Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Google“ atmetė Australijos raginimą dalytis pajamomis iš reklamos su žiniasklaida

Technologijų milžinė „Google“ atmetė Australijos reikalavimą kasmet sumokėti šimtus milijonų dolerių kompensacijų žiniasklaidos priemonėms pagal vyriausybės nustatytą pajamų pasidalijimo susitarimą.
Google
Google / 123rf.com nuotr.

Bendrovės padalinio vadovė Australijoje teigė, kad „Google“ uždirbo vos 10 mln. Australijos dolerių (6,7 mln. JAV dolerių) per metus iš su naujienomis susijusios reklamos, nors valstybinė agentūra mano, kad tikrasis skaičius yra gerokai didesnis.

Australija, kurios veiksmus atidžiai stebi kitos šalys, ketina priversti didžiąsias interneto įmones dalytis pajamomis iš reklamos, kurias jos gauna iš naujienų, skelbiamų teikiant jų paslaugas.

Australijos konkurencijos priežiūros institucija ACCC apskaičiavo, kad „Google“ ir „Facebook“ per metus iš reklamos Australijoje uždirba apie 6 mlrd. Australijos dolerių (4 mlrd. JAV dolerių).

Pirmaujantys naujienų leidėjai reikalauja, kad abi bendrovės kasmet sumokėtų bent 10 proc. šios sumos vietos naujienų organizacijoms, kurios, jų teigimu, prarado didžiąją dalį savo pajamų iš reklamos dėl pasaulinių technologijų milžinių.

„Google“ padalinio vadovė Australijoje Mel Silva, tokius skaičius atmetė kaip visiškai neatitinkančius tikrovės.

„Visi suprantame, kad aukštos kokybės naujienos turi didelę socialinę vertę, tačiau turime suprasti ir ekonomiką“, – sekmadienį tinklaraščio įraše teigė M. Silva.

Pasak jos, praėjusiais metais „Google“ surinko vos 10 mln. Australijos dolerių pajamų iš reklamos skelbimų, rodomų šalia su naujienomis susijusių užklausų, paspaudimų.

Praėjusį mėnesį reguliavimo tarnyba iškėlė mintį, kad Australijos leidėjams gali tekti organizuoti „kolektyvinį boikotą“ prieš bendroves „Google“ ir „Facebook“, jei savanoriškos derybos dėl elgesio kodekso žlugs.

M.Silva teigė, kad „Google“ yra pasirengusi dalyvauti procese, tačiau pridūrė, kad „svarbu sprendimus priimti remiantis faktais, o ne netiksliais skaičiais ir nepagrįstais teiginiais“.

ACCC iki liepos pabaigos turi parengti galutinį kodeksą, kurį vyriausybė teigė pasiryžusi nedelsiant įgyvendinti.

„Google“ ir „Facebook“ padarė didžiulį poveikį žiniasklaidos bendrovėms visame pasaulyje, perėmusios didžiąją dalį internetinės reklamos pajamų.

Reaguodamos į mažėjančias pajamas, kurias dar labiau apkarpė koronaviruso pandemija, Australijos žiniasklaidos priemonės visam laikui arba laikinai uždarė daugiau nei 150 naujienų redakcijų, o nuo 2014 metų sektorius neteko daugiau nei 20 proc. darbuotojų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais