„Galiu patvirtinti, kad gavome skundą, kurį dabar nagrinėjame“, – naujienų agentūrai AFP patvirtino sakė Vokietijos federalinio kartelių biuro (FKB) atstovas.
Tarp skundo šalių yra didžiausios Vokietijos pramonės asociacijos, atstovaujančios laikraščių ir žurnalų leidėjams, IT įmonėms ir reklamos agentūroms.
Nuo šios savaitės „Apple“ reikalauja, kad programėlių kūrėjai vartotojams nurodytų, kokią stebėjimo informaciją jie planuoja surinkti, ir gautų leidimą tai daryti.
Manoma, kad daugelis vartotojų atsisakys suteikti tokį leidimą, todėl įmonės baiminasi, kad jų pajamos iš reklamos sumažės.
Šis JAV technologijų milžinės žingsnis sukėlė didelį „Facebook“ ir kitų technologijų įmonių, kurios smarkiai priklauso nuo skaitmeninės reklamos, pasipiktinimą.
Savo pareiškime Vokietijos asociacijos teigė, kad bendrovė „Apple“ naująja funkcija „App Tracking Transparency“ (ATT) „piktnaudžiauja savo padėtimi rinkoje ir pažeidžia kartelių įstatymus“.
„Taikydama šias vienašališkai priimtas priemones, „Apple“ iš tikrųjų užkerta kelią visiems varžovams tvarkyti komerciškai svarbius duomenis „Apple“ ekosistemoje“, – pareiškė jos.
Thomas Hoppneris iš advokatų kontoros „Hausfeld“, atstovaujančios ieškovėms, naujienų agentūrai AFP pažymėjo, jog jo klientės mano, kad ATT sumažins pajamas maždaug 60 procentų.
„Apple“ vadovas Timas Cookas neseniai duotame interviu gynė ATT: „Principas yra tas, kad asmuo turi galėti kontroliuoti, ar jis yra stebimas, ar ne, ir kas turi tavo duomenis“.
Kovo mėnesį 2 tūkst. Prancūzijos startuolių atstovaujanti grupė pateikė skundą prieš „Apple“, apkaltindama JAV bendrovę, jog ši neprašė leidimų iš vartotojų individualizuotai reklamai.
„Apple“ tuometinius kaltinimus atmetė kaip „akivaizdžiai melagingus“, sakydama, kad „privatumo apsauga yra integruota į reklaminius skelbimus, kurie parduodami platformoje nevykdant stebėjimo“.