„Gjensidige“ patirtis: kaip pėsčiųjų žygiai tapo įmonės kultūra

Lietuvoje sparčiai augant aktyvaus laisvalaikio šalininkų skaičiui, milžiniško dėmesio sulaukia pėsčiųjų žygiai. Jų populiarėjimo tendenciją pastebi ir verslo įmonės – draudimo bendrovė „Gjensidige“ dar prieš kelis metus nusprendė prisidėti prie vieno didžiausių Lietuvoje pėsčiųjų žygio „Nemuno kilpomis“ organizavimo. Dabar pėsčiųjų žygiai jau tapo svarbia įmonės kultūros dalimi, o draudimo bendrovės komanda juose visada būna gausiausia.
Pėsčiųjų žygis Liepojoje
Pėsčiųjų žygis / „TrenkTuro“ nuotr.

Pasak pėsčiųjų žygius organizuoti padedančios draudimo bendrovės „Gjensidige“ atstovų, pėsčiųjų žygiuose visada dalyvauja apie pusantro šimto įmonės darbuotojų. Gegužę atlikta „Gjensidige“ darbuotojų apklausa parodė, kad 60 proc. kolektyvo narių yra dalyvavę 1-2 pėsčiųjų žygiuose, 37 proc. – trijuose ir daugiau.

„Dar 2017 metais pradėjome bendradarbiauti su žygeivių renginių organizatoriumi „TrenkTuras“ ir skatinti žmones aktyviai gyventi bei daugiau bendrauti. Pernai drauge su partneriais buvo suorganizuoti 4 žygiai, vienas jų tapo tarptautiniu ir vyko Latvijos pajūryje, Liepojoje. Visuose jų buvome gausiausia komanda, o šiais metais pergalingi jau trys iš trijų žygių. Nusprendėme remti pėsčiųjų žygius, įmonės viduje pastebėję, kiek daug mūsų darbuotojų mėgsta keliauti pėsčiomis ir kaip aktyviai dalyvauja tokiuose žygiuose“, – kalbėjo „Gjensidige“ personalo vadovė Baltijos šalims Rasa Rakštelienė.

Rasa Rakštelienė
Rasa Rakštelienė

Keturiuose žygiuose pernai dalyvavo beveik 600 draudimo bendrovės darbuotojų. Visuose jų „Gjensidige“ laimėjo pirmąsias vietas už gausiausią ir daugiausiai kilometrų įveikusią komandą.

Dauguma dalyvauja su kolegomis

Pasak „Gjensidige“ Personalo vadovės Baltijos šalimis, pėsčiųjų žygiai pirmiausia gerina žmonių asmeninę savijautą, padeda formuoti komandą bei turi tiesioginį ryšį su žmonių tarpusavio bendradarbiavimu.

„Mūsų atliekami darbuotojų įsitraukimo tyrimai rodo, kad kiekvienais metais kolektyvo narių bendradarbiavimo rodikliai auga ir gerėja. Be abejo, prie to prisideda ir gausus įmonės darbuotojų dalyvavimas pėsčiųjų žygiuose. Skatiname ir savo kolegas, ir visą Lietuvos visuomenę išeiti į kelionę, kurios ilgį galima pasirinkti pagal savo galimybes. Tai ir puikus būdas žmonėms pažinti savo kraštą, turiningai praleisti laisvą laiką kartu su savo šeima, draugais, kolegomis“, – sakė R.Rakštelienė.

Įmonės darbuotojų apklausa parodė, kad didžioji dalis bendrovės kolektyvo narių – net 55 proc. – pėsčiųjų žygiuose dalyvauja drauge su kolegomis. „Pradedame nuo pasiruošimo pėsčiųjų žygiui, kiekvieną kartą šis renginys mus suburia. Trasoje taip pat vieni kitus palaikome, nes dažniausiai ne tik fizinis pasiruošimas, bet ir vidinis nusiteikimas lemia žygio rezultatą“, – kalbėjo draudimo bendrovės atstovė.

Jos teigimu, žygiuose darbuotojai drauge patiria geras emocijas, dalijasi teigiama patirtimi. „Tai skatina tarpusavio bendradarbiavimą, gerina susikalbėjimą ir mažina konfliktų lygį. Visa tai pageriną rezultatus darbe – produktyvumą, efektyvumą ir net sklandesnį probleminių klausimų sprendimą. Pabuvimas gamtoje, deguonies įkvėpimas padidina ir darbuotojų kūrybines galias“, – pėsčiųjų žygių privalumus vardijo R.Rakštelienė.

Įmonės darbuotojų apklausa parodė, kad didžioji dalis bendrovės kolektyvo narių – net 55 proc. – pėsčiųjų žygiuose dalyvauja drauge su kolegomis.

Prisijungė ir kaimyninės šalys

Pasak draudikų atstovės, ne visi žmonės gali dalyvauti bėgime, nes įmonėje darbuotojų amžius svyruoja nuo 20 iki 78 metų. „Bendrovė siekė imtis tokios judėjimo veiklos, kuri įtrauktų kiek galima daugiau darbuotojų. Pėsčiųjų žygiai tinka visiems, nepaisant amžiaus ar kitų dalykų. Pėsčiųjų žygiai įmonėje prasidėjo labai natūraliai, nes jie siejosi su mūsų socialinės atsakomybės iniciatyvos „Rask laiko pokalbiui“ idėja – kurti ir stiprinti žmonių socialinius santykius. Einant žygiuose žmonės gali daug kuo pasidalinti, pasikalbėti ir išgirsti kitus“, – sakė ji.

R.Rakštelienės teigimu, prieš pirmąjį žygį darbuotojams buvo palikta erdvė apsispręsti, kas nori važiuoti. „Kai pats gali pasirinkti, tuomet natūraliai formuojasi įsitraukimas. Matome, kas kiekviename žygyje dalyvaujančių kolegų skaičius auga. Dalyvavusieji grįžta į biurą, pasidalina įspūdžiais, į kitą pėsčiųjų žygį jau eina ir jų kolegos. Žmonės nejaučia jokio raginimo, patys susiburia, susitaria, kelia sau iššūkius ir juos įveikia“, – kalbėjo draudimo bendrovės personalo vadovė Baltijos šalims.

Prieš du mėnesius atliktos darbuotojų apklausos duomenimis, 96 proc. kolektyvo narių teigė besididžiuojantys, kad įmonė, kurioje jie dirba, remia aktyvaus laisvalaikio praleidimo iniciatyvas.

Draudikė atkreipia dėmesį, kad „Gjensidige“ atstovų iš Lietuvos mūsų šalyje vykstančiuose pėsčiųjų žygiuose prisijungia ir kolegos iš Latvijos ir Estijos. „Mūsų įmonės komanda šiuose žygiuose dažniausiai būna pati didžiausia, tačiau pastaraisiais kartais ji buvo netgi tarptautinė. Tikėtina, kad mūsų įmonės komandos įsitraukimas į pėsčiųjų žygius dar didės ir augs“, – sakė R. Rakštelienė.

Įtraukė ir vaikus, ir senelius

Darbuotojų apklausa parodė, kad „Gjensidige“ kolektyvo nariai į pėsčiųjų žygius įtraukė ir šeimos narius bei draugus. Tyrimo duomenimis, 55 proc. įmonės darbuotojų pėsčiųjų žygiuose dalyvauja drauge su šeimos nariais, 46 proc. į juos eina kartu su draugais.

Pasak R.Rakštelienės, bendrovės darbuotojai yra skatinami siekti asmeninio gyvenimo ir darbo pusiausvyros, kad nė viena šių sričių nenukentėtų.

„Sudarėme sąlygas darbuotojams į pėsčiųjų žygius įtraukti ir šeimos narius, jiems atlyginame nario mokestį. Kadangi žygiai vyksta savaitgaliais, žmonės nori laiką leisti drauge su šeima, todėl pasirūpinome turiningu darbuotojų laisvalaikiu kartu su šeimos nariais. Asmeninio ir profesinio gyvenimo balansui mūsų įmonė skiria išties didelį dėmesį. Todėl darbuotojams, būnant įmonės dalimi, sudarome sąlygas leisti laiką kartu su šeima. Savo artimiesiems natūraliai parodome, kad mums svarbi įmonės misija – rūpintis žmonių sveikata, gyvybe ir turtu“, – sakė draudimo bendrovės atstovė.

Bendrovės darbuotojai yra skatinami siekti asmeninio gyvenimo ir darbo pusiausvyros, kad nė viena šių sričių nenukentėtų.

Jos teigimu, darbuotojų šeimos susipažįsta, susibičiuliauja, užsimezga vaikų ryšys. „Po žygių jau visi vieni kitus atpažįsta gatvėje ir bent jau pasisveikina. Darbuotojai pasiima ir savo tėvus, brolius bei seses, gyvūnus, – pasakojo ji. – Kuriame kultūrą, kuri natūraliai įtraukia. Tai yra mūsų išskirtinė jėga, nes patys įmonės žmonės labai noriai dalyvauja ir ragina kitus prisijungti prie pėsčiųjų žygių. Juose dalyvauja ir mūsų įmonės partneriai. Taip pat auga ir klientų skaičius, kurie leidžiasi į pėsčiųjų žygius“.

Šie žygiai paskatino įmonėje atsirasti ir dar vienai judėjimo iniciatyvai. Trečius metus iš eilės šiltuoju sezonu „Gjensidige“ įmonės viduje taip pat organizuoja ėjimo iššūkį. Pernai 76 kolegos per pusmetį nužingsniavo 42 tūkst. kilometrų. Toks pats skaičius darbuotojų jame dalyvauja ir varžosi tarpusavyje šiemet.

Norvegiško kapitalo draudimo bendrovė ne tik Lietuvoje, bet ir Norvegijoje puoselėja judėjimo iniciatyvas. Kolegos Norvegijoje taip pat aktyviai visi kartu vyksta slidinėti bei rengia žygius į kalnus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis