JAV ir Kanados žiniasklaidos organizacijos „News Media Alliance“ studija atkreipia dėmesį į šio sektoriaus argumentus, kad „Google“ ir kitos interneto milžinės esą kenkia tradicinei žiniasklaidai dėl savo dominavimo naujienų sklaidos terpėje ir reklamos pajamų atėmimo.
Tyrėjai nustatė, kad „Google“ nuolat plėtė savo pajamų iš žiniasklaidos turinio bazę, stengdamasi išlaikyti vartotojus savoje „ekosistemoje“. Be to, naujienų žinučių naršymas padeda bendrovei rinkti duomenis iš savo vartotojų ir, remiantis sukaupta informacija, labiau priderinti kitus savo produktus prie vartotojų poreikių.
Ataskaita turėtų būti pristatyta per šią savaitę vyksiantį JAV Kongreso komiteto posėdį dėl interneto milžinių numanomų antikartelinių pažeidimų. Ji taip pat turėtų tapti argumentu, kad žiniasklaidos organizacijoms turi būti taikomos antikartelinių įstatymų išimtys, leidžiančios derėtis dėl pajamų už skaitmeninį turinį.
Tačiau tyrimo išvadas „Google“ ir kai kurie žiniasklaidos analitikai ginčija.
„Šie apytikriai skaičiavimai yra netikslūs, kaip pabrėžia kai kurie ekspertai“, – sakė viena „Google“ atstovė.
„Didžioji dauguma naujienų užklausų reklamų nerodo. Studijoje ignoruojama „Google“ suteikiama nauda. Kiekvieną mėnesį per „Google News“ ir „Google Search“ atliekama daugiau kaip 10 mlrd. spragtelėjimų, atveriančių leidėjų tinklalapius, ir tai atneša prenumeratų bei reikšmingų pajamų iš reklamos“, – aiškino ji.
Kiti analitikai irgi skeptiškai vertina studijos, atliktos grupės, kuri anksčiau vadinosi „Newspaper Association of America“, metodus ir išvadas.
Niujorko universiteto žurnalistikos profesorius Jeffas Jarvisas tvirtino, kad šis tyrimas yra ydingas, nes jo paieškų rezultatai yra pagrįsti dažnai besikartojančiais mažais programinio kodo fragmentais (snippet).
„Šie fragmentai paieškose NĖRA turinys, – per „Twitter“ rašė J.Jarvisas. – Jie yra nuorodos, vedančios PAS leidėjus. „Google“ nemonetizuoja „Google News“. Pinigų iš naujienų ji gauna aptarnaudama reklamas leidėjų tinklalapiuose.“
Templio universiteto profesorius Aronas Pilhoferis sakė, kad studijos autoriai neatsižvelgė, kaip „Google“ nukreipia vartotojus į naujienų tinklalapius ir tuo pačiu užtikrina pajamų leidėjams.
„Net jeigu sutiktumėte su metodika (nors aš nesutinku), manau, būtų sąžininga taip pat atsižvelgti į visą srautą, „Google“ nukreipiamą į leidėjų puslapius, tiesa? Tai tiesiog kvaila“, – savo tviterio žinutėje rašo A.Pilhoferis.