Idėjos gimimą paskatino pandemija
Ne paslaptis, kad kiekviena sėkmės istorija turi vis kitokią pradžią. Tokia ji buvo ir idėjos sumanytojai Ievai Vaitkevičiūtei. Prasidėjusi pandemija ir su ja kilęs nerimas moterį paskatino ieškoti netradicinių sprendimų pagerinti emocinę sveikatą.
„Emocijos yra neatsiejama mūsų visų dalis, o mes dažnai jas neigiame, slopiname. Tai darome ir darbe. Labai svarbu mokėti tinkamai išreikšti emocijas“, – mano Ieva.
Todėl jai kilo mintis sukurti programą, kuri orientuotųsi į žmogaus savistabos, savęs suvokimo stiprinimą: „Tai ypač aktualu šiandieniniame pasaulyje, kai perdegame, stresuojame, patiriame disbalansą, dėl kurio priimame skubotus sprendimus, išeiname iš darbo ar konfliktuojame. Emocinės gerovės programa padidina darbuotojų psichologinį atsparumą bei taupo vadovų laiką.“
I.Vaitkevičiūtė savo idėja norėjo pasidalinti ir su platesne auditorija – pirmą kartą viešai apie emocinį sporto klubą buvo prabilta tarptautiniame programavimo maratone (hakatone) „The Global Hack“. Tūkstančius smalsuolių pritraukiantis renginys tapo puikia pradžia nedideliam, tačiau ambicingam startuoliui.
„Į pirmąjį hakatoną vykau su begale savanorių, kurie padėjo pristatyti idėją. Iki to mus konsultavo tokie savo srities profesionalai kaip Dainius Pūras, Valija Šap ir kiti. Būtent renginio metu susipažinau ir su Vladu Lašu. Po renginio jis toliau mentoriavo, padėjo susipažinti su kitais verslo angelais, buvo šalia dirbant su savanoriais, laimėjus kelis konkursus.
Jis padėjo su viskuo – įskaitant pirmąsias sutartis su klientais, susipažinimą su fondais. Tai davė spyrį įkurti įmonę pavadinimu „Mindletic“, – verslo pradžią prisimena Ieva, prie kurios po kelių mėnesių prisijungė ir buvusi klasiokė, o dabar ir verslo partnerė Ieva Šapalaitė.
Įmonės augimą stabdė iškilę iššūkiai
Bet kokia verslo pradžia, jei ji neturi trikdžių? Trikdžių turėjo ir „Mindletic“, tačiau nedideliais žingsneliais buvo stengiamasi su jais susitvarkyti. I.Vaitkevičiūtė pasakoja, kad vienu iš didžiausių iššūkių tapo finansai.
„Finansų stoka neleido nuosekliai ir stabiliai dirbti. Buvo sudėtinga imtis tolesnių veiksmų ar sudaryti partnerystes“, – prisimena ji.
Neturint pastovių finansų, tapo sunku išlaikyti ir savanorius, kurie prisidėjo prie „Mindletic“ kūrimo. Dalis jų, padėjusių su kodų, tekstų rašymu, dizainu ir viešinimu, pasirodydavo, o kita dalis ne.
„Visi atvykdavo skirtingomis valandomis ir man tapo nelengva tarp jų susigaudyti, nepamesti kampų. Jautėsi nestabilumas. Buvo sunku laikytis įsipareigojimų. Dėl to kartais jaunas verslas, kai dar nėra įdirbio, atrodo ir neprofesionaliai prieš potencialius klientus“, – apie iškilusius sunkumus kalba Ieva.
Moteris nerimavo ir dėl konkurencijos. Aplink jauną verslą nuolat sukosi patyrę vilkai – buvo galima pamatyti įvairių programėlių ar programų, kurios skirtos meditaciniams, klinikiniams tikslams: „Buvo sunku išlaikyti unikalumą ir konkuruoti su Vakarų pasauliu, kuris turi didelį kapitalą ir jau išvystytus sprendimus.“
Nors situacija pasikeitė, Ieva neslepia, kad ir šiandien tenka konkuruoti. Įmonė stengiasi parodyti kitokias alternatyvas, vartotojams pristatyti naujienas, kurių neturi kiti. Todėl „Mindletic“ šiandien drąsiai gali didžiuotis sutelktu profesionalų būriu – ne bet kas, o būtent sertifikuoti specialistai bendrauja su žmonėmis, kurie nori augti ir gerinti savo psichologinę savijautą.
„Žmonės neretai pasirenka vienkartinius mokymus ar kažkokią linksmybę vietoj nuoseklaus darbo, lavinant emocinį intelektą. Visgi tie, kurie renkasi ilgainiui sėkmingiau atsiperkančias šviečiamąsias priemones, sėkmingiau konkuruoja karštoje šiandieninėje talentų rinkoje. Tie, kurie teikia darbuotojams „Mindletic“ emocinių raumenų treniruotes, leidžia rinktis personalizuotą sprendimą, vedantį į aukštesnį emocinį intelektą.
Su „Mindletic“ darbuotojai didina emocinį atsparumą treniruodamiesi individualiai, bendruomenėse, komandose ar su sertifikuotais specialistais, nepriklausomai nuo to, kurioje emocinio balanso pusėje šiuo metu bebūtų. Mums svarbu, kad žmogus taptų psichologiškai atsparesnis, emociškai lankstesnis ir pabandytų užkirsti kelią brangiai kainuojančiam stresui ir perdegimui“, – pasakoja įmonės įkūrėja I.Vaitkevičiūtė.
