„Honda UK“ pranešė, kad „dėl vėlavimų, susijusių su transportavimu“, vienai dienai sustabdė savo vienintelės automobilių gamyklos Europoje, esančiose Svindone, į vakarus nuo Londono, darbą.
„Šiuo metu situacija stebima siekiant kuo greičiau atnaujinti gamybą“, – sakoma pranešime.
Gamykla Svindone, kurią „Honda“ planuoja uždaryti kitais metais, panaikindama 3 500 darbo vietų, veikia realaus poreikio principu, kai dalys užsakomos pagal faktinį poreikį.
Didžiausiame Didžiosios Britanijos konteinerių uoste Felikstouve, rytinėje Anglijos dalyje, jau keletą savaičių fiksuojami vėlavimai, susiję su koronaviruso pandemijos sukelta padėtimi, o kai kurie krovininiai laivai nukreipiami į žemyninę Europos dalį, ypač Roterdamą Nyderlanduose.
Visgi problemos apėmė ir Sautamptono uostą, esantį pietuose, nes importuotojai ėmė kaupti prekes tam atvejui, jei JK ir Europos Sąjungos derybose dėl prekybos nebūtų pasiekta teigiamų rezultatų.
JK prekybos asociacijos „UK Major Ports Group” vykdomasis direktorius Timas Morrisas teigė, kad COVID-19 pandemija „sukėlė neregėtą neapibrėžtumą pasaulinėse tiekimo grandinėse“.
„Padėtis JK uostuose gerėja skyrus papildomų išteklių, glaudžiai bendradarbiaujant su klientais ir JK uostais dėl didesnių srautų priėmimo“, – pridūrė jis.
„Tačiau nesijaučiame atsipalaidavę. JK uostams reikės daug laiko, kol bus sustyguotos tiekimo grandinės: uostai išlieka labai apkrauti, o pagrindinė problema yra pasaulinė“, – pažymėjo T.Morrisas.
Padėtis dar labiau pablogės, jei iki metų pabaigoje Didžioji Britanija paliks ES bendrąją rinką be susitarimo ir pirmą kartą per kelis dešimtmečius bus pradėtos taikyti kvotos ir muitai.