Unikalių gabaritų STS („Ship-to-Shore“) tipo kranas, skirtas pakrauti ir iškrauti jūrinius konteinerius į/iš laivų-konteinervežių sveria 1182 tonas sveriantis gigantas atplukdytas jau surinktas, pirmadienį apie iki pietų jis nuriedės specialiai paruoštais laikinais bėgiais ant uosto krantinės Nr. 96. Krano aukštis pakelta strėle sieks 115 metrų, maždaug trim metrais viršydamas aukščiausią Lietuvoje gyvenamąjį pastatą – „Gandrališkėse“ pastatytą „Pilsotą“.
Apie 25 mln. Lt kainavęs pirkinys – vienas svarbiausių būsimo konteinerių paskirstymo centro komponentų. Tokie kranai naudojami aptarnauti „Post-Panamax“ dydžio laivus, gabenančius vandenynais 6 tūkst.-12 tūkst. TEU (sąlyginių jūrinių konteinerių, kurių ilgis – 20 pėdų, arba maždaug 6 m). Planuojama, kad LKAB „Klaipėdos Smeltė“ klientė – laivybos kompanija „Mediterranean Shipping Company“ jau 2014 m. pavasarį atsiųs į Klaipėdos uostą pirmuosius okeaninius konteinervežius, sujungsiančius Lietuvą su kitais kontinentais tiesiogiai, nenaudojant tarpinių konteinerių perkrovimo uostų. Regionai, iš kurių į Klaipėdą plauks pirmieji laivai-gigantai, kol kas lieka komercine laivybos kompanijos paslaptimi.
Šiuo metu Klaipėdos uoste apsilanko tik fiderinio tipo laivai-konteinervežiai, atvežantys konteinerius iš tradicinių paskirstymo centrų: Roterdamo, Antverpeno, Bremerhafeno, Hamburgo ir kitų. Didžiausi atvykstantys fideriai – 3 tūkst.-4 tūkst. TEU talpos „Panamax“ konteinervežiai – nuo 2009 m. reguliariai kursuoja į LKAB „Klaipėdos Smeltė“ konteinerių terminalą.
Darbui su naujuoju STS tipo kranu LKAB „Klaipėdos Smeltė“ aktyviai ruošiasi nuo 2013 m. liepos mėnesio, kai į kompaniją buvo atgabentas specialus treniruoklis – simuliatorius, skirtas pirminiam kranininkų apmokymui dirbtinai sukurtoje, beveik idealiai atitinkančioje realią, darbo aplinkoje. Prižiūrimi apmokymų lyderės – kompanijos „Maersk Training Center“ – ekspertų, šiuo metu kompanijoje ruošiami šeši iš bendrovės darbuotojų atrinkti instruktoriai, kurie vėliau apmokys pagal specialius kriterijus atrinktus LKAB „Klaipėdos Smeltė“ kranininkus dirbti su STS ir RTG tipo
konteineriniais kranais. Daugiau nei milijoną litų kainavęs treniruoklis pagamintas Indijoje, kompanijoje ARI (Applied Research Institute). Įrenginys sertifikuotas, turintis Europos Sąjungoje privalomą CE žymėjimą.
Dar du analogiški kranai pasieks „Klaipėdos Smeltę“ 2014 m. viduryje.