„Ūkininkai dėl klimato kaitos jau nukenčia labiau negu buvo manyta ir ta žala pasireiškia sparčiau negu buvo manyta“, – anksčiau šią savaitę pareiškė reporteriams ieškovas Ulfas Allhoffas-Crameris. Jo ieškinys nagrinėjamas regioniniame teisme Detmoldo mieste Vokietijos vakarinėje dalyje.
Šiame ieškinyje ūkininką remia aplinkosaugos grupė „Greenpeace“, kuri Vokietijoje jau yra parėmusi kelis ieškinius, kuriais siekta bendroves ir vyriausybę patraukti atsakomybėn dėl klimato kaitos.
Kai kurie iš tokių ieškinių buvo atmesti, tačiau vienas pasiekė Vokietijos aukščiausios instancijos teismą, kuris pernai liepė vyriausybei stiprinti pastangas mažinant išmetamą šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį.
Šiame ieškinyje U.Allhoffas-Crameris ragina „Volkswagen“ – antrą didžiausią pagal pardavimus pasaulio automobilių gamintoją – iki 2030 metų nutraukti transporto priemonių su vidaus degimo varikliu gamybą.
„Volkswagen“ paskelbė pareiškimą, kuriame nurodė išmetamą šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį siekianti mažinti „taip greitai, kaip tai yra įmanoma atsižvelgiant į mūsų verslą veiklą“, ir priminė, kad yra nusistačiusi 2050 metų galutinį terminą, iki kurio šis kiekis turi būti sumažintas iki „grynojo nulio“.
„Volkswagen“ remia klimato apsaugą ir spartų transporto sektoriaus priklausomybės nuo iškastinio kuro mažinimą, tačiau negali šio iššūkio priimti viena“, – pažymėjo bendrovė ir pridūrė, kad pokyčiai taip pat priklauso nuo vyriausybės reguliavimo, technologinės plėtros ir pirkėjų elgesio.
Sprendimus dėl kovos su klimato kaita turėtų priimti įstatymų leidėjai, pareiškė bendrovė ir pridūrė prašysianti teismo atmesti ieškinį.
2015 metais JAV aplinkos apsaugos agentūra nustatė, kad „Volkswagen“ milijonuose visame pasaulyje parduotų dyzelinių automobilių buvo įdiegusi vadinamuosius išderinimo įtaisus, kad šios transporto priemonės atliekant jų taršos bandymus atrodytų ekologiškesni negu iš tikrųjų yra.
Kilus skandalui, bendrovei teko atsiprašinėti ir sumokėti dešimtis milijardų JAV dolerių, kuriuos teko skirti baudoms, automobilių išpirkimui ir kompensacijoms automobilių savininkams, tiesa, daugiausia Jungtinėse Valstijose.