Grupės vadovas Gintautas Pangonis sako, kad kartonas vežamas iš grupės kartono gamybos įmonės „Grigeo Klaipėda“ į kitą grupės įmonę – gofruoto kartono gamyklą „Mena Pak“ Ukrainoje.
„Turėjo būti pakrauti konteineriai, kuriais į Klaipėdą atvežama žemės ūkio produkcija. Kartonas vežamas į „Mena Pak“, dabar testuojame, kaip viskas bus. Ukrainoje jis bus iškrautas sandėliuose ir iš jų vežamas į gamyklą“, – BNS sakė G.Pangonis.
Dėl Rusijos pradėto karo Ukrainoje „Mena Pak“ veiklą nutraukė vasario pabaigoje ir atnaujino gegužę, tačiau tuomet kalbėta, kad dėl susprogdintų tiltų ir sugadintos infrastruktūros produkcijos išvežimas yra komplikuotas, sunkvežimiais tenka daryti didžiulius lankstus.
G.Pangonis sako, kad kartono gabenimas geležinkeliu gali išspręsti šias logistikos problemas – ar tai pavyks, paaiškės išbandžius pirmąjį tokį vežimą.
„Žiūrėsime, kaip viskas bus vežama, organizuojama, kiek kainuos, o tada bus sprendžiama toliau. Be to, atgalinių krovinių tais konteineriais, kuriais atvežami grūdai, iš Klaipėdos nebuvo, tai visi žiūrėjo, ką galima vežti pigiau ir efektyviau. Gal ta spraga užsipildys, tikėkimės“, – sakė G. Pangonis.
„Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupės komunikacijos partnerė Kotryna Dzikaraitė sako, kad kartono krovinys jau pasiekė Ukrainą.
„Iš Klaipėdos jūrų uosto į Ukrainą praėjusią savaitę išvyko pirmasis traukinys su lietuviška produkcija. Keturiolika 30 pėdų konteinerių gabenamas kartonas. Jis jau atvyko į Ukrainą“, – BNS trečiadienį sakė ji.
Anot K. Dzikaraitės, iki šiol Klaipėdos uostą jau pasiekė 17 traukinių su maždaug 23 tūkst. tonų žemės ūkio produkcijos iš Ukrainos, anksčiau iš ten atvežtą aliejų ir kukurūzus perkrovė viena didžiausių uosto krovos bendrovių „Bega“.
LTG grupė krovinių vežimo bendrovė „LTG Cargo“ pradėjo gabenti naftos produktus į Ukrainą aplenkiant Baltarusiją. Šiuos krovinius bendrovė planuoja gabenti du-tris kartus per savaitę, o jų mėnesio apimtys iki vasaros pabaigos pasieks iki 30 tūkst. tonų.