„Girtekos“ vairuotojai ši savaitę gavo įspėjimus, kad jiems vidutiniškai mažinamas atlyginimas 15 procentų. Darbdaviai teigė, kad tai susiję su pasauline krize, tačiau vairuotojai sako, kad darbo tik padaugėjo.
Važiuoja daugiau nei prieš pandemiją
„Mes suprastume, jei iš tiesų būtų sumažėję darbo, nebūtų kur ko vežti. Bet per pandemiją įvyko atvirkščiai – dauguma „Girtekos“ mašinų yra šaldytuvai, vežame maisto produktus po Europą. Paklausa yra milžiniška, nes kai kurios kompanijos net atsisako važiuoti į Italiją ir Ispaniją arba didina ten važiuojantiems algas. O „Girtekoje“ – atvirkščiai“, – piktinosi bendrovėje dirbantis ukrainietis Viačeslavas.
Jis 15min pasakojo, pirmadienį 9 valandą Lietuvos laiku „Girtekos“ vilkikai bus stabdomi parkinguose ir nebus dirbama. „Gal tai truks dieną, gal dvi – priklausomai nuo to, koks bus bendrovės vadovų atsakymas“, – sakė Viačeslavas.
Iš 14 tūkstančių šiuo metu dirbančių „Girtekos“ vairuotojų ketvirtadienį žadėjo streike dalyvauti du tūkstančiai, tačiau tikimasi, kad iki pirmadienio jų skaičius išaugs.
„Labai pikta, kai „Girtekos“ vadovybė, prisidengusi koronaviruso epidemija, bando sutaupyti mūsų sąskaita, nors paties verslo tai visai nepaveikė, anaiptol, darbo tik padaugėjo. Net poilsio valandos sutrumpėjo dėl darbo“, – sakė Viačeslavas.
Mažiau darbo galbūt turi tie vežėjai, samprotavo pašnekovas, kurie gabena sunkios pramonės produkciją, tačiau maisto pervežimas esą tik auga, taip pat „Girteka“ veža ir medikamentus, o jų kiekiai irgi didėja.
Viačeslavo duomenimis, už darbo dieną „Girtekos“ vairuotojai gauna 64–68 eurus, o dabar atlygis sumažės iki 53 eurų. „Aš paskaičiavau, kad per vieną reisą prarasiu apie tūkstantį eurų. Man tai dideli pinigai“, – teigė vairuotojas.
„Girtekos“ vairuotojai įspėjo bendrovės vadovybę apie būsimą streiką, taip pat rengia peticiją.
Sako, kad mažina ne algas, o dienpinigius
„Girteka Logistics“ Strateginių partnerysčių vadovas Kristianas Kaasas Mortensenas 15min atsiųstame komentare sako, kad bendrovė, kaip ir visa pasaulio ekonomika ir verslai, jaučia stiprų krizės poveikį savo veikloje.
„Matome, kad krinta pervežimų kiekiai ir kainos. Didelė dalis Europos verslo yra sąstingyje. Pasaulis patiria finansinę krizę, kokios dar niekada nebuvo matęs, ir tai taip pat daro įtaką mūsų kompanijai“, – teigia jis.
Pasak jo, „Girteka“ nemažina algų. „Mes nemažiname vairuotojų atlyginimų. Laikinai sumažinome dienpinigių normą, kuri atitinka įstatyme numatytą. „Girteka Logistics“ kurį laiką mokėjome didesnius nei rinkoje dienpinigius, o dėl dabartinės ekonominės situacijos turėjome padaryti laikinus pakeitimus“, – teigė jis.
„Šiuo metu nė vienas vairuotojas nestreikuoja ir visi vilkikai važiuoja. Kolegų tarpe turime daug vairuotojų, kurie palaiko tokį laikiną sprendimą dėl dienpinigių normos. Jie, kaip ir mes, supranta kritinę situaciją rinkoje“, – pridūrė „Girtekos“ atstovas.
Pripažįsta, kad nukentėjo mažiau nei kiti
Komentare taip pat teigiama, kad bendrovė, kaip ir daugelis Europos įmonių, turėjo koreguoti savo biudžetus ir išlaidas pagal naują verslo aplinką. „Šiuo metu laikinai sustabdėme naujų darbuotojų pritraukimą, sumažinome visas nebūtinas išlaidas ir dar daugiau“, – teigė jis.
„Mes reguliariai peržiūrime mūsų veiklos tęstinumo planą pagal esamą situaciją. Dabar imamės visų įmanomų priemonių, kad išsaugotume kuo daugiau darbo vietų.
Šiuo metu darbo rinkoje vyksta pokyčiai. Keli mūsų vairuotojai turi klausimų vadovybei dėl jų bendrojo atlygio paketo pakeitimų, kurie laikinai priimti dėl COVID-19 situacijos ir Europos Sąjungos ekonominės krizės“, – sako atstovas.
Pervežimų keliais verslas paprastai yra vienas iš pirmųjų, pajuntančių ekonominę krizę, ir taip pat vienas iš pirmųjų, pamatančių rinkos atsigavimą.
„Turėdami daugiau nei 75 proc. vilkikų su šaldytuvinėmis puspriekabėmis esame sąlyginai mažiau paveikti nei kitos krovinių gabenimo bendrovės, kurios daugiausiai naudoja tik tentines puspriekabes. Nepaisant to, mes jaučiame poveikį ir turime priimti atsakingus sprendimus dėl mūsų darbuotojų“, – pripažįsta įmonės atstovas.