Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Gyvenimas be akcijų: alkoholio nupirkta mažiau

Per pastarąsias dvi savaites Lietuvoje sumažėjo alkoholio pardavimas. Tiesa, kokią tam įtaką padarė įsigaliojęs draudimas skelbti alkoholio akcijas, prekybininkai kol kas nesiima spręsti. Gali būti, kad jie dar turi pigesnio alkoholio atsargų, todėl lapkritį tuštinti svaigalų lentynų neskuba.
Draudimas pardavinėti alkoholinius gėrimus.
Gyvenimas be akcijų: alkoholio perkama vis mažiau / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Drąsiai kol kas nė vienas prekybininkas nesiryžta vardinti priežasčių, kodėl per pastarąsias dvi savaites sumažėjo alkoholio pardavimai. „Maximos“ atstovai sako, kad atsargomis gyventojai pasirūpino spalį, „Iki“ tikina, kad mažėjo ne tik alkoholio pardavimai.

Sandėliukus pripildė spalį

„Pastebėjome, jog įsigaliojus draudimui pirkėjus informuoti apie alkoholio kainos sumažėjimą ar padidėjimą, alkoholio pardavimai mūsų prekybos tinklo parduotuvėse sumažėjo, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu praėjusiais metais“, – 15min sakė „Maxima LT“ Korporacinių reikalų departamento direktorius Rosvaldas Gorbačiovas.

Žinoma, pirmosios savaitės yra per trumpas laikas spręsti, ar būtent draudimas skelbti apie alkoholinių gėrimų kainų pokyčius paskatino kiek mažesnius alkoholinių gėrimų pardavimus. Tokios nuomonės laikosi ir „Norfos“ atstovas spaudai Darius Ryliškis, tą patį kartoja ir „Iki“ atstovė Berta Čaikauskaitė.

R.Gorbačiovas pasakojo, kad pirkėjai daug alkoholio įsigijo spalio mėnesį, todėl pirmosiomis lapkričio dienomis ir nepuolė į parduotuves.

„Pavyzdžiui, spalio mėnesį mūsų tinklo parduotuvėse skelbėme nemažai akcijų įvairioms alkoholio rūšims, tad, galbūt, žmonės turi gėrimų įsigiję atsargai ir pastaruoju laikotarpiu alkoholio pirko mažiau. Kita vertus, draudimas pirkėjus informuoti apie nuolaidas taikomas alkoholiui keičia patį apsipirkimą. Dabar pirkėjai turi patys pastebėti, kada ir kokie alkoholiniai gėrimai parduodami pigiau, todėl nebelieka spontaniškumo“, – kalbėjo „Maxima LT“ atstovas.

Be to, pastebi jis, keletą mėnesių auga nealkoholinių gėrimų, ypač nealkoholinio vyno ir alaus, pardavimai.

Patrauklių kainų neatsisakė

Įstatymas draudžia skelbti apie akcijas, tačiau ne jas vykdyti. Taigi alkoholiniams gėrimams gali būti taikoma speciali kaina, tačiau pranešti apie tai yra draudžiama. Todėl, kaip pažymėjo B.Čaikauskaitė, prekybos tinklas stengiasi pasiūlyti patrauklių kainų.

„Įsigaliojus naujoms alkoholio kontrolės įstatymo pataisoms, prekybos tinklas IKI nebeskelbia jokių akcijų ar nuolaidų alkoholiui. Žinoma, visada deramės su tiekėjais dėl geresnių tiekimo kainų, kad galėtume pirkėjams pasiūlyti stabiliai patrauklias kainas – lygiai taip pat, kaip ir kitose prekių kategorijose“, – sakė ji.

Per pirmąsias dvi lapkričio savaites „Iki“ nupirkta 9 proc. mažiau alkoholinių gėrimų lyginant su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu. Pirkėjai rečiau pirko silpnuosius alkoholinius gėrimus, tokius kaip alus skardinėse. „Žinoma, norint objektyviai įvertinti pardavimų pokyčius po lapkričio 1-osios, teisingiau būtų vertinti ilgesnį laikotarpį, apimantį bent jau 6 mėnesius“, – sakė B.Čaikauskaitė.

Kadangi akcijų reklama yra uždrausta, tai jų ir nebedarome, – sakė G.Bielskytė.

Apskritai didelių pokyčių per pirmąsias lapkričio savaites „Iki“ nepastebėjo, mat alkoholinių gėrimų pardavimai svyruoja nuolatos – tą lemia sezoniškumas, artėjančios šventės ir ilgieji savaitgaliai.

„Pirmosiomis šio mėnesio dienomis prekybos tinkle IKI jautėsi pirkėjų pasyvumas, todėl mažėjo ne vien alkoholio pardavimai. Artėjant savaitgaliams ir išeiginėmis dienomis alkoholinių gėrimų pardavimai įprastai padidėja“, – sakė B.Čaikauskaitė.

Akcijų jau nebeskelbia

„Kadangi akcijų reklama yra uždrausta, tai jų ir nebedarome. Tačiau pirkėjai gali pas mus įsigyti prekių įvairiomis kainomis – tiek ir pigesnių, tiek ir brangesnių alkoholinių gėrimų“, – 15min informavo „Rimi“ Viešųjų ryšių vadovė G.Bielskytė.

Pasak jos, praėjus dviem savaitėms nuo alkoholio akcijų reklamos apribojimų, prekybos tinklas fiksuoja sumažėjusius alkoholio pardavimus.

„Tačiau kol kas sunku vertinti, ar tai dėl reklamos ribojimo, ar dėlto, kad spalio mėnesį pirkėjai užsipirkinėjo alkoholio atsargas. Kadangi prekė negendanti, greičiausiai tikrąjį naujos tvarkos poveikį bus galima matyti skaičiuojant Kalėdų laikotarpio pardavimus“, – sakė bendrovės atstovė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?