Pirmoji finansinė parama ir susidomėję verslo partneriai
Ir panašu, kad įmonės noras būti pastebėtai išsipildė. Dar kartą dalyvavus „The Global Hack“ renginyje, „Mindletic“ užėmė antrąją vietą ir gavo 10 tūkst. eurų finansinę pagalbą.
„Po laimėjimo Lietuvoje įkūrėme „Mindletic“ organizaciją ir jau galėjome pradėti veikti kaip juridinis vienetas, suteikiantis paslaugas klientams. Be to, pasiekėme ir daug pasaulio dalyvių, radome terpę, kuria žmonės pradėjo domėtis. Greitai įvyko ir pirmosios emocinių raumenų treniruotės su mūsų psichologais ir savirefleksijos metodais. Vėliau, dirbant su organizacijomis, kurios skatina emocinį raštingumą ir siekia užkirsti kelią emociniam disbalansui, pasiekėme didesnes grupes žmonių“, – sėkme džiaugiasi Ieva.
Pripažinimas įmonei atnešė ir pirmąsias partnerystes – šiandien su „Mindletic“ dirba tokie gigantai kaip „Swedbank“, „nordVPN“, „Wix“, „Vinted“ ir kiti. Negana to, personalizuotomis emocinio intelekto treniruotėmis jau pasinaudojo ir kelios valstybinės organizacijos, ministerijos, visuomenės sveikatos biurai, prie iniciatyvos prisijungė Vilniaus universitetas, Mykolo Romerio bei ISM universitetai, Lietuvos psichologų sąjunga, „Jaunimo linija“, kitos psichikos sveikatos organizacijomis.
„Šiuo metu mūsų klientai yra ir Lietuvos organizacijos, ir užsienio įmonės. „Mindletic“ naudojasi dešimtys tūkstančių vartotojų, o įvykstančių konsultacijų su psichologais kiekvieną mėnesį vis daugėja. Prieiga prie mūsų emocinio sporto klubo suteikiama įvairiems žmonėms, norintiems lavinti savo emocinį intelektą ir didinti sąmoningumą apie psichologinę gerovę“, – sako įmonės įkūrėja I.Vaitkevičiūtė.
Auganti komanda ir noras plėstis į tarptautinę rinką
Jaunam startuoliui dar didesniu postūmiu tapo 2021 m. pavasaris, kai rizikos kapitalo fondas „CoInvest Capital“ nusprendė investuoti į „Mindletic“ 240 tūkst. eurų. Investicija atlikta iš Ko-investicinis fondas II, finansuojamo Europos regioninės plėtros fondo lėšomis. Ši priemonė yra viena iš trijų „CoInvest Capital“ įgyvendinamų rizikos kapitalo priemonių.
„Gavę investicijų, auginame „Mindletic“, plečiamės, investuojame į efektyvesnį, duomenimis grįstą produkto vystymą, komunikaciją ir naujų rinkų tyrinėjimą. Mūsų įmonė bendradarbiauja ne tik su psichikos sveikatos profesionalais, kurdami turinį, bet ir plečia tarptautinę komandą, kurdami vertę Lietuvos, Vokietijos, JAV ir kitų šalių organizacijoms“, – apie tai, kaip panaudota investicija, pasakoja I.Vaitkevičiūtė.
Beje, „CoInvest Capital“ nebuvo vieninteliai, investavę į „Mindletic“ – likusią investicijos dalį, 260 tūkst. eurų, įmonei suteikė rizikos kapitalo fondas „Startup Wise Guys“, Vilnius universiteto neliečiamojo kapitalo fondas ir 7 verslo angelai.
Tarp jų galima išvysti ir tokius puikiai žinomus profesionalus kaip Vladas Lašas („LitBAN“), Algimantas Krasauskas („Trafi“), Milda Mitkutė („Vinted“), Rita Sakus („LitBAN“), Tomas Balžekas („Media bitės“), Vidmantas Šiugždinis („Impuls“) ir Robertas Šaltis.
„Palaikymas ir parama komandai, kad ji galėtų klestėti, bei pagalba bendruomenėms aplink mus visada buvo svarbi mūsų organizacijos vertybė. O tvarių pokyčių siekis atspindi mūsų tikslą būti produktyviais. Būtent dėl to, bendradarbiavimas su „Mindletic“ mums yra svarbus: profesionali specialistų pagalba ir duomenimis grįstos gairės padeda mūsų darbuotojams išlaikyti jų produktyvumą.
Pats, būdamas „Mindletic“ vartotoju, matau didelę jų komandos darbo vertę – man, kaip žmogiškųjų išteklių asmeniui, tai sutaupo laiko, kadangi pastebiu mūsų darbuotojų atsparumo kasdieninėms problemoms padidėjimą, o ir geresnį jų susitelkimą į darbą!“, – apie bendradarbiavimą su „Mindletic“ rašė „Trafi“ bendraįkūrėjis ir žmogiškųjų išteklių vadovas Algimantas Krasauskas.
Šiuo metu įmonėje visu etatu dirba 15 darbuotojų, ne visu etatu – dar pora dešimčių, besirūpinančių „Mindletic“ programėlės funkcijomis, partnerystės ryšiais, vartotojais, rinkodara. Anot Ievos, dabar startuoliui belieka neatsitraukti nuo pagrindinio tikslo ir judėti didesnės svajonės link – plėstis į tarptautinę rinką.