Ši suma, anot jų, reikalinga įmonės einamosios veiklos, išlaidų naujiems produktams ir gamybos pajėgumų didinimo finansavimui. Ekspertų prognozėse, be kita ko, atsižvelgta į „Tesla“ paskelbtus planus statyti gamyklą Kinijoje.
Šie poreikiai „gali būti finansuojami keliais būdais, įskaitant naujų obligacijų (padengtų ir (arba) nepadengtų), konvertuojamų vekselių ir akcijų platinimą“, pažymima banko parengtoje apžvalgoje. Tačiau padidėjusi skolų našta gali daryti spaudimą įmonės kredito reitingams, o dėl akcijų arba į akcijas konvertuojamų priemonių platinimo gali sumažėti dabartinių akcininkų akcijų paketai.
Skelbdama pirmojo ketvirčio veiklos ataskaitą, „Tesla“ pranešė, jog šiemet neplanuoja skolintis. Įmonės vadovas Elonas Muskas per spaudos konferenciją pareiškė „nenorįs“ pritraukti kapitalo.
Vis dėlto dalis ekspertų mano, kad „Tesla“ teks žengti šį žingsnį, nes ji vis nepasiekia užsibrėžto „Model 3“ gamybos tikslo, rašo agentūra „MarketWatch“.
Investuotojai ypač kruopščiai vertina įmonės finansinę padėtį, nes nuogąstauja dėl galimo likvidumo trūkumo. Tarptautinė reitingų agentūra „Moody's Investors Service“ kovo mėnesį pablogino „Tesla“ reitingus – be kita ko, dėl šių nuogąstavimų.
„Goldman Sachs“ analitikai nemano, kad „Tesla“ iki 2020 metų pabaigos sugebės generuoti teigiamą laisvųjų pinigų srautą.
Jų nuomone, tuo atveju, jeigu įmonei pavyks pasiekti stabilų 10 tūkst. „Model 3“ vienetų per savaitę gamybos lygį ir padaryti pažangą įgyvendinant kitus plėtros projektus, jai vis vien reikės maždaug 5 mlrd. JAV dolerių.
Iš pradžių buvo planuota, kad iki 2017 metų pabaigos pigesnio sedano „Model 3“ gamyba padidės iki 5 tūkst. vienetų per savaitę, o 2018 metais – iki 10 tūkst. per savaitę.
Sausio mėnesį „Tesla“ paskelbė, kad 2,5 tūkst. „Model 3“ vienetų gamybos per savaitę lygį pasieks tik iki 2018 metų pirmojo ketvirčio pabaigos. Tačiau įmonei nepavyko įvykdyti ir šios užduoties.