Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Gustuko picerija“ kuria asociaciją „Petys už laisvę“, E.Jakilaitis jiems siūlo „pasimatuoti temperatūrą“

Skambiais pareiškimais, kad nenaudos galimybių paso ar įsileis tik nepasiskiepijusius lankytojus, socialiniuose tinkluose išgarsėjusi Šiaulių „Gustuko picerija“ paskelbė dar vieną žinią – jos savininkai su bendraminčiais sako įkūrę naują smulkaus verslo asociaciją, kuri pavadinta taip pat, kaip valstybinė vakcinavimo kampanija – „Petys už laisvę“. Tuo tarpu vienas iš šios vakcinacijos kampanijos kūrėjų, žinomas žurnalistas Edmundas Jakilaitis replikavo, kad jiems „reikėtų pasimatuoti temperatūrą“.
Arūnas Dulkys
Arūnas Dulkys / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

„Vakar įkurta paprastų žmonių verslo asociacija pradeda savo darbus. Jos tikslas – visus smulkiuosius verslus suvienyti bendriems darbams. Lietuvos istorijoje dar nėra buvę tokios stiprios, nepriklausomos verslų bendruomenės, prie kurios jau dabar nori prisijungti virš šimto įmonių“, – rašoma įmonės feisbuko paskyroje.

Skelbiama, kad asociacijos teisiniu veidu tapo teisininkas Alvydas Mozeris.

Tiesa, asociacijos skelbiamu „Petys už laisvę“ pavadinimu Registrų centro duomenų bazėje kol kas nėra, tačiau toks pavadinimas užregistruotas Pavadinimų registre. Pabaigusi registraciją naujoji organizacija galės naudoti šį pavadinimą. Pavadinimas rezervuotas iki kitų metų vasario 25 dienos.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Arūnas Dulkys
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Arūnas Dulkys

„Petys už laisvę“ turbūt iki skausmo visiems žinoma frazė, kuri kainavo mums, mokesčių mokėtojams, ne vieną milijoną. O mūsų klerkams pritrūko 18 eurų tai užregistruoti. Liūdna, kad mūsų valstybėje už nieką niekas neatsako... Nuo šiandien tai visų mūsų laisvų žmonių šūkis. <...>. Neinvestavome nei vieno euro į reklamą, o jau esame reklamuojami milijonais. Tai sėkmė ar likimas?“ – rašoma žinutėje, kuri iliustruota sveikatos apsaugos ministro Arūnio Dulkio nuotrauka. Ministras joje vilki marškinėliais su „Petys už laisvę“ šūkiu.

Valstybinio patentų biuro Prekės ženklų paieškos sistemoje ši frazė kol kas nėra registruota. Sistema apima ne tik jau įregistruotus prekės ženklus, bet ir tuos, kurie dar tik pateikti registracijai. Tai, kad tokio šūkio Patentų biuro duomenų bazėje nėra, 15min patvirtino ir jo klientus konsultuojanti įstaigos darbuotoja. Be to, prekės ženklo registravimo paslauga kainuoja ne 18 eurų, kaip skelbiama picerijos žinutėje, o 180 eurų.

Frazė nėra registruota ir ES intelektinės nuosavybės biure (EUIPO).

Picerijos savininkas: „Šūkį padarysime pozityviu“

15min telefonu susisiekus su „Gustuko picerijos“ vadovu Mantu Zemecku, jis sakė gavęs teisinį patikinimą, kad problemų dėl šio šūkio naudojimo neturėtų kilti.

„Mes teisiškai kuriame asociaciją, kurios pavadinimas nebuvo užimtas. Dėl to esame ramūs. Nesielgiame nei piktybiškai, nei ką – panaudojome tokį šūkį, kuris šiandien labai dažnai skamba. Mums atrodo, kad tas šūkis paskutiniu metu įgavo labai didelį negatyvumą, priespaudą, todėl nusprendėme, kad šį šūkį mes padarysime pozityvų. Mes buvome nusivylę ta reklama ir jos gamybos kaina, todėl nenorime, kad valstybė prarastų tokį šūkį“, – komentavo M.Zemeckas.

Teisiškai ginčytis su Sveikatos apsaugos ministerija dėl šūkio naudojimo naujoji asociacija nesiruošia.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Picerija
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Picerija

Paklaustas, ar toks pavadinimas reiškia, kad asociacija kuriama neilgam periodui, iki kol baigsis pandemija, pašnekovas tai paneigė. M.Zamecko teigimu, jo ir bendraminčių netenkina dabartinės verslo asociacijos, o poreikis tokią įkurti atsiradęs dar prieš pandemiją. Ypač jam nepatiko nevienodos sąlygos verslams karantino metu.

„Pamatėme, kad laikas tam, kad mes, mažiukai, susivienytumėme ir taptume truputį didesni, kad galbūt mus išgirstų. Mes norime būti nepriklausomi – bus buhalterės etatas, turėsime bendrus teisininkus, simbolinį nario mokestį ir viskas“, – aiškino picerijos vadovas.

Jis tvirtino, kad artimiausiu metu asociacija ketina užsiimti pirminiais organizaciniais formalumais: internetinės svetainės kūrimu, narių priėmimu, suvažiavimo surengimu, pareigų pasiskirstymu ir panašiai. Būsima asociacija ketina ieškoti ir būdų verslams dirbti be galimybių paso, kuris nuo rugsėjo 13 dienos tampa privalomas daugumai verslų.

„Mūsų požiūris dėl galimybių paso negali atitikti visų kitų. Gyvename demokratinėje šalyje. Bus tokių verslų, kurie be galimybių paso turės užsidaryti, todėl nemanau, kad mes būsime tokie kategoriški. Galbūt bendrai ieškosime sprendimo – susiskaldymo jau pakanka. Taip, ieškosime galimybių, kad galėtume visi dirbti ir be paso, bet įstatymai griežti, todėl kaip viskas susiklostys pamatysime vėliau. Aišku, mūsų siekis, kad būtume lygūs, bet nariais galės tapti daugelis įmonių“, – aiškino picerijos vadovas.

E.Jakilaitis: „Vakcinacijos priešininkai pasiklystų tarp trijų pušų“

Vakcinacijos kampaniją „Petys už laisvę“ Sveikatos apsaugos ministerijai pavasarį sukūrė Šaulių sąjungos Pelėdų būrys, vienijantis nemažai žinomų šalies kūrybininkų ir kūrybinių įmonių vadovų. Būrio vadas, žurnalistas Edmundas Jakilaitis 15min patvirtino, kad jie šūkio „Petys už laisvę“ neužregistravo.

„Puikiai suvokiame, kad jeigu kažkam reikėtų pavadinimo ilgalaikei ir tvariai iniciatyvai, pavadinimas kompetentingų institucijų nurodymu būtų atiduotas pavadinimo autoriams. Jis jau yra išreklamuotas“, – situaciją trumpai pakomentavo E.Jakilaitis.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Edmundas Jakilaitis
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Edmundas Jakilaitis

Jis teigė, kad pavadinimo kūrėjai neregistravo jo ne todėl, jog pamiršo, tačiau turėjo tikslą jį sukurti ir atiduoti valstybės reikmėms.

Pavadinimas sukurtas būtent vakcinacijos periodui.

Jeigu antivakseriai galvoja, kad „Petys už laisvę“ gali tapti jų šūkiu, ką galiu pasakyti – turbūt reikėtų pasimatuoti temperatūrą, – juokavo E.Jakilaitis.

„Jeigu valstybė mano, kad jai ilgainiui to pavadinimo reikės, mes, kaip autoriai, prisidėsime prie to, kad tas ženklas taptų valstybės nuosavybe. Akivaizdu, kad jeigu tu užsiregistravai svetimą daiktą, jis tavo netampa. Tegul jie registruoja ką tik nori, man asmeniškai negaila“, – teigė žurnalistas.

Pašnekovas mano, kad vakcinacijos priešininkams panaudojus skiepijimą skatinančios reklamos šūkį jie gali „pasiklysti tarp trijų pušų“.

„Jeigu antivakseriai galvoja, kad „Petys už laisvę“ gali tapti jų šūkiu, ką galiu pasakyti – turbūt reikėtų pasimatuoti temperatūrą“, – juokavo E.Jakilaitis.

Picerija žadėjo priimti tik nepasiskiepijusius

„Gustuko picerija“ į save dėmesį atkreipė gegužę, kai buvo paskelbta apie galimybių paso įvedimą. Maitinimo įstaiga viešai paskelbė atsisakanti naudotis galimybių pasu. Ši žinutė sulaukė daug dėmesio ir beveik 900 pasidalijimų „Facebook“ tinkle.

Picerijos savininkas M.Zemeckas tuomet 15min kalbėjo, kad sprendimas nesinaudoti galimybių pasu yra paremtas vertybėmis.

Palaikymo picerija tuomet sulaukė ir iš Šiaulių miesto mero Artūro Visocko.

„Sveikinu! Jeigu liberalizmas yra žmonių teisės ir atsakomybės – tai Šiauliai toks miestas ir yra. Jūsų sprendimas humanistine prasme yra teisingas. Labai labai sveikinu!“ – komentaruose rašė politikas.

Dar kartą Šiauliuose įsikūrusi maitinimo įstaiga dėmesį į save atkreipė rugpjūčio mėnesį, prakalbus apie nuo rugsėjo 13 d. įsigaliosiančią platesnę galimybių paso naudojimo tvarką, kuri taip pat paliestų ir kavines bei restoranus.

„Oficialiai pranešame – nuo rugsėjo 14 dienos mūsų picerijoje galės lankytis tik Nepasiskiepiję žmonės. Taip prisidėsime prie visų mūsų saugumo, ir išlaikysime galimybę visiems turėti pasirinkimo teisę. Priimsime ir pasiskiepijusius, bet tik su asmenine atsakomybe, kad neturėsime vieni kitiems pretenzijų“, – tuomet rašyta bendrovės „Facebook“ paskyroje.

Ši žinutė sulaukė 12 tūkst. pasidalijimų ir kai kurių kitų šalies maitinimo įstaigų paramos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?