Automobilių nuomos įmonės „Autolux“, 2019 metų pradžioje įsigijusios „Hertz“ prekės ženklo franšizę Baltijos šalyse, vadovas Mantas Narkevičius 15min tvirtino, kad šis pasaulinis automobilių nuomos verslas buvo padalintas į dvi dalis: JAV ir Europos.
„Šiai dienai bankrutavimas Amerikoje jokios įtakos mūsų veiklai Lietuvoje neturi. Bankrotas nepalietė Europos, Naujosios Zelandijos ir Australijos, nes verslas buvo padalintas į dvi dalis. JAV ir Kanadoje vykstantis bankrotas susijęs su įmonės restruktūrizavimu ir skolų atidėjimu ateinančiam laikotarpiui dėl COVID-19 viruso įtakos turizmui, ypač Amerikoje, kuri šiai dienai yra viena labiausiai paliestų šalių“, – pasakojo M.Narkevičius.
Dėl šios priežasties, kaip pabrėžė „Autolux“ vadovas, „Hertz“ prekės ženklas Lietuvoje toliau sėkmingai veikia, priimamos automobilių nuomos rezervacijos.
M.Narkevičiaus nuomone, viena iš priežasčių, kodėl Europoje verslas išliko, o JAV bankrutuoja – skirtinga automobilių parko nuosavybės strategija. JAV rinkoje „Hertz“ bendrovė automobilius įsigydavo iš nuosavų lėšų, o Europoje, Australijoje – nuomojasi tam tikram laikotarpiui iš bankų.
„JAV sumažėjus ar išvis sustojus naudotų automobilių rinkai, nepavyko laiku realizuoti turimų automobilių. Kodėl skyrėsi strategijos JAV ir Europoje? Tai lėmė verslo rizika – gerais laikais įsigijimas pasiteisina, nes jei automobilių parkas nuosavas, pavyksta labiau sumažinti jo savikainą”, – pridūrė M.Narkevičius.
Pagrindiniai klientai – į šalį atskrendantys užsieniečiai
„Hertz“ prekės ženklą „Autolux“ valdo visose trijose Baltijose šalyse, o didžiąją dalį klientų srauto generavo oro uostai. Pagrindiniai „Hertz“ automobilių paslaugomis besinaudojantys klientai – užsieniečiai, atvykę tiek verslo, tiek turizmo tikslais.
Tiesa, „Autolux“ valdo dar tris prekės ženklus, o „Hertz“ sudaro 20 proc. visų pardavimų.
Šių metų pradžioje „Verslo žinios“ rašė, kad įsigijusi „Hertz“ franšizę „Autolux“ per 2019 metus, palyginti su 2018-aisiais, pajamas išaugino apie 80 proc.
M.Narkevičius neslepia, kad sustabdžius skrydžius, „Hertz“ biurai tiek Lietuvos, tiek kitų Baltijos šalių oro uostuose buvo uždaryti. „Autolux“ apyvarta ženkliai krito iš beveik visų valdomų prekės ženklų – pajamų atnešdavo tik ilgalaike nuoma besinaudojantys vietiniai klientai.
Baltijos šalyse vėl leidus skraidyti pirmiesiems lėktuvams M.Narkevičius tikina jau stebintis atsigavimą.
„Šiai dienai po truputį rezervacijos atsigauna. Lėktuvams leidžiama skraidyti, tad klientai pradeda naudotis paslaugomis“, – teigė M.Narkevičius.
Paklaustas, ar „Autolux“ neketina atsisakyti „Hertz“ franšizės, M.Narkevičius tikino, kad tokių minčių nėra.
„Šito prekės ženklo neketiname atsisakyti, nes jis garantuoja didesnius pardavimus ir aukštesnę paslaugos kokybę. Yra tik keli prekės ženklai visame pasaulyje, kurie laikomi „premium“ ir vienas iš jų yra „Hertz“, – tvirtino M.Narkevičius, pridūręs, kad ne tik užsieniečiai, bet ir lietuviai šį prekės ženklą renkasi tikėdamiesi aukštos aptarnavimo kokybės ir naujausio automobilių parko.
„Autolux“ vadovas tikisi, kad rinka atsigaus iki kitų metų pavasario, nors 2019 metų pardavimo apimčių nesitikima pasiekti dėl neaiškios aviacijos ateities – ekspertai prognozuoja, kad pagal skrydžių skaičių 2019 metų lygis bus pasiektas tik per trejus ketverius metus.
Savaitgalį pranešta, kad viena didžiausių automobilių nuomos įmonių „Hertz“ JAV inicijuoja bankroto bylą dėl koronaviruso pandemijos sukeltos verslo krizės.