„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Gyventojai nepatenkinti skaitiklių keitimo procesu: „ESO meistrai atvažiuoja nesuderinę laiko, trukdo darbą“

Pradėjęs diegti išmaniuosius elektros skaitiklius, „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) žadėjo, kad apie jų keitimą vartotojus informuos iš anksto. Visgi aiškėja, kad procesas nėra be trūkumų. Gyventojai pasakoja susiduriantys su netikėtumais – ESO darbuotojai išdygsta ant namų slenksčio, pasiruošę keisti skaitiklius, o apie procesą gyventojai iš anksto nėra informuojami. Pati bendrovė aiškina, kad vartotojų informavimo mechanizmas veikia.
Išmaniojo elektros skaitiklio diegimas
Išmaniojo elektros skaitiklio diegimas / Pauliaus Peleckio / BNS nuotr.

Apie tai, kad išmaniųjų skaitiklių keitimu ne visi gyventojai yra patenkinti, 15min rašė praėjusią savaitę. Kalbinta palangiškė pasakojo nesulaukusi išankstinio ESO perspėjimo apie planus keisti skaitiklius, o tai galėjo atnešti ir nuostolių, nes grindys bute šildomos elektra.

Du butai ir nė vieno perspėjimo

Tuo, kaip vyksta skaitiklių keitimas, pastaruoju metu ėmė piktintis ir daugiau gyventojų. Į 15min redakciją paskambinęs Gediminas pasakojo Vilniuje turintis du butus ir abiem atvejais ESO darbuotojai skaitiklių keisti atvyko iš anksto neperspėję.

Vyras akcentavo, kad dirba iš namų.

Pauliaus Peleckio / BNS nuotr./Išmaniojo elektros skaitiklio diegimas
Pauliaus Peleckio / BNS nuotr./Išmaniojo elektros skaitiklio diegimas

„Tuo metu, kai naudojome elektrą, bevielį internetą, į duris paskambino ESO meistrai, padavė lapelį ir pasakė, kad keičia skaitiklį. Sakau, kaip tai keičiate? Mes dabar dirbame“, – 15min sakė Gediminas.

Visgi meistrai paaiškino, kad skaitikliai bus pakeisti, o Gediminas turėtų procesą stebėti.

„Galiausiai jie viską išjungė 15-ai minučių ir viskas. Bet jokio išankstinio informavimo nebuvo. Be to, ESO skaitiklį keitė lapkričio 3 dieną, o atsiųstame laiške rašė, kad skaitiklis pakeistas lapkričio 10 dieną“, – stebėjosi vilnietis.

Gediminas buvo atkaklus, tad paskambino į ESO norėdamas užregistruoti nusiskundimą.

„Paskambinus darbuotoja man pasiūlė susirasti jų elektroninį paštą. Aš jos paprašiau užregistruoti nusiskundimą, nes jau 12 minučių sugaišau kalbėdamas telefonu. Kažkaip įkalbėjau ją, kad užregistruotų skundą. Per 3 darbo dienas turėjau gauti atsakymą, bet kol kas jokių žinių nesulaukiau“, – kalbėjo Gediminas.

Pauliaus Peleckio / BNS nuotr./Išmaniojo elektros skaitiklio diegimas
Pauliaus Peleckio / BNS nuotr./Išmaniojo elektros skaitiklio diegimas

Analogiška situacija susiklostė ir kitame jo turimame bute. Atvykę ESO darbuotojai pamatė, kad nieko nėra namuose, tad paskambino buto savininkams pranešti, jog ruošiasi keisti skaitiklį.

„Jie jau buvo prie durų ir paskambinę pasakė, kad keičia skaitiklį. Mūsų ten nebuvo, nuomininkų irgi. Nepriklausomai nuo to, ar namuose yra elektra šildomos grindys, veikia rekuperatoriai ir panašiai, jie ateina ir keičia skaitiklius. Aišku, šiuo atveju kažkokių baisių dalykų neturėtų būti, bet kai jie sako, kad apie skaitiklių keitimą informuoja iš anksto, tikrai taip nėra“, – situaciją nupasakojo pašnekovas.

ESO sako, kad darbas „vyksta efektyviai“

Reaguodamas į išdėstytą problemą, ESO atstovas spaudai Paulius Kalmantas 15min sakė, kad vartotojų informavimo mechanizmas veikia: gyventojai yra informuojami pagal tvarką, apie kurią skelbta anksčiau.

Pasak P.Kalmanto, skaitiklių keitimo darbus siekiama vykdyti kuo efektyviau, o dienos darbų planas sudaromas atsižvelgiant į reikalingų atlikti darbų lokacijas.

Teodoro Biliūno / BNS nuotr./Paulius Kalmantas
Teodoro Biliūno / BNS nuotr./Paulius Kalmantas

Jis priminė, kad pirmiausia išmanieji skaitikliai įrengiami negalią turintiems vartotojams (jiems pateikus prašymą), naujiems vartotojams, gyventojams, kurie tampa gaminančiais ir nutolusiais gaminančiais vartotojais bei vartotojams, kurių esamas apskaitos prietaisas sugedo.

„Dėl siekio optimizuoti diegimo procesą gali pasitaikyti atvejų, kai šalia mano išvardytų prioritetinių grupių esantiems klientams, kuriems artimiausiu metu suplanuotas keitimas, yra paskambinama ir pasiūloma pakeisti skaitiklį tą pačią dieną. Taigi, klientai gauna informaciją – skambučio metu inžinieriai paaiškina situaciją ir pasiūlo klientams atlikti keitimą. Kai klientai sutinka, viską suderina“, – tvirtino P.Kalmantas.

„Pakeitus apskaitos prietaisą, visiems klientams yra paliekama ar išsiunčiama informacija apie atliktus darbus bei išmaniosios apskaitos teikiamas naudas“, – pridūrė jis.

ESO anksčiau skelbė, kad apie keitimą vartotojus informuos prieš 5 darbo dienas: išsiųs informaciją elektroniniu paštu arba SMS žinute.

Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./„ESO“
Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./„ESO“

P.Kalmanto pateiktais duomenimis, šiuo metu Lietuvoje įdiegta apie 170 tūkst. naujų apskaitos prietaisų.

Skaičiuojama, kad išmanieji skaitikliai padės vartotojams sutaupyti apie 6 proc. elektros energijos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs