Grynųjų atsisakantis „Huracan Coffee“ kavinių tinklas jau sulaukė kritikos

​​​​​​​Nuo penktadienio visose kavinėse „Huracan Coffee“ atsiskaityti už prekes bus galima tik banko kortelėmis. Kavinės savininkas Vytautas Kratulis teigė, kad toks sprendimas priimtas siekiant skaidresnių tarpusavio santykių. Tuo tarpu Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė Evalda Šiškauskienė nesupranta tokios idėjos naudos ir tikina, kad toks sprendimas apribos pirkėjų ratą.
Vytautas Kratulis ir Nerijus Pudžiuvelis
Vytautas Kratulis ir Nerijus Pudžiuvelis

Devyniose „Huracan Coffee“ tinklo kavinėse Vilniuje ir vienoje Medininkuose – nuo penktadienio bus galima atsiskaityti tik mokėjimo kortelėmis. Kavinės komunikacijos vadybininkas Nerijus Pudžiuvelis pasakojo, kad tokia mintis galvoje sukosi senokai, tačiau realiai pradėta įgyvendinti maždaug prieš dvi savaites. Pasak pašnekovo, tai paskatino faktas, kad daugiau nei pusė kavinės klientų už kavą atsiskaito banko kortelėmis.

Kai kur kortele atsiskaito 90 proc. pirkėjų

„Visiems įdomu, kiek pas mus klientų atsiskaito banko kortelėmis ir kiek grynaisiais. Tai priklauso nuo taško, tačiau vidutiniškai 65 procentai klientų atsiskaito banko kortelėmis, 35 procentai – grynaisiais. Tačiau, pavyzdžiui, Žirmūnuose esančioje „Huracan Coffee“ daugiau nei 90 procentų klientų atsiskaito banko kortelėmis. Matome, kad žmonėms nebaisu atsiskaitinėti banko kortelėmis – tai yra daugiau įpročio dalykas“, – kalbėjo komunikacijos vadybininkas.

Tuo tarpu Medininkų pasienio ruože esančioje kavinėje, anot N.Pudžiuvelio, pusė pirkėjų atsiskaito kortelėmis, pusė – grynaisiais.

Kavinėse jau pasirodė perspėjimų apie tai, kad atsiskaityti bus galima tik kortelėmis.

Huracan Coffee
Huracan Coffee

Ar kavinių tinklas nenuskriaus savęs tokiu sprendimu? Remiantis Lietuvos banko atlikto tyrimo duomenimis, šalyje daugėja gyventojų, turinčių mokėjimo korteles.

„2017 metais mokėjimo sąskaitą turėjo beveik 82 procentai apklaustųjų, iš jų bent vienos rūšies mokėjimo kortelę turėjo 95 procentai sąskaitą banke ar kredito unijoje turinčių apklaustųjų (užpernai 92 procentai). Mokėjimo kortelę su bekontakčio mokėjimo funkcija – 14 procentų mokėjimo korteles turinčių respondentų“, – laiške 15min rašė Lietuvos banko Rinkos infrastruktūros politikos skyriaus vyriausioji ekonomistė Jūratė Butkutė.

Tačiau ekonomistė atkreipė dėmesį, kad nors elektroniniai atsiskaitymai Lietuvoje auga, grynaisiais pinigais atsiskaitoma dažniau.

„Lietuvoje grynieji pinigai vis dar pagrindinė atsiskaitymo priemonė prekybos vietose. Remiantis Europos centrinio banko duomenimis duomenimis, 2016 metais Lietuvoje prekybos vietose 3 iš 4 mokėjimų buvo įvykdoma grynaisiais pinigais. (...) Nors elektroniniai atsiskaitymai Lietuvoje auga, Lietuva kaip dalis Šiaurės Baltijos regiono, vis dar atsilieka pagal atsiskaitymų negrynaisiais pinigais naudojimą“, – dėstė J.Butkutė.

Kaip atsiskaityti nesinaudojantiems kortelėmis?

O ką daryti, žmonėms, kurie norės nusipirkti kavos, tačiau neturi arba nesinaudoja kortelėmis? „Huracan Coffee“ komunikacijos vadybininkas tiksliai atsakyti negalėjo.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Pristatymo akimirka
Luko Balandžio / 15min nuotr./Pristatymo akimirka

„Vienareikšmiško atsakymo nėra. Galime pasiūlyti lojalumo korteles, kuriose galima kaupti pinigus ir už juos atsiskaityti. (...) Bet aš tikiu, kad mūsų lankytojai vertina mūsų kavą, mūsų produkciją ir galbūt bus ir sveika pasižiūrėti, ką daro kitur, paieškoti geriau, bet mes tikimės, kad geriau nesuras“, – šypsodamas sakinį užbaigė pašnekovas.

Kritikai: tai beprasmiška

Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė Evalda Šiškauskienė sakė, kad nors banko kortelėmis naudojasi vis daugiau žmonių, apriboti klientų pasirinkimą – mokėti banko kortele ar grynais pinigais, atrodo beprasmis.

„Apribojo savo klientų ratą. Aš nematau prasmės. Ypač, jei be kortelės negali išgerti kavos, man tai atrodo keistas sprendimas, bet kiekvienas savininkas turi savo nuostatas. Aš tame nematau jokios prasmės. Aš būdama savininkė taip tikrai nedaryčiau. Kokia to prasmė?“ – retoriškai klausė E.Šiškauskienė.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė Evalda Šiškauskienė
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė Evalda Šiškauskienė

Arbatpinigiai – tik elektroniniai

Kavinių tinklo vadovai kol kas neišsprendė dar vienos problemos – arbatpinigių. Kaip teigė „Huracan Coffee“ komunikacijos vadybininkas, klausimas dėl arbatpinigių dar nėra iki galo išspręstas.

„Galvojome, kad rinksimės iš kelių variantų, tačiau esame kasų programos įkaitai. Šiuo atveju R-keeper (red. past. restoranų, barų, kavinių kasos sistema) neturėjo galimybių, kokiu būdu palikti elektroninius arbatpinigius ir kaip juos įskaityti į apskaitą.

Todėl, ko gero, nuo šio penktadienio, kol kas turėsime laikiną sprendimą, kuomet susimokėję už kavą klientai galės palikti arbatpinigių banko aparate pasirinkę vieną mygtuką – palikti 5 procentus arbatpinigių arba kitą – 10 procentų. Kol kas arbatpinigių dydis bus fiksuotas ir apribotas“, – kalbėjo N.Pudžiuvelis, pridurdamas, kad programavimo darbų procesas, kuris leis ištobulinti arbatpinigių procesą, gali užtrukti tris-keturis mėnesius.

Vida Press nuotr./Arbatpinigiai
Vida Press nuotr./Arbatpinigiai

Jis pridūrė, kad kuomet kasų programa bus sutvarkyta, pats žmogus galės spręsti, kiek arbatpinigių nori palikti konkrečiam darbuotojui.

Taip siekia skaidrumo

Kavinių tinklo „Šviežia kava“, kuriam priklauso ir „Huracan Coffee“ kavinės, įkūrėjas V.Kratulis kalbėdamas apie elektroninių arbatpinigių sistemą, atkreipė dėmesį, kad toks sprendimas priimtas siekiant skaidrinti tarpusavio santykius.

„Mes norime skaidresnių tarpusavio santykių. Dabar pas mus lyg ir yra arbatpinigių, bet jų lyg ir labai nedaug, kitos įmonės turi daugiau arbatpinigių, tada jie gali mokėti mažesnes algas, todėl atsiranda didelė nelygybė. Mes norime mokėti didesnį atlyginimą, bet pasižiūrėkite, kiek galima surinkti pinigų iš arbatpinigių kitose įmonėse. Pavyzdžiui, aptarnavus du staliukus restorane galima susirinkti keturiasdešimt eurų arbatpinigių. Mūsų darbuotojai, per dieną aptarnavę penkis šimtus žmonių, gauna du eurus arbatpinigių“, – komentavo V.Kratulis.

Nauja Lietuvoje, bet ne užsienyje

Kaip teigė N.Pudžiuvelis, „Huracan Coffee“ kavinių tinklas bus pirmasis Lietuvoje, kuriame bus atsiskaitoma tik banko kortelėmis.

„Pavienių bandymų turėti atsiskaitymą tik kortelėmis yra, dažniausiai jie pavieniai, lokalūs. Pavyzdžiui, „Technopolio“ verslo miestelyje yra viena pietų kavinukė, joje pateikiami tik pietūs, o žmonės gali atsiskaityti tik kortele. Šioje vietoje daugiausiai lankosi verslo centre dirbantys žmonės. Todėl kavinė dirba labai ribotoje vietoje, ribotu laiku. O toks dalykas kaip mes – kavinių tinklas, veikiantis per kelias skirtingas lokacijas, atviras nuo ankstyvo ryto iki vėlyvo vakaro, mes esame pirmieji Lietuvoje”, – sakė pašnekovas.

Vytautas Kratulis ir Nerijus Pudžiuvelis
Vytautas Kratulis ir Nerijus Pudžiuvelis

Kalbėdama apie mokėjimus kortele, Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė atkreipė dėmesį, kad Lietuvoje elektroniniai arbatpinigiai nėra paplitę.

„Elektroniniai arbatpinigiai Lietuvoje nėra populiarūs. (...) Aš manau, kad mes nesame ta turtinga šalis ir nėra tokio srauto žmonių, kad atimtume paskutinę motyvacinę sistemą iš padavėjų“, – kalbėjo pašnekovė.

Tinklaraščio „100 verslininkų” apžvalgininkas, rašantis verslo temomis, Miroslavas Siniavskis savo įraše apie galimybę palikti arbatpinigius kortele aptarnavimo sektoriui pasakojo, kad pasaulyje tai seniai naudojama praktika, tačiau nedažna Lietuvoje.

„Pasaulyje idėja nėra nauja. Man pačiam teko prieš trejus metus Norvičo restorane palikti arbatpinigių padavėjui kortele ir tai buvo tiek labai patogu, tiek pozityviai nuteikė – imant aptarnavimo sritį skyrium, jaučiau, kad tai tikrai didelis žingsnis į priekį“, – rašė M.Siniavskis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis