„GovTech“ rinka pernai sumažėjo 10 proc.

Inovatyvių viešojo sektoriaus technologijų „GovTech“ rinka praėjusiais metais sumažėjo 10 proc. iki 216,4 mln. eurų.
Grynieji eurai
Grynieji eurai / Josvydo Elinsko / 15min nuotr.
Temos: 1 Rinka

Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra (MITA), kurioje veikia „GovTech“ laboratorija, pranešė, kad rinka, kurios dydis apskaičiuojamas atsižvelgiant į viešųjų IT pirkimų dydį, dar nėra didėlė, tačiau plėtra įgauna pagreitį.

Naujausioje rinkos apžvalgoje nurodoma, kad šalyje 2020 metų pabaigoje veikė 13 „GovTech“ startuolių, inovatyvūs pirkimai sudarė 0,15 proc. nuo visų viešųjų pirkimų vertės.

Ataskaitoje nurodoma, kad 2020-aisiais, kurie buvo pirmieji pilni „GovTech“ laboratorijos veikimo metai, beveik 150 viešojo sektoriaus iššūkių ir privataus sektoriaus idėjų pretendavo dalyvauti „GovTech“ iššūkių serijoje.

Tačiau MITA perspėja, kad nepaisant „GovTech“ augimo pastaraisiais metais, struktūrinės problemos, stabdančios inovacijų diegimą viešajame sektoriuje, išlieka.

„Inovacijų kultūros ir skaitmeninių įgūdžių trūkumas dažnai užkerta kelią viešojo sektoriaus darbuotojams ieškoti nestandartinių sprendimų“, – rašoma ataskaitoje.

„Nors egzistuoja nemažai naujų būdų inovacijoms pirkti, įsisenėjusios viešųjų pirkimų praktikos dažniausiai „laimi“ prieš rizikingesnius, tačiau inovatyvesnius pirkimų būdus“, – teigia MITA.

Tarp „GovTech“ sričiai priklausančių startuolių MITA įvardija viešojo transporto sekimo programėlę „Trafi“, radiologijos sprendimų startuolį „Oxpit“, gydytojų paieškos ir registracijos platformą „Manodaktaras“ bei kitus.

„GovTech“ laboratorijos tikslas – skatinti naujausių technologijų naudojimą viešajame sektoriuje, suteikiant geriau teikti paslaugas gyventojams bei priimti geresnius sprendimus.

Ši iniciatyva Lietuvoje atsirado 2019-aisiais, ją 2016 metais pradėjo Singapūras.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis