„Girteka Logistics“ vykdantysis direktorius: JK vizų planas krizės neišspręs

Jungtinei Karalystei susiduriant su didžiuliu sunkvežimių vairuotojų trūkumu, situaciją imamasi valdyti laikinomis vizomis bei aukštesniais atlyginimais iš Europos Sąjungos atvykstantiems vairuotojams. Tačiau kritikai skeptiški – pasak Lietuvoje įkurtos „Girteka Logistics“ atstovo, laikinų vizų planas krizės neišspręs. Taip pat baiminamasi, jog didesnių atlyginimų našta bus perkelta ant vartotojų pečių, rašo BBC ir „Telegraph.“
Londonas
Londonas / „Scanpix“ nuotr.

Trūksta 100 tūkst. sunkvežimių vairuotojų

Darbo jėgos stoką išgyvenančioje Jungtinėje Karalystėje (JK) – sunkūs laikai. Gyventojams pastaruoju metu tenka taupyti degalus, nes sunkvežimių darbuotojų trūkumas toks didelis, kad degalinių atsargos išseko. Didelį darbuotojų trūkumą išgyvena ir maisto pramonė, tačiau horizonte jau matyti nauji iššūkiai – vėluojant žaislų, dviračių ir elektronikos importui, nerimaujama, kad Kalėdos gali būti kitokios nei anksčiau.

Šie iššūkiai privertė JK Vyriausybę keisti po išstojimo iš Europos Sąjungos nustatytą imigracijos politiką – šalis išduos 5 tūkst. laikinų darbo vizų krovininių automobilių vairuotojams ir 5,5, tūkst. vizų paukštininkystės sektoriaus darbuotojams, jos galios nuo spalio iki gruodžio pabaigos. Tačiau skaičiuojama, kad šalyje iš viso reikia apie 100 tūkst. sunkvežimių vairuotojų.

Trūkstama darbo jėga viliojama ir aukštesniais atlyginimais – kaip rašo „Telegraph“, europiečiams sunkvežimių vairuotojams siūlomi iki penktadalio didesni atlyginimai nei šį darbą dirbantiems britams.

„Scanpix“/AP nuotr./Stringant tiekimo grandinėms britų prekybos centruose ėmė stigti kai kurių produktų
„Scanpix“/AP nuotr./Stringant tiekimo grandinėms britų prekybos centruose ėmė stigti kai kurių produktų

Ar šios priemonės padės suvaldyti krizę? Kai kurie logistikos sektoriaus atstovai tuo abejoja.

„Trumpalaikės vizos ir aukštesnis atlyginimas gali suvilioti darbuotojus iš užsienio, tačiau nemanau, kad tai esmingai pakeis situaciją. Svarbu, kad įdarbinimas būtų ilgalaikis, o sąlygos kurti verslą būtų palengvintos“, – BBC sakė „Girteka Logistics“ vykdantysis direktorius Skandinavijoje Jens Romer Sode.

Abejonių kelia ir atlyginimų didinimo poveikis sprendžiant krizę.

Neįvardytas mažmeninės prekybos sektoriaus atstovas „Telegraph“ reiškė abejones, ar didesnių atlyginimų pakaks sunkvežimių vairuotojams pritraukti. Jis pastebėjo, kad europiečiams patrauklesnė gali pasirodyti taip pat su krovininių automobilių vairuotojų trūkumu susidurianti Vokietija, kurioje vizų nereikia.

Taip pat įspėjama, kad augančių atlyginimų našta bus perkelta ant darbuotojų pečių.

123RF.com nuotr./Jungtinės Karalystės vėliava
123RF.com nuotr./Jungtinės Karalystės vėliava

Asociacija „JK Logistika“ nuogąstauja, kad dėl trumpo vizų galiojimo Vyriausybės pristatytas planas yra „bejėgiškas.“

„Prašėme, kad būtų išduodamos šešių mėnesių vizos, jog Vairuotojų ir transporto priemonių agentūra galėtų apmokyti daugiau vairuotojų. Mažai tikėtina, kad dviejų mėnesių viza pritrauks ES vairuotojus“, – mano asociacijos politikos direktorė Elizabeth de Jong.

Kreipėsi į buvusius vairuotojus

Tuo metu JK transporto sekretorius Gregory Shapps išsiuntė laiškus beveik vienam milijonui buvusių sunkvežimių vairuotojų, ragindamas juos grįžti į darbą.

„Jei nebedirbate šiame sektoriuje, norėtume paprašyti jūsų apsvarstyti galimybę grįžti. Logistikos sektoriuje yra puikių galimybių, o darbo sąlygos ir užmokestis gerėja“, – rašoma transporto sekretoriaus laiške.

Tačiau, siekiant pritraukti darbuotojų, taip pat laukiama ir darbdavių veiksmų. Vyriausybės atstovas „Telegraph“ kalbėjo, jog sunkvežimių darbuotojų trūkumas yra pasaulinė problema, tad su sektoriaus atstovais ieškoma sprendimų. „Tačiau taip pat norime, kad darbdaviai pateiktų ilgalaikius sprendimus dėl geresnių darbo sąlygų ir aukštesnių atlyginimų.“

„Volvo Trucks” nuotr./Sunkvežimio vairuotojas
„Volvo Trucks” nuotr./Sunkvežimio vairuotojas

Ši problema aktuali ne tik Jungtinėje Karalystėje. J.R. Sode BBC nurodė, kad šiais metais „Girteka Logistics“ ketina įdarbinti 7000 sunkvežimių vairuotojų, tačiau tam reikia laiko, nes darbuotojus reikia apmokyti. „Tai nėra kažkas, kas įvyksta čia ir dabar“, – nurodė J.R.Sode.

Jis pastebėjo, kad kai kuriose Rytų Europos šalyse anksčiau buvo be galo daug darbo jėgos, ieškančios tokio darbo, tačiau situacija neabejotinai pasikeitė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis