinė skola sumažėjo nuo maždaug 100 iki 29 mln. litų, o ilgalaikio turto vertė pasiekė 142 mln. litų.

„Amilinos“ produkcijos pirkėjai – tarptautiniai milžinai, tokie kaip „Stora Enso“, „International Paper“, „Mondi“, CIBA, NESTLE, „Orcla“ ir kitos tarptautinės kompanijos. Įmonė viena iš 8 šalyje  yra gavusi maisto produktų saugos standartą ISO 22000, o baigusi pašarų cecho sertifikavimą pagal Geros gamybos praktikos standartą taptų pirmąja pašarų gamintoja, turinčia tokį sertifikatą. Šis dokumentas atvertų Beniliukso šalių rinkas, rašo „Verslo žinios“.

Jau turinti „Kosher“ ir „BfR“ (sertifikatas, patvirtinantis, kad krakmolas tinka popieriaus, skirto liestis su maistu, gamybai), gamintoja planuoja gauti „Halal“ – arabų šalims tinkančius standartus. Tai būtina planuojant eksportą į Jungtinius Arabų Emyratus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos