„Mūsų strategija numato geopolitinės įtampos galimybę“, – Paryžiaus automobilių parodoje žurnalistams kalbėjo C.Tavaresas.
„Jau buvo keletas kartų, kai buvome priversti pasitraukti iš šalies, kai buvo įvestos Vakarų sankcijos <...>. Ar galime būti tikri, kad Kinijos ir pasaulio santykių stabilumas yra garantuotas?“ – pridūrė jis.
„Stellantis“ jau atsisakė bendros įmonės, kuri Kinijoje gamino visureigius „Jeep“, nepavykus perimti kontrolinio akcijų paketo, o šiuo metu derasi su vietos partnere „Dongfeng“ dėl prekių ženklų „Peugeot“ ir „Citroen“.
Priešingai nei varžovės iš Vokietijos „Volkswagen“, pernai Kinijoje pardavusios 3 mln. automobilių, atveju, prancūziškos transporto priemonės, kurios istoriškai yra populiarios masinėse rinkose, Kinijoje didesnio pirkėjų dėmesio nesulaukė.
„Mes vis dar labai pelningai parduodame „Jeep“ ir „Alfa Romeo“ automobilius, pagamintus už Kinijos ribų didžiausioje pasaulio automobilių rinkoje“, – pažymėjo C.Tavaresas, svarstydamas, kad tas pats modelis galėtų būti taikomas „Peugeot“ ir „Citroen“ pardavimams.
„Jei įgyvendinsime savo strategiją iki galo, mums nereikės gamyklų Kinijoje. Pasaulyje, kuriame auga įtampa, mums nereikia kurti pažeidžiamų aspektų“, – pridūrė jis.
Japonijos ir Vokietijos gamintojos iš esmės nedalyvauja Paryžiaus automobilių parodoje, tačiau Azijos gamintojos, tokios kaip Kinijos „Ora“ ir BYD ar Vietnamo „VinFast“, nusprendė dalyvauti, tikėdamosi Europos rinkoms pasiūlyti pigesnių elektromobilių.
„Stellantis“ siekia Kinijoje iki 2030 metų iš savo 14 prekių ženklų gauti 20 mlrd. eurų (19,6 mlrd. JAV dolerių) pajamų, tačiau C.Tavaresas pasiskundė nevienodomis konkurencinėmis sąlygomis.
„Raudonas kilimas yra ištiestas Kinijos gamintojams Europoje, o Kinijoje esame ne taip laukiami“, – sakė jis.
„Importo mokesčiai transporto priemonėms, atvežamoms iš Kinijos, turėtų būti simetriški mokesčiams, taikomiems vakarietiškoms transporto priemonėms Kinijoje“, – pažymėjo „Stellantis“ grupės vadovas.
C.Tavaresas pridūrė, kad „esame pasaulyje, kuris yra susiskaldęs, kuriame valstybės mėgina kurti burbulus“.
„Jei manysime, kad šie burbulai kažkada užsidarys, tuomet Europoje turėsime pardavinėti Europoje pagamintas transporto priemones. Mes prisitaikysime", – pažadėjo jis.