„Huffington Post“ kviečia susipažinti su lietuve, sukūrusia produktyvumo įrankį

Susipažinkite su Aurelija Urbonavičiūte, keliautoja, kalnų ir jūros mylėtoja, sukūrusia produktyvumo įrankį. Turėdama išsilavinimą verslo psichologijos srityje, Aurelija atranda naujas galimybes pagerinti komunikacijai, rašo „Huffington Post“.
Aurelija Urbonavičiūtė
Aurelija Urbonavičiūtė / Asmeninio archyvo nuotr.

Paskutinius šešerius metus ji dirbo „Barclays“. Šiuo metu ji verčia naują savo gyvenimo puslapį – kaip viena iš „Tipi“ išradėjų. UAB „Tipi Hub“ sukūrė produktyvumo IT sprendimą, kuriuo siekiama suefektyvinti komandinį darbą, bendravimą ir sumažinti blaškymąsi dėl per didelio informacijos srauto. Iš pirmo žvilgsnio „Tipi“ panašus į susirašinėjimo platformą.

Interviu „Huffington Post“ lietuvė kalbėjo apie naują karjeros puslapį ir kodėl svarbus laikas darbe, kai niekas jūsų neblaško.

– Kodėl išėjote iš darbo „Barclays“?

– Dirbdama korporacijoje sutikau daugybę žmonių, kurie gyvena itin užimtą gyvenimą: visuomet dirba ilgas valandas, visuomet tikrina el. paštą ir susirašinėjimo platformas, jaudindamiesi, kad kažką pamirš. Sutikau žmones, kurie neturi pakankamai laiko savo artimiesiems arba veiklai, kurią jie mėgsta. Iš tiesų net ne visada šie žmonės sulaukia tų rezultatų, kurie juos džiugintų.

Asmeninio archyvo nuotr./Aurelija Urbonavičiūtė
Asmeninio archyvo nuotr./Aurelija Urbonavičiūtė

Dažniausiai tie žmonės gyveno pagal tą patį šabloną: pradėdavo dieną, keldami sau didelius lūkesčius, kad atliktų darbus iki 17 val. Tačiau kaskart, kai jie prisėsdavo kažką daryti, jiems kažkas sutrukdydavo – tai technologijos, tai žmonės, kažko nerandantys. Dirbdama skirtingose įmonėse supratau, kad kuo didesnė įmonė, tuo prastesnis produktyvumas. Žmonės pernelyg daug laiko iššvaisto tikrindami el. paštus arba atsakinėdami žinutes pokalbių patformose. Taigi pagalvojau, „Ar vienintelis kelias yra išjungti visus šiuos trukdžius?“

Supratau, kokia svarbi komunikacija buvo mano komandos sėkmei. „Barclays“ aš vadovavau komandai, išsidėsčiusiai keturiuose kontinentuose. Turėjau užtikrinti, kad kiekvienas orientuotųsi į tuos pačius tikslus, suprastų juos taip pat kaip ir kiti. Nebuvo tinkamo laiko, kuriuo galėtume bendrauti su visa komanda. Taigi beliko pasikliauti technologijomis. Realaus laiko pokalbių programėlės neišsprendžia situacijos, be to, jos netinka dokumentuoti informaciją, kuri turi ilgalaikės reikšmės.

El. laiškai nebuvo patogus būdas diskutuoti arba keistis komandos žiniomis. Mums reikėjo kažko kitokio ir nevienalaikio, kadangi vadovavau kūrėjų komandai – žmonėms, kuriems reikia nepertraukiamo laiko tam, kad susitelktų į darbą. Yra dar keli komponentai, kurie svarbūs, jei norima dirbti produktyviai:

1. Išsiblaškiusių žmonių pasaulyje svarbu, kad jie gautų tik svarbią ir tuo metu aktualią informaciją;

2. Gali būti padaroma kur kas daugiau, jei kiekvienas pats gali kontroliuoti kada ir kaip gaus informaciją.

Suvokiau, kad galėčiau sukurti kur kas vertingesnį produktą, kuris galėtų išspręsti svarbų produktyvumo klausimą. Šis įrankis galėtų padėti kūrėjų komandoms būti informuotiems ir susitelkusiems tuo pačiu metu.

– Kas jus įkvėpė pradėti savo pirmąjį verslą?

– Gilus problemos suvokimas ir nuoširdus įsitikinimas, kad su puikia komanda galime ją išspręsti. Mes esame kūrėjų komanda, kurie ne tik turi patirties kuriant produktus, tačiau taip pat ne vienerius metus dirbome komandose. Mes visi žinome, kad buvimas vieningais yra tiek pat svarbus kiek darbas susitelkus ir nesiblaškant. Žinome, kad susitelkimas yra naujasis IQ. Mus sujungė įrankio, kuris leidžia vienu metu būti ir informuotiems, ir susitelkusiems, kūrimas.

Dar vienas svarbus veiksnys yra drąsinanti aplinka. Startuolių rinka Baltijos šalyse, tarp jų ir Lietuvoje, palaikoma. Mes esame kryžkelė tarp Vakarų ir Rytų ir tai daro regioną išskirtinį.

– Kuo „Tipi“ skiriasi nuo kitų komunikacijos įrankių?

– Iš esmės komunikacijos įrankių rinka tikrai perpildyta. Aš manau, kad įmonės ir komandos dabar išgyvena sunkius laikus dėl pasirinkimo. Vis dėlto dauguma komunikacijos įrankių bando tarsi būti „užkrečiamais“ ir atkreipti dėmesį kažkokiais unikaliais būdais, mes sukūrėme „Tipi“, kuris yra visiška priešingybė tam.

„Tipi“ yra įrankis kūrėjams – žmonėms, kurie nori dirbti susitelkę ir kad niekas jų tuo metu netrukdytų. Į „Tipi“ gaunate tik svarbiausią informaciją, kuriai nustatote svarbumą pagal savo prioritetus. Jums nereikia būti „online“, jaudinantis, kad kažką praleisite. „Tipi“ nėra pokalbių programėlė. Jūs rasite informaciją ir jūsų laukiančias komandos žinias, kai būsite pasirengę.

Kai buvo sukurtas „Slack“, atrodė, kad tai bus revoliucija komandų komunikacijoje, tačiau dabar kyla vis daugiau diskusijų dėl šios programėlės. Realaus laiko komunikacija yra blaškanti. Taigi realus laikas, panašu, gilina produktyvumo problema užuot ją sprendęs.

„Tipi“ nevienalaikis įrankis. El. paštas taip pat nevienalaikis, tačiau jis jau nebeatitinka besikeičiančio pasaulio poreikio. Vis daugiau sėkmingų organizacijų mano, kad atvira ir aiški kompanijos kultūra įkvepia žmones atlikti darbą geriausiai. Tai reiškia, kad suteikiant komandos nariams resursus ir informaciją, kuri jiems reikalinga, kai jiems jos labiausiai reikia. „Tipi“ sukurta padrąsinti, parodyti, kad kiekvieno patirtis ir idėjos gali būti matomos.

Vis dėlto didžiausias skirtumas „Tipi“ yra tai, kad tai yra lankstus įrankis, atitinkantis individualius poreikius.

Žinome, kad visi skirtingai dirba ir turi skirtingas produktyvumo kreives. Taigi „Tipi“ prisitaiko prie žmogaus darbo metodo. Tai padeda būti ir maksimaliai informuotam, ir produktyviam.

– Ar „Tipi“ gali pakeisti el. paštą?

– Taip, iš esmės daugybė įmonių, kuriose dirba tūkstančiai darbuotojų, daugiau savo viduje nebesinaudoja el. paštu, nes pakanka „Tipi“. Tačiau aš suprantu, tai tinka ne visoms įmonėms. Kai kuriose kompanijose jau galima sutikti keturias kartas, dirbančias kartu, o greitu metu dirbs ir penktoji. Taigi įrankiai turi būti lankstūs ir atitikti individualius įpročius ir produktyvumo kreives. Tai yra būtent tai, ką siūlo „Tipi“. Jis gali pakeisti vidinius el. laiškus, tačiau išorei galima pasilikti ir el. paštą.

– Į ką buvo atsižvelgiama kuriant produktyvumą gerinantį įrankį?

– Aš labai tikiu idėja investuotojo Paulo Grahamo, kuris pabrėžė skirtumą tarp darbo stilių ir iliustravo ofiso dinamiką, mintimi. Jis mano, kad yra du dienotvarkių tipai – vadybininko dienotvarkė ir kūrėjo dienotvarkė. Kūrybininkai (programuotojai, rašytojai, dizaineriai) veikia pagal pastarąją, jiems reikia daug laiko pamąstymams, o susitikimas gali užtrukti visą popietę. Tuo metu vadybininko dienotvarkė remiasi tradiciniu suvokimu, kai visa diena dalijama į intervalus po valandą. Taip veikia vadovai. Problemų, pasak P.Grahamo, kyla, kai šios dienotvarkės susiduria.

– Kaip toliau vystysis „Tipi“?

– Mes labai tikime, kad visiškas susitelkimas ties darbu yra naujas IQ ir su „Tipi“ mes norime padėti žmonėms padaryti daugiau šiame chaotiškame pasaulyje. Šiuo metu vystome daugiau įrankių, kurie padės kūrėjų komandoms gauti tik reikalingą ir prioritetinę informaciją tada, kai jos reikia labiausiai. Mes telkiamės ties kūrimu visos ekosistemos, kuri integruotų daugybę įrankių, naudojamų darbo vietoje arba net jūsų asmeniniuose projektuose. „Tipi“ žinos, kada jūs produktyviausias ir kada jums reikia nepertraukiamo laiko. Jums nebus trukdoma, kai jūs esate susitelkęs į darbą o vėliau rasite struktūruotą jūsų laukiančią reikalingą informaciją.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